کد خبر: ۷۴۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 13 May 2019
تنور هفته پایانی لیگ گرم ماند
 
هفته بیست و نهم لیگ برتر با تساوی مدعیان قهرمانی به پایان رسید تا تکلیف خوشبخت‌ترین تیم لیگ هجدهم در هفته پایانی مشخص شود. البته تا پیش از برگزاری بازی‌های هفته بیست و نهم تیم‌های استقلال تهران و پدیده مشهد هم روی کاغذ از شانس قهرمانی برخوردار بودند اما نتایج بازی‌های این دو تیم به‌گونه‌ای رقم خورد که حالا از میان پرسپولیس و سپاهان یک تیم جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: دربازی‌های مهم هفته بیست و نهم پرسپولیس تهران در ورزشگاه آزادی با دشواری توانست از ماشین‌سازی تبریز یک امتیاز بگیرد. سپاهان اصفهان هم در مشهد مقابل پدیده با درخشش خیره‌کننده پیام نیازمند دروازه‌بان 24 ساله خودش یک امتیاز گرفت تا همچنان به هفته پایانی امیدوار باشد. در آبادان هم استقلال تهران با نفت آبادان به‌تساوی رضایت داد تا این فصل را هم بدون کسب عنوان قهرمانی سپری کند. در پایان جدول هم سپیدرود رشت نتوانست از امتیاز بازی خانگی مقابل نساجی مازندران استفاده کند و مغلوب این تیم شد تا همچنان کابوس سقوط بالای سر این تیم باشد. نفت مسجد سلمیان هم با شکست مقابل پیکان شرایطی مشابه با سپیدرود پیدا کرد. بدین ترتیب تکلیف دومین تیم سقوط‌کننده از لیگ برتر در هفته پایانی مشخص خواهد شد. اما تیم‌های اصفهانی حاضر در رقابت‌ها این هفته چهار امتیاز کسب شدند و جدا از سپاهان ‌که توانست با یک امتیاز مشهد راهی اصفهان شود ذوب‌آهن در فولادشهر با سه گل فولاد را از پیش ور برداشت تا در آستانه کسب جایگاه ششمی جدول قرار بگیرد. شاهکار شاگردان منصوریان آنجا بیشتر خودش را نشان می‌دهد که نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ برتر در پایان نیم‌فصل انداخته شود. جایی که ذوبی‌ها با کسب رتبه چهاردهمی به کارشان پایان دادند و حالا با هشت پله صعود در میان شش تیم بالای جدول قرارگرفته‌اند.

سپاهان از مسلخ پدیده به‌سلامت بیرون آمد

شاید اگر شنبه شب پیام نیازمند درون دروازه سپاهان نبود همین هفته تکلیف قهرمان لیگ هجدهم مشخص‌شده بود. دروازه‌بان جوان تیم اصفهانی در یک‌شب استثنایی با حداقل پنج واکنش نجات‌بخش شاهکار فراموش‌نشدنی را رقم زد تا جایی که امیر قلعه‌نویی لب به تحسین او گشود و اعتراف کرد که اگر نیازمند درون دروازه تیمش نبود آن‌ها با سه یا چهار گل مغلوب می‌شدند. پیش از برگزاری بازی پدیده با سپاهان با توجه به شرایط جدول قابل پیش‌بینی بود که این دیدار نبرد تمام‌عیار و تماشایی از آب درخواهد آمد به‌ویژه آن‌که شاگردان یحیی گل محمدی فرصت سبقت گرفتن از سپاهان و حتی بلای سر بردن جام را هم پیداکرده بودند. بر این اساس گل محمدی تیمش را با آرایشی کاملا هجومی به مصاف سپاهان فرستاد. سرمربی پدیده در این دیدار از همان ابتدا یونس شاکری مهاجم بلندقامت و سر زن خور را راهی میدان کرد تا با استفاده از ارسال‌های بازیکنان کناری مهاجم اول تیمش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. دیگر مهره کلیدی پدیده هم امین قاسمی نژاد بود که مرد همه کار تیمش به‌حساب می‌آمد. بازیکنی که نبض حرکت تیم پدیده را تنظیم می‌کرد و بامهارت ضربه پنالتی به‌دست‌آمده را تبدیل به گل کرد و اگر خوش‌شانس بود گلی دیگر نیز به نام او ثبت می‌شد. در آن‌سوی میدان امیر قلعه‌نویی با آگاهی از دشواری این دیدار ترکیب احتیاط‌آمیز را راهی زمین کرد حضور حامد بحیرایی از ابتدای بازی که اغلب به‌عنوان بازیکن جانشین وارد میدان می‌شد نشان از بازی محافظه‌کارانه سپاهانی‌ها داشت. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی مقابل میزبان صف‌آرایی کردند که می‌دانستند شب بسیار سختی را پیش رو خواهند داشت. گل دقیقه پنج امین قاسمی نژاد هم شوک بزرگی با زردپوشان اصفهان وارد کرد که البته تجربه بازیکنان سپاهان تا پایان نیمه نخست به داد آن‌ها رسید تا این نیمه را با همان شکست یک‌بر صفر راهی رختکنی شوند. در نیمه دوم امیر قلعه‌نویی تعویضی ریسکی انجام داد و حامد بحیرایی را بیرون کشید و علی قربانی را به‌جای این بازیکن به میدان فرستاد. تعویضی که هفته دقیقه بعد جواب داد و این بازیکن روی ارسال هدفمند محمد کریمی با ضربه سر گل تساوی تیمش را به ثمر رساند. از این دقیقه به بعد بازیکنان پدیده به کوهی از آتشفشان تبدیل شد و اجازه نفس کشیدن را به تیم میهمان نداند اما همه در شبی که پیام نیازمند نقش فرشته نجات را برای آن‌ها بازی می‌کرد و تیر دروازه هم کمک‌حال سپاهانی‌ها شده بود به‌تساوی یک‌بریک با حریف رضایت دادند تا این بازی حساس و نفس‌گیر برنده‌ای نداشته باشد.

منصوریان به قطبی هم رحم نکرد

تصور این‌که ذوب‌آهن تا این اندازه بدون دردسر فولاد را از پیش رو بردارد دور از انتظار به نظر می‌رسید اما شاگردان علیرضا منصوریان بدون مشکل حریف قرمز پوش خوزستانی را تسلیم کردند و جای این تیم را در مکان ششم جدول گرفتند. ستاره ذوبی‌ها در این بازی هم کسی نبود جز ارسلان مطهری که با ضربه سر دو گل زیبا برای تیمش به ثمر رساند. ذوبی‌ها در این دیدار اجازه نفس کشیدن به تیم میهمان را ندادند. آن‌ها در همان نیمه نخست با دو گل از میهمان پیش افتادند و در ابتدای نیمه دوم هم با گل سوم تیر خلاص را به پیکر فولاد شلیک کردند تا تک‌گل دقیقه 91 پریرا برای افشین قطبی و شاگردانش به اثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار