گروه استان‌ها ـ مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی از ساخت تجهیزات این پالایشگاه توسط شرکت‌های داخلی خبر داد و گفت:با ساخت و تأمین قطعات، تولید گاز در پالایشگاه دوم پارس جنوبی روزانه به ۶۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.
کد خبر: ۷۴۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 26 May 2019

 تحریم‌هایی که فرصت‌ساز شد؛ افزایش تولید روزانه گاز به ۶۰ میلیون متر مکعب در پالایشگاه دوم پارس جنوبی‌

 

تابناک / مهدی گرامی شیرازی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با بیان اینکه تحریم‌ها فرصت مهمی در افزایش توانمندی شرکت‌های داخلی در ساخت تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی را فراهم کرده است اظهار داشت: در این راستا  ضمن حمایت از تولیدکنندگان، تجهیزات و قطعات پالایشگاه‌های پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی طراحی، ساخته و نصب می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فن‌بازار در ساخت قطعات پالایشگاه افزود: هر قطعه‌ای که در فرآیند تولید پالایشگاه به آن نیاز داشتیم با کمک طراحان داخلی، شرکت‌های دانش بنیان،‌ پارک‌های علمی و فن‌آوری، فن بازارها و دانشگاه‌ها تولید و سعی شده با کمک مهندسان مجتمع پارس جنوبی این مهم محقق شود.

وی ظرفیت تولید گاز در فازهای دوم  و سوم پارس جنوبی بر اساس طراحی اولیه را تولید روزانه 56.6 میلیون متر مکعب گاز طبیعی دانست و خاطر‌نشان کرد: تولید روزانه 80 هزار بشکه میعانات گازی وروزانه 400 تن گوگرد  از دیگر تولیدات این دو فاز است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه فازهای دوم و سوم سال 1381 وارد مدار تولید شد خاطر نشان کرد: تامین بخشی از گاز صنعتی و شهری، نولید میعانات گازی و گوگرد برای صادرات از اهداف مهم راه‌اندازی فازهای دوم و سوم پارس جنوبی است.

گرامی‌شیرازی از بومی‌سازی ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه گاز فاز دوم و سوم پارس جنوبی خبرداد و افزود:  ساخت انواع قطعات و تجهیزات شامل، شیرهای کنترلی، اضطراری، قطعات کمپرسور و قطعات پمپ‌ها و  دیگر تجهیزات پالایشگاه دوم پارس جنوبی توسط شرکت‌های داخلی زمینه افزایش تولید گاز در این پالایشگاه را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تعویض تجهیزات پالایشگاه دوم پارس جنوبی توسط متخصصان داخلی سبب افزایش تولید شده است خاطر نشان کرد: ‌با بومی سازی ساخت تجهیزات یاد شده در دو مرحله تولید گاز در پالایشگاه دوم مجتمع پارس جنوبی افزایش یافت و  سبب افزایش توان تولید روزانه به 60 میلیون متر مکعب گاز شیرین در فازهای 2 و 3 پارس جنوبی شده است.

مدیر پالایشگاه دوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد:علاوه بر افزایش تولید 23 درصدی گاز، هم اکنون پالایشگاه دوم پارس جنوبی توان تولید روزانه 370 تن گوگرد و 72 هزار بشکه میعانات گازی را نیز دارد.

گرامی‌شیرازی تاکید کرد: در راستای پایداری تولید در مواردی که الزام برای خودکفایی وجود داشته است، حرکت کرده‌ایم و در داخل برای اقلامی که به صرفه است سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار