مدیرکل انتقال خون گیلان گفت : به همه گروه های خونی به ویژه گروه خونی A+ و O+ نیازمندیم.
کد خبر: ۷۴۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱ 20 May 2019

 کمبود خون در رگ های انتقال خون گیلان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیرکل انتقال خون گیلان با بیان اینکه گیلان همه ساله در ماه مبارک رمضان با کاهش میزان اهدای خون و پلاکت مواجه می شود تاکید کرد : اهدای خون در این ماه مبارک مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی کند.


دکتر احمد مرادی با اشاره به پرمصرف بودن گیلان در زمینه خون و فرآورده های آن گفت: اکنون به اهدای همه گروه های خونی بویژه A+  و O+  نیاز است. 


وی افزود : در ماه مبارک رمضان مراکز انتقال خون در شهرهای رشت و لاهیجان همه روزه از 8 تا 14 و از ساعت 19 تا 23 و در شهر های بندرانزلی ، تالش، آستارا ، فومن، لنگرود و رودسر همه روزه از ساعت 8 تا 14 آماده دریافت خون اهداکنندگان است.


مدیرکل انتقال خون گیلان خاطرنشان کرد : با توجه به در پیش بودن شب های قدر و  اجرای طرح نذرخون ، علاوه بر مراکز ثابت ، پایگاه های سیار در رشت، خمام، شفت و صومعه سرا آماده دریافت خون شهروندان گیلانی است.


دکتر احمد مرادی افزود : مراکز سیار شب 19 رمضان در مهدیه رشت، شب 21 رمضان در مسجد جامع خمام، شب 23 رمضان در مسجد جامع شفت و هر 3 شب قدر در مسجد جامع صومعه سرا مستقر است.


وی گفت : از ابتدا تا 13ماه مبارک رمضان 2 هزار و 184 واحد خون در مراکز خونگیری استان دریافت شد.


مدیرکل انتقال خون گیلان افزود : هزار و 134 نفر از اهدا کنندگان ، اهداکننده مستمر، 632 نفر اهداکننده با سابقه و 418 نفر اهداکننده بار اولی بودند.


دکتر احمد مرادی در پایان گفت : از مجموع 2 هزار و 184 اهداکننده خون ،2 هزار و 111 مرد و 73 زن هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار