کد خبر: ۷۴۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ 16 May 2019

تابناک / گام آخر است، لب پرتگاه، نفسی تا سقوط، به قول ترانه آن خواننده معروف، حکم سپیدرود به «یک اعدامی که امیدش به دنیا نیست، ولی دنیا برایش جذابیت دارد» می‌ماند؛ کورسویی از امید، حتی خیال‌بافانه.

 

پیشبازی سپیدرود – استقلال؛ آخرین سنگر سقوط نیست

 

گام آخر است، لب پرتگاه، نفسی تا سقوط، به قول ترانه آن خواننده معروف، حکم سپیدرود به «یک اعدامی که امیدش به دنیا نیست، ولی دنیا برایش جذابیت دارد» می‌ماند؛ کورسویی از امید، حتی خیال‌بافانه.

اما این ذات فوتبال است، نه تقدیر است و نه اجبار، مثل امتحان آخر سال، اگر برای ۱۵ بخوانی ۱۲ می‌گیری! هرچقدر پول بدهی، همان‌قدر آش می‌خوری!

برای سپیدرود اگر از فرازوفرود فصلی که گذشت، دردهایش را، دوستان و دشمنانش را، داشته‌ها و نداشته‌هایش را درست شناخته باشد، این سقوط احتمالی، پایان راه نیست؛ با چشمی بازتر و تجربه‌ای محکم‌تر، بازخواهد گشت! سپیدرود باید بفهمد که این سال‌ها برای ۱۰ خواند و مردود شد، همیشه جا برای تک‌ماده نیست، سپیدرود باید بداند که اگر می‌خواهد به لیگ برتر برگردد یا بماند، باید برای ۲۰ بخواند؛ این دستاورد کمی نیست.

این روزها آن‌قدر فوتبال عجیب دیده‌ایم که دیگر هیچ‌کس اراده‌ی پیش‌بینی نداشته باشد، جذابیت فوتبال و محبوبیت آن نیز از همین نشئت می‌گیرد که نمی‌توان با اطمینان گفت پرسپولیس قهرمان است، فلان تیم آسیایی می‌شود یا سپیدرود سقوط می‌کند! هرچند قیاس فوتبال‌های بی‌نظیر لیورپول - بارسا یا تاتنهام - آژاکس با فوتبال خودمان قیاسی مع‌الفارق باشد، اما باز فوتبال است و فوتبال است و فوتبال!

سپیدرود در هفته آخر باید در آزادی به مصاف استقلالی برود که برای سهمیه می‌جنگد و از این بازی سخت فقط برد می‌خواهد و علاوه بر آن باید چشمش به بازی نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن باشد تا مسجدسلیمانی‌ها برنده نباشند، شاید در نگاه اول سخت باشد و غیرممکن اما این روزها غیرممکن‌ها از ممکن‌ها قریب‌الوقوع‌تر هستند.

سپیدرودی که در این فصل تنها در سه دیدار به پیروزی دست‌یافته است باید چهارمین پیروزی را در آزادی جشن بگیرد تا سال دیگر در گیلان بازی‌های لیگ برتر را پیگیری کنیم! در غیر این صورت سرزمین کاسپین نشین‌ها موقتاً از صحنه فوتبال فراموش می‌شوند، یادمان باشد رشتی‌ها با بردن در آزادی غریبه نیستند، آن‌ها در تاریخشان چندین برد در پایتخت داشته حتی پیروزی با چهار گل را هم‌ در کارنامه می‌بینند و وقتی نادر دست‌نشان روی نیمکت تیم‌های رشتی است باید بیش‌ازپیش از آن‌ها بترسید.

این بازی جدا از انگیزه‌های تیمی هر دوتیم می‌تواند به‌عنوان حسن ختام لیگ مثل ترازوی طلافروشی عیار و قیمت بازیکنان برای فصل بعد را مشخص کند، اینکه فصل بعد خیلی از جوانان سپیدرود در صورت ماندگاری یا سقوط در چه دسته‌ای بازی می‌کنند و قیمتشان تا چه اندازه بالا و پایین می‌شود.

محرومان و مصدومان دو تیم

سپیدرود رشت کاپیتان خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد، سایر نفرات سپیدرود برای دیدار مقابل استقلال تهران از آمادگی برخوردار بوده و این تیم بدون مصدوم به مصاف آبی‌های پایتخت می‌رود.

در سوی مقابل، استقلال تهران، ایسما، فرشید اسماعیلی و اللهیار صیادمنش را به دلیل مصدومیت در دیدار مقابل سپیدرود در اختیار نداشته و حضور رضا کریمی و فرشید باقری نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مازیار ربیعی‌فر، مربی سپیدرود رشت و فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال تهران به دلیل محرومیت از حضور بر روی نیمکت تیمشان محروم هستند.

تقابل دو تیم در لیگ برتر

سپیدرود در لیگ هفدهم در دو دیدار رفت‌وبرگشت با نتایج دو بر صفر و سه بر صفر مقابل استقلال تهران تن به شکست داد، سرخ‌های شهر باران در دیدار رفت لیگ هجدهم در رشت مقابل استقلال تن به شکست سنگین پنج بر صفر داده و موجبات اخراج چند تن از بازیکنان این تیم در پایان نیم‌فصل، توسط علی کریمی فراهم شد.

نتایج دیدارهای اخیر دو تیم

سپیدرود در شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر موفق به کسب یک پیروزی و سه تساوی شده و در دو دیدار تن به شکست داده است، سپیدرود در سه دیدار اخیر خود مقابل نساجی مازندران و فولاد خوزستان به ترتیب تن به شکست یک بر سه و یک‌بردو داده و مقابل نفت مسجدسلیمان به‌تساوی یک‌بریک دست‌یافت.

در سوی مقابل استقلالی‌ها در شش دیدار اخیر خود در لیگ برتر، سه پیروزی و دو تساوی کسب کرده و در یک دیدار تن به شکست دادند، آبی‌های پایتخت در سه دیدار اخیر خود مقابل صنعت نفت آبادان و الدحیل قطر به ترتیب با نتایج صفر بر صفر و یک‌بریک تن به‌تساوی داده و مقابل همنام‌های خوزستانی به برتری چهار بر دو دست‌یافتند.

برنامه سفر تیم فوتبال سپیدرود به تهران

بازیکنان تیم سپیدرود ظهر دیروز (سه‌شنبه) آخرین تمرینشان در شهر باران را رأس ساعت 12 در ورزشگاه سردار جنگل پیگیری کرده و سپس کاروان این تیم برای انجام مسابقه برابر استقلال تهران ساعت 17:30 به‌صورت زمینی عازم تهران شد، سرخ‌های شهر باران در هتل یزدان تهران مستقر شدند.

ترکیب احتمالی دو تیم

سپیدرود رشت با سیستم احتمالی 433 که سیستم موردعلاقه نادر دست‌نشان است، وارد زمین می‌شود، غیبت کاپیتان مهدوی در میانه میدان می‌تواند از قدرت بازی‌سازی سپیدرودی‌ها بکاهد، مهرداد بایرامی امید نخست سپیدرود برای به ثمر رساندن گل در دیدار مقابل استقلال است.

در سوی مقابل، استقلال تهران مقابل دیدگان هواداران خودی با سیستم احتمالی 4231 وارد زمین می‌شود، حضور روح‌الله باقری در مقابل همشهری‌های خود می‌تواند روز سختی برای مدافعین سپیدرود رشت رقم بزند.

برنامه سایر دیدارهای هم‌زمان هفته سی‌ام لیگ برتر:

ماشین‌سازی تبریز – پدیده شهرخودرو

سایپا – صنعت نفت آبادان

نفت مسجدسلیمان – ذوب‌آهن اصفهان

سپاهان اصفهان – استقلال خوزستان

نساجی مازندران – پیکان تهران

فولاد خوزستان – تراکتورسازی تبریز

پارس جنوبی جم – پرسپولیس تهران

به گزارش فارس، دو تیم فوتبال سپیدرود رشت و استقلال تهران از هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 21:30 روز پنجشنبه بیست و ششم اردیبهشت‌ماه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار