معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش گیلان گفت: امروز ۹۰ درصد بودجه آموزش و پرورش به بخش حقوق فرهنگیان اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۷۴۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ 04 May 2019

 ۹۰ درصد بودجه آموزش و پرورش به حقوق فرهنگیان اختصاص دارد

 

تسنیم: محمد امجدی صبح امروز در مراسم تجلیل از معلمان و مدیران منتخب در رشت اظهار داشت: شهید مرتضی مطهری از ویژگی‌های خاصی برخوردار بودند و در آثار ارزشمند خود در رابطه با انقلاب اسلامی، مقام زن، اخلاق و دیگر شاخصه‌ها موضوعات مهمی را مطرح کردند.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه فرهنگیان و معلمان در اوایل پیروزی انقلاب نقش مهم و محوری را عهده‌دار بودند خاطرنشان کرد: فرهنگیان در سنگرهای مختلف از جمله سنگر دفاع از ارزش‌های اسلامی نقش‌های ویژه‌ای ایفا کردند.

امجدی با اشاره به نقش محوری و مهم فرهنگیان در مسیر تعلیم و تربیت افراد ابراز داشت: امروز بسیاری از مدیران که در جایگاه‌ها و عرصه‌های مختلف هستند به دست فرهنگیان و معلمان مورد تعلیم و تربیت قرار گرفتند بنابراین فرهنگیان در سنگر‌های مختلف نقش‌های ویژهای‌ ایفا کردند.

 

وی به 156 معلم شهید از مجموع 8 هزار شهید استان گیلان اشاره کرد و افزود: امروز مشکلات مضاعفی بر روی دوش مدیران و فرهنگیان سنگینی می‌کند و شرایط زندگی تعدادی از فرهنگیان متفاوت است بنابراین ضروری است که در راستای گره‌گشایی از مشکلات فرهنگیان، گام‌های بیشتر و مؤثرتری برداشته شود.

معاون پژوهشی، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان گیلان به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با معلمان و فرهنگیان کشور اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نیز نقش معلمان را در راستای تعلیم و تربیت بسیار مؤثر و مهم دانستند و به حل مشکلات معیشتی آنان نیز تأکید کردند.

امجدی وظایف و نقش معلمان را به عنوان یک کار و نقش زیربنایی اساسی و محوری در راستای شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان دانست و ابراز داشت: زمانی که دانش‌آموز پژوهشگر شود در همان مسیر کنجکاوانه عمل می‌کند و برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو در جامعه انگیزه می‌گیرد.

وی مساله حمایت از فرهنگیان و معلمانی که همواره در مسیر تعلیم و تربیت شاگردان خود می‌کوشند را مورد تأکید قرار داد و افزود: امروز 90 درصد بودجه آموزش و پرورش به بخش حقوق فرهنگیان اختصاص می‌یابد بنابراین با استفاده از ظرفیت‌های مختلف باید از مقام، شأن و منزلت معلم تجلیل شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز در این مراسم اظهار داشت: آینده کشور را مرهون تلاش‌های فرهنگیان و معلمان در عرصه تعلیم و تربیت می‌دانیم و روند توسعه تحقق نخواهد یافت مگر اینکه آموزش و پرورش پویایی داشته باشیم.

حسین قدیمی‌آزاد خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اجتماعی امروز و با وجود تمام هنجارها و ناهنجاری‌های، مقطع پیش‌دبستانی و دبستان از اهمیت خاصی برخوردار است و وزارت کشور نیز طرح‌های مهارتی آموزشی برای هنرستان‌ها در نظر گرفت.

وی ابراز داشت: امیدواریم که با اجرای طرح‌های مهارت در هنرستان‌ها در مسیر رونق اقتصادی شاهد پویایی بیشتر در این فضاها باشیم و در این مسیر باید از طرح‌ها و ایده‌های که دانش‌آموزان ارائه می‌دهند حمایت کرده تا انگیزه آنان افزایش یابد و تشویق شوند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک رشت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به ارائه تسهیلات رفاهی برای رسیدگی به معیشت فرهنگیان تأکید داشتند افزود: یکی از بزرگترین ناهنجاری‌های امروز، بی‌احترامی به پیشکسوتان و معلمان است که در برخی بخش‌های جامعه اتفاق می‌افتد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار