نشریه سان انگلیس در گزارشی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم با ایران است، نوشت: دونالد ترامپ از همتای سوئیسی خود برای حصول توافقی به منظور جلوگیری از آن‌چه وقوع درگیری با ایران عنوان شده، درخواست کمک کرده است.
کد خبر: ۷۴۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ 18 May 2019

 درخواست ترامپ از سوئیس برای توافق با ایران

 

خبرگزاری ایسنا: نشریه سان انگلیس در گزارشی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور آمریکا خواهان مذاکرات مستقیم با ایران است، نوشت: دونالد ترامپ از همتای سوئیسی خود برای حصول توافقی به منظور جلوگیری از آن‌چه وقوع درگیری با ایران عنوان شده، درخواست کمک کرده است.

به نوشته نشریه سان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اولی مائورر، همتای سوئیسی خود را به کاخ سفید فراخواند تا از او برای حصول توافقی با ایران به منظور جلوگیری از وقوع درگیری با این کشور درخواست کمک کند.

این اقدام پس از آن انجام گرفته است که گفته می‌شود رئیس جمهور ترامپ هراس دارد مشاوران ارشد جنگ طلب او در حال سوق دادن آمریکا به سمت یک جنگ هستند، چیزی که خلاف وعده‌های انتخاباتی او مبنی بر جلوگیری از وقوع مناقشات هزینه‌بر برای آمریکا است. وی نگران است که وقوع هر گونه درگیری با ایران انتخاب مجدد او در سال ۲۰۲۰ را با خطر مواجه کند.

سوئیس از زمانی که روابط دیپلماتیک میان تهران و واشنگتن قطع شده است، نقش رابط را میان این دو کشور ایفا کرده و حافظ منافع آمریکا در ایران بوده است.

ترامپ پس از دیدار با مائورر در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن با تهران وارد درگیری خواهد شد، گفت: امیدوارم این‌طور نشود.

نشریه سان همچنین در گزارشی دیگر نوشت: دونالد ترامپ در حال دنبال کردن مهارت‌های معامله‌گری خود است تا از وقوع یک درگیری با ایران جلوگیری کند.

به گفته چند مقام آمریکایی، ترامپ در حال حاضر رویکرد دیپلماتیک را برای حل‌وفصل مشکلات در خاورمیانه ترجیح می‌دهد و خواهان گفت‌وگوی مستقیم با ایران است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار