کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که پشرفت علم، دسترسی آسان به آن و برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه مادران باردار سطح توقعات آنها از ماماها را افزایش داده است، گفت: ارتقای سطح علمی و مهارتی ماماها از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه برای تأثیرگذاری بیشتر و بهتر است.
کد خبر: ۷۴۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹ 06 May 2019

«فاطمه قاسمی» با بیان این‌که افزایش سن ازدواج و عدم اشتیاق جوانان به تشکیل زندگی منجر به کاهش زاد و ولد در کشور شده است، اظهار کرد: مهمترین اقدام برای رشد جمعیت تشویق جوانان به ازدواج و سهولت شرایط تشکیل زندگی است .

وی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای مقابله با روند کاهشی جمعیت، افزود: این اقدام نیاز به فرهنگسازی وسیع دارد تا جامعه به سمت کاهش سن ازدواج و فرزندآوری به موقع هدایت شود .

کارشناس مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد یکی از دلایل روند کاهشی فرزندآوری را نگرانی والدین از تولد نوزاد ناقص عنوان کرد و گفت: با توجه به این که فرزند آوری در سنین بیش از 35 سال با احتمال تولد نوزادانی ناقص همراه است، غربالگری هایی انجام می شود که با شناسایی مشکلات جنین نگرانی مادران را رفع می کند .

وی در ادامه تغییر سبک زندگی مردم، عدم تغذیه مناسب، کاهش فعالیت‌های بدنی و افزایش سن ازدواج را از دیگر عوامل موثر در کاهش جمعیت دانست و بیان کرد: رفع این مشکل مستلزم فعالیت بیش از پیش رسانه ها در جهت تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج است .

قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که در گذشته مادران از علم زیادی برخوردار نبودند و این امر انتظارات آن ها را از ماماها کاهش می داد، تصریح کرد:پیشرفت علم، دسترسی آسان به آن و برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مادران باردار سطح توقعات آن ها از ماماها را افزایش داده است .

این مسئول در پایان با اشاره به این که حمایت های روحی و روانی مادران از طریق اینترنت تامین نمی شود، خاطرنشان کرد: ماماها باید با تقویت سطح کمیو کیفی اطلاعات علمی برای رفع نیازهای روحی و روانی مادران تحت نظر خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار