امام جمعه ارومیه گفت: منطقه آزاد ماکو نیازمند پیوست فرهنگی است و دولت باید در این زمینه امکانات لازم را فراهم کند.
کد خبر: ۷۴۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸ 21 May 2019
منطقه آزاد ماکو نیازمند پیوست فرهنگی است

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر امروز در سومین جلسه شورای اداری که با حضور روحانی در فرودگاه ماکو برگزار شد اظهار کرد: خوشحال هستیم که دولت در ایام کوتاهی دو بار به استان آمده و امید است مایع خیر و برکت برای آذربایجان غربی باشد.

وی تصریح کرد: امید است مشکلات استان با تلاش دولت حل شود و از دولت تقدیر می‌شود که کارهای بسیاری برای لایبروبی رودخانه ها و بحث آبخیرداری انجام داده تا استان از سیلاب صدمه نبیند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: خوشبختانه خدا پشتیبان ملت بوده و دریاچه به حد قابل قبولی رسیده است و در این رابطه کشاورزی استان ظرفیت فراوانی دارد و امید است در محدودیت های که به خاطر دریاچه ارومیه ایجاد شده تجدیدنظر شود تا کشت گلخانه وسیع شکل گیرد.

وی گفت: در زمینه دامداری نیز ظرفیت فراوانی وجود دارد و اگر دولت زمینه‌ها را فراهم کند، دامداری‌های بسیاری در بیش از هزار راس ایجاد می شود تا گوشت کشور تامین شود.

امام جمعه ارومیه در ادامه با اشاره به ضعف شهرداری ها اظهار کرد: متاسفانه بودجه شهرداری ها کفاف نمی کند پس دولت باید در این زمینه وارد شود چون عمران شهری و روستایی نیاز به بودجه دارد و باید تقویت شود.

قریشی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه منطقه آزاد ماکو به وضعیت خوبی رسیده و باید یک پیوست فرهنگی برای منطقه آزاد نوشته شود و اگر امکانات فراهم شود بعدها با مشکل مواجه نمی شویمو

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در استان ۴۶۲ روستا از آب شرب بهره مند نیستند باید یک توجه دولتی باشد تا مشکل حل شده و در محرومیت زدایی تاثیرگزار باشد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: بی شک مردم از کارهایی که دولت انجام داد اطلاع دارند پس همه را از نظام و دولت دانسته و همه متوجه و قدردان زحمات دولت و نظام هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار