کد خبر: ۷۴۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 14 May 2019
 

گلایه همسر تنها شهید مبارزه با زمین‌خواری از اداره کل منابع طبیعی گیلان

 
تابناک / همسر شهید “ناصر پیروی” تنها شهید مبارزه با زمین‌خواری کشور بیان اینکه بعد از ۱۴ سال از شهادت همسرم، امسال از اداره کل منابع طبیعی حتی یک تماس در سالگرد شهادت شهید با من نگرفتند، گفت: سال‌هاست که مسئولان به خانه ما هم نیامده‌اند و احوالی از ما نگرفته‌اند.

“شایسته یوسفی” همسر شهید “ناصر پیروی” تنها شهید مبارزه با زمین‌خواری کشور در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه بعد از ۱۴ سال از شهادت همسرم، امسال از اداره کل منابع طبیعی حتی یک تماس در سالگرد شهادت شهید با من نگرفتند، اظهار کرد: سال‌هاست که مسئولان به خانه ما هم نیامده‌اند و احوالی از ما نگرفته‌اند، زمستان گذشته البته مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در جهاد استان به خانه‌ی ما آمد که مسئولان منابع طبیعی همراه ایشان بودند.

وی افزود: ما در طول این سال‌ها از منابع طبیعی هیچ چشم‌داشت مادی و یا معنوی نداشته‌ایم جز اینکه بخواهند احترام شهید ما را با رفتار خودشان حفظ کنند.

همسر شهید پیروی ادامه داد: امسال مسئولان منابع طبیعی حتی مراسم سالگرد شهید را هم برگزار نکردند در حالی که این مراسم هیچ‌گونه بار مالی برای آن‌ها نداشت و تمام هزینه مراسم را خانواده شهید با تمایل شخصی خودمان پرداخت می‌کردیم.

همسر تنها شهید مبارزه با زمین‌خواری کشور گفت: در سال‌های قبل که مراسم شهید برگزار می‌شد نیز در ساعت ۸ صبح و هم‌زمان با ساعت اداری برگزار می‌شد که این موضوع خلاف منش رفتاری شهید پیروی بود، ایشان اصلاً راضی نیستند که ارباب‌رجوع پشت درب بماند و ما در مراسم شرکت کنیم و این به نوعی توهین به شهید بود.

وی افزود: این روش برگزاری مراسم در حالی بود که شهید پیروی حتی روزهای جمعه هم به سر کار می‌رفت و بعضی امور عقب‌مانده خود را پیگیری می‌کرد.

یوسفی با بیان اینکه تاکنون هیچ نمادی به نام شهید پیروی در استان ثبت نشده است گفت: هیچ تابلو، خیابان و یا ساختمانی تاکنون به نام شهید پیروی نام‌گذاری نشده است.

شهید “ناصر پیروی” شهید ملی مبارزه با زمین‌خواری، متولد “آسیابر سیاهکل” بود و هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۸۴ در پی مخالفت‌های پیاپی با تطمیع، تهدید و مزاحمت‌ تعدادی سودجو و زمین‌خوار در واگذاری غیرقانونی ۵ هکتاری از اراضی جنگلی به طرز ناجوانمردانه‌ای به شهادت رسید.

متهم ردیف اول و دوم قتل شهید پیروی در سال ۸۷ با حکم دادگاه اعدام شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار