عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:واردات خودروهای دست دوم به عزم جدی نیاز دارد این در حالی است که دست‌های پشت پرده از تحقق این امر جلوگیری می کنند چراکه سود آنها در که ملتهب بودن بازار خودرو است.
کد خبر: ۷۴۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 12 May 2019
محمدرضا منصوری

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره تاثیرات واردات خودروی دست دوم خارجی بر قیمت خودروی داخلی، گفت: در حال حاضر در مناطق آزاد سقف خودروهای خارجی –که در حد صفر هستند- را با هوابُرش جدا کرده و خودرو را اسقاط می‌کنند در حالی که این خودروها کمتر از ۵۰ هزار کیلومتر کار کرده‌اند و تنها هشت سال از عمرشان گذشته است.

 
خودرو وارداتی

خودروهای خارجی موجود در جزیره قشم، کیش و بندر انزلی با پرداخت گمرکی وارد بازار کشور شوند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: بهتر است برای ساماندهی بازار خودرو و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در این حوزه، در وهله نخست خودروهای موجود در مناطق آزاد مانند جزیره قشم، کیش و بندر انزلی را با پرداخت گمرکی وارد بازار  کرد سپس اقدامات لازم برای واردات خودرو دست دوم خارجی باکیفیت انجام گیرد.

وی اظهار کرد: قیمت خودروهای دست دوم خارجی حدود سه هزار دلار است این در حالی است که ارزان ترین خودروی تولیدی در کشور حدود 50 میلیون تومان است در نتیجه مردم از خودروهای وارداتی استقبال کرده و واردات این خودروها تا حدودی می تواند حجم تقاضای بازار را پوشش دهد.

تقاضا و عرضه در بازار خودرو متوازن نیست

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در شرایط فعلی تقاضا و عرضه در بازار خودرو متوازن نیست، خاطرنشان کرد: می‌توان با واردات خودروی دست دوم عرضه را متعادل کرد با تحقق این امر قیمت‌ها روند کاهشی پیدا کند.

قیمت خودروهای خارجی دست دوم با احتساب تعرفه 100 درصدی حدود ۶ هزار دلار می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورتی که از خودروهای دست دوم خارجی تعرفه ۱۰۰ درصدی دریافت شود این تعرفه حدود ۳ هزار دلار می‌شود، تصریح کرد: قیمت خودروهای خارجی دست دوم با احتساب تعرفه 100 درصدی حدود ۶ هزار دلار- 90 میلیون تومان- می‌شود.

دست های پشت پرده از واردات خودروهای خارجی دست دوم جلوگیری می‌کنند

منصوری ادامه داد:واردات خودروهای دست دوم به عزم جدی نیاز دارد این در حالی است که دست‌های پشت پرده از تحقق این امر جلوگیری می کنند چراکه سود آنها در که ملتهب بودن بازار خودرو است.

کاهش آلودگی زیست‌محیطی با واردات خودروی خارجی وارداتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که خودروهای خارجی دست دوم کیفیت خوبی دارند، می‌توانند تا حدودی به کاهش آلودگی زیست‌محیطی نیز کمک کنند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار