مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت:در سه سال گذشته نیروهای پیش‌دبستانی زیادی در استان گیلان جذب شدند و مابقی نیروهای باقیمانده نیز طبق قانون به‌صورت تدریجی جذب خواهند شد.
کد خبر: ۷۴۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 07 May 2019

 تمام مربیان پیش‌دبستانی گیلان جذب می‌شوند

 

تابناک: به گزارش ندای گیلان،نادر جهان‌آرای صبح امروز در جمع خبرنگاران از میزبانی گیلان برای برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی جابربن حیان خبر داد و اظهار داشت: جشنواره دانش‌آموزی جابرابن حیان، مرداد امسال با حضور نخبگان سراسر کشور به میزبانی استان گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه جشنواره علمی جابربن حیان تاکنون در استان‌های بزرگ کشور برگزار شده است عنوان کرد:‌ مدارس استان گیلان در زمینه دروس پژوهشی و برگزاری جشنواره‌هایی نظیر لیگ علمی برتر، جایگاه بسیار خوبی در سطح کشوری پیدا کرده‌اند.

جهان‌آرای ذات آموزش و پرورش را با فعالیت‌های علمی و پژوهشی مرتبط دانست و ضمن تأکید بر این مطلب تصریح کرد:‌ برگزاری جشنواره علمی و پژوهشی جابربن حیان در گیلان آن هم بعد از استان‌هایی نظیر تهران و مشهد و تبریز، از جایگاه ویژه این استان در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی حکایت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان جمع کل نیروهای پیش‌دبستانی آموزش و پرورش در سطح کشور را حدود 36 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: در سه سال گذشته نیروهای پیش‌دبستانی زیادی در استان گیلان جذب شدند و مابقی نیروهای باقیمانده نیز طبق قانون به‌صورت تدریجی جذب خواهند شد.

وی از اجرای مرحله دوم طرح رتبه‌بندی معلمان در کشور و به تبع آن در سطح استان گیلان سخن گفت و اظهار داشت: پیگیری‌های بسیار زیادی تاکنون در این‌باره انجام شده و وزارت آموزش و پرورش نیز قول‌هایی در مورد اجرای این طرح در مهر امسال داده است که امیدواریم عملی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزایش دوره هنرستان از 2 سال به 3 سال و نیاز به ایجاد فضاهای کارگاهی بیشتر در سطح مدارس استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: در بحث ایجاد و سپس تجهیز مدارس اداره کل نوسازی استان گیلان فعالیت‌های بسیار خوبی را در این زمینه انجام داده است.

جهان‌آرای نیازمندی‌های آموزش و پرورش گیلان در بخش نیروی انسانی را با توجه به اینکه این استان سالمندترین استان کشور محسوب می‌شود بالا اعلام کرد و افزود:‌ در سال 97 بیش از هزار و 600 معلم در گیلان بازنشسته شدند که باید برای جایگزینی آن‌ها اقدامات لازم اندیشیده شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار