امام جمعه سردشت با بیان اینکه احسان و نیکوکاری قرض الحسنه‌ و معامله‌ای است که فرد مسلمان بهره و سود مضاعف آن را در روز قیامت از پروردگار خویش دریافت می‌کند، گفت: همگرایی اجتماعی و جلب رحمت خداوند از برکات اثرگذار بخشش و احسان است.
کد خبر: ۷۴۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸ 17 May 2019
همگرایی اجتماعی و جلب رحمت خداوند از برکات بخشش و احسان است

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ماموستا محمد واوی در خطبه نماز جمعه امروز سردشت به موضوع اهمیت و جایگاه بخشش و احسان در اسلام  پرداخت و اظهار کرد: احسان و نیکوکاری جزء وظایف انسان‌ها است انسان‌هایی که با هم زندگی می‌کنند، نیاز دارند تا با نیکوکاری به هم، بین خود محبت و گرمی را برقرار نمایند و ثابت کنند که انسان‌هایی خودخواه و متکبر نیستند بلکه درد دیگران، درد آن‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نظام‌نامه اقتصادی اسلام بر اساس اهداف و اصولی سامان یافته که از مهمترین آنها گردش سالم اقتصادی در همه اقشار و ابعاد اجتماعی است، افزود: برای جلوگیری از افزایش ثروت و انباشت آن در دست اقشاری از اجتماع، خدا فرمان داده تا بخش‌هایی از اموال به شکل خاص در قالب بر و احسان و صدقات در اختیار  نیازمندان و مستمندان قرار گیرد.

امام جمعه سردشت تصریح کرد: بر و احسان وسیله ساماندهی اقتصادی و معیشتی و درمان شکاف طبقاتی در جامعه است.

وی با بیان اینکه احسان و نیکوکاری قرض الحسنه‌ و معامله‌ای است که مسلمان بهره و سود آن  را در روز قیامت از پروردگار خویش دریافت می‌کند، گفت: همگرایی اجتماعی و جلب رحمت خداوند از برکات اثرگذار بخشش و احسان است.

واوی به ماه مبارک رمضان و فضایل آن اشاره و اضافه کرد: ماه مبارک رمضان ماه مغفرت و رحمت، فرصتی مغتنم برای تمرین بخشش و از خود گذشتگی و خود‌سازی  روزه‌داران است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار