پروین حلاج رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید رایگان موزه ها بمناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی تنها در زمینه موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و فقط برای روز مذکور، تعریف شده است. 
کد خبر: ۷۴۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴ 14 May 2019

 28اردیبهشت ماه ، بازدید از موزه های گیلان رایگان است

 

تابناک / پروین حلاج رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازدید رایگان موزه ها بمناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی تنها در زمینه موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و فقط برای روز مذکور، تعریف شده است. 
وی ادامه داد: گیلان با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های طبیعی، تاریخی و فرهنگی می تواند به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور تلقی شود؛ شاید در سال هایی نه چندان دور گردشگری تنها در دریا و جنگل این سرزمین خلاصه می شد اما امروز در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری، توانمندی های بسیاری در این حوزه برای استان تعریف شده که موزه ها می تواند بعدی از آن باشد. 
گنجینه رشت، موزه میراث روستایی گیلان، موزه فومن و موزه تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله موزه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان است.
علاوه بر موزه های یادشده موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا،قلعه رودخان، فرهاد شرفی ماسوله،عشایری سوباتان ،تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار