دونالد ترامپ به خبرنگاران گفت، در نشست گروه ۲۰ که قرار است ماه ژوئن در اوزاکا ژاپن برگزار شود، با روسای جمهور چین و روسیه دیدار خواهد کرد.
کد خبر: ۷۴۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 14 May 2019

 ترامپ با رئیس جمهور چین و روسیه دیدار می کند

 

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در این باره اظهار کرد: (طی این نشست) به طور مستقیم با شی جینپینگ، رییس جمهور چین دیدار خواهم کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدارش با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت: بله، با رییس جمهور پوتین نیز دیدار خواهم کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در همین حال، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، هیچ روند آمادگی‌ای برای برگزاری دیدار میان ترامپ و پوتین در جریان نیست.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اظهار کرده است که دیدار احتمالی میان پوتین و ترامپ در نشست گروه ۲۰ می‌تواند طی مذاکرات پیش رو میان مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و رهبری روسیه مطرح شود.

روسای جمهور آمریکا و روسیه نخستین دیدار خود را ژوئیه سال گذشته در هلسینکی برگزار کردند و طی این نشست درباره روابط دوجانبه و دستورکار جهانی گفتگو کردند.

این دو رهبر جهانی در حاشیه نشست گروه ۲۰ در بوئنوس‌آیرس که اواخر سال گذشته میلادی برگزار شد، تصمیم گرفتند با یکدیگر دیدار کنند اما ترامپ این دیدار را به دنبال حادثه تنگه کرچ لغو و اظهار کرد، برگزاری نشستی با پوتین تنها در صورتی ممکن است که روسیه ملوانان اوکراینی بازداشت‌شده به اتهام عبور از مرز آبی روسیه را آزاد کند.

ترامپ و پوتین اوایل ماه جاری میلادی با یکدیگر تماسی تلفنی داشتند و طی این تماس درباره توافق تازه‌ای در زمینه کنترل تسلیحات هسته‌ای، افزایش تجارت دوجانبه و خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره گفتگو کردند.

این دو همچنین درباره درگیری‌های ونزوئلا و اوکراین نیز صحبت کردند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار