اگر کسی ذره ای انصاف داشته باشد، می داند که نباید با آمریکا مذاکره کرد چرا که ماهیت آنها بر همه روشن است.
کد خبر: ۷۴۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 12 May 2019

 اژه ای: نمی شود با شیطان بزرگ مذاکره کرد

 

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه آمریکا شیطان بزرگ است و نمی شود با شیطان بزرگ مذاکره کرد گفت : آمریکا در 40 سال گذشته بیشترین ظلم، خیانت و کینه توزی را نسبت به اسلام، مجاهدان راه حق و مردم ایران داشته و نمی شود با او بر سر میز مذاکره نشست.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در آیین معارفه رییس کل جدید دادگستری استان اردبیل افزود: شیطان بزرگ آمریکا چون ما را در مسیر مستقیم و حق پایدارتر دیده و استقامت ما در 40 سال گذشته در دفاع و پافشاری بر ارزشهای انقلابی و دینی را دیده، امروز با همه توان به مقابله با ما برخاسته است.

وی با طرح این سوال که 'سر چه چیزی و با چه کسی مذاکره بکنیم؟' بیان کرد: اگر کسی ذره ای انصاف داشته باشد، می داند که نباید با آمریکا مذاکره کرد چرا که ماهیت آنها بر همه روشن است.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت : حجت الاسلام محسنی اژه ای اضافه کرد: شیطان بزرگ امروز با همه ابزار و نیروهای خود به سراغ ما آمده ولی متاسفانه از زبان ها و حلقوم های مختلف سخنانی شنیده می شود که خلاف سخنان امام و رهبری است.

وی با اشاره به ادامه جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن علیه ایران اسلامی گفت: همه ما با همکاری دستگاه های مختلف باید طوری خدمت کنیم که تولید در کشور رونق بگیرد.

این مقام عالی قضایی کشور در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت کار قضاوت در نظام اسلامی گفت: ما امروز در مسند رسول الله(ص) و حضرت علی(ع) نشسته ایم و باید کاری کنیم که دوست و دشمن و مردم ما را در این جایگاه بپذیرند و کار ما مبنای عدالت داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در خدمات به مردم و انقلاب نباید از خود راضی باشیم چرا که هر مقدار کار انجام شود، باز ما مدیون این مردم و نظام خواهیم بود.

معاون اول قوه قضاییه اعتماد و وثوق مردم را سرمایه اصلی قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: سیستم قضایی باید تکیه گاه مظلوم باشد و ظالمان نیز از این دستگاه هراس داشته باشند.

وی اضافه کرد: احکام و تصمیمات قضایی نیز باید محکم و بر مبانی متقن باشد و قضات علاوه بر مشورت گیری در امور پیچیده، در همه حال تکریم ارباب رجوع را مد نظر قرار دهند.

محسنی اژه ای همچنین با تاکید بر صدور به موقع حکم و اجرای به موقع آن گفت: برخورد سریع، دقیق، قاطع، بدون اغماض و بدون تبعیض، اساس کار قضاوت است و تنها در این صورت به حق می رسیم.

وی فضای مجازی را بلای خانمانسوز امروز در سطح جامعه دانست و خواستار برخورد هوشمندانه و مدبرانه با نابسامانی ها و جرائم این حوزه شد.

معاون اول قوه قضاییه همچنین با اشاره به اختصاص 26 درصد از پرونده های استان اردبیل به موضوعات ضرب و جرح و توهین و تهدید، خواستار ورود ریش سفیدان و رهبران فکری و اجتماعی جامعه برای مدیریت فضای اجتماعی در این استان شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز در این جلسه تلاش برای کسب وثوق ملی را اولین خواسته از دستگاه قضایی برشمرد و گفت: در این عرصه کوتاهی بزرگی مشاهده می شود و تحقق این امر بر عهده خود دستگاه قضایی و متولیان و قضات این مجموعه است.

آیت الله سیدحسن عاملی با تاکید بر ضرورت توجه به دیپلماسی عمومی، تنظیم افکار و باز کردن گره افکار عمومی را ضروری دانست و تاکید کرد: هجمه دشمنان سنگین است و باید در این عرصه هوشمندانه رفتار کرد.
وی مامن بودن و سهولت دسترسی به قاضی و عدالت را از جمله ویژگی های دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: در این عرصه هر چه سرمایه گذاری و تلاش شود، باز جای کار وجود دارد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به مغفول ماندن امر قضازدایی و بهداشت قضایی در جامعه گفت: در همه عرصه های مرتبط با احکام قضایی می توان بدون هزینه، صیانت درست کرده و قضازدایی کرد.

آیت الله عاملی کثرت پرونده های قضایی را موجب مخدوش شدن شان، کرامت و هیبت جمهوری اسلامی دانست و بر حسن سلوک قضات با مردم و کاهش اطاله دادرسی در مراجع قضایی تاکید کرد.

وی افزود: حیثیت، آینده و امنیت کشور ما امروز در دست قوه قضاییه است و دستگاه قضایی باید در برخورد با آنهایی که حیثیت کشور و ملت ما را به بازی گرفته اند، به شکل جدی ورود کند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات 6 ساله حجت الاسلام محمدعلی قاصدی، ناصر عتباتی به عنوان رییس کل دادگستری استان اردبیل منصوب و معرفی شد.

ناصر عتباتی پیش از این دادستان عمومی و انقلاب استان اردبیل بود و حجت الاسلام قاصدی رییس کل سابق دادگستری استان نیز قرار است به عنوان یکی از اعضای دیوان عالی کشور به خدمت بپردازد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار