امام جمعه مهاباد با بیان اینکه رمضان فرصتی مغتنم از سوی پروردگار برای تقویت ایمان در فرد مسلمان است، گفت: پرداخت زکات، صدقه و گذشت و بخشش پایه‌های دین را استحکام می‌بخشد.
کد خبر: ۷۴۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 17 May 2019
صدقه و بخشش پایه‌های ایمان را در جامعه اسلامی مستحکم می‌کند

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان، ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای بهره‌مندی از عنایات پروردگار دانست و اظهار کرد: بخشش از دارایی و ثروتی که خداوند به بنده‌اش داده بزرگترین آزمون و فرصتی است که مسلمانان در ماه مبارک رمضان باید از آن سربلند خارج ‌شوند.

وی افزود: پروردگار در قرآن کریم به صراحت اعلام کرده که مسلمان واقعی کسی است که از آنچه به او داده‌ایم، بخشش کند، پروردگار همچنین تاکید فرموده بخشش فرد مسلمانی از آنچه به آن دلبستگی دارد بزرگترین بخشش‌ها در نزد وی است.

امام جمعه مهاباد در ادامه گفت: خیر و خیرات در ماه مبارک رمضان، یکی دیگر از اعمالی است که در نزد پروردگار متعال با ارزش و مهم ارزیابی می‌شود، زیرا که اعمال نیکو در این ماه باعث پایداری دین و تقویت ایمان در میان اقشار مختلف جامعه از جمله فرد خیر و گیرنده آن می‌شود.

ماموستا امامی همچنین گفت: کمک به مستمندان و دستگیری از فقرا و نیازمندان و اقدامات تحسین برانگیزی همچون آزادی زندانیان در بند در تمامی ایام سال بر افراد توانمند واجب و ضروری است اما این اعمال باید در ماه مبارک رمضان بیش از پیش صورت گیرد تا روحیه گذشت و فداکاری و کمک به هم نوع در جامعه اسلامی همچنان پایدار بماند.

وی در ادامه به پرداخحت صدقه نیز اشاره کرد و گفت: پروردگار صدقه را رفع بلا و مصیبت دانسته است و به پرداخت کننده صدقه اطمینان داده که این اقدام نیکو و خداپسندانه را به طور حتم جبران خواهد کرد، بنابراین اگر بخواهیم یکی دیگر از اعمال مهم و حتی واجب ماه مبارک رمضان را نام ببریم، به طور حتم صدقه یکی از آنان است.

امام جمعه مهاباد صدقه را یکی از بهترین پس‌اندازهای انسان در نزد پرودگار دانست و گفت: صدقه تنها پس‌اندازی است که هم در این دنیا و هم در آخرت پاداش ان توسط خدای متعال به بندگانش داده می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار