در اولین همایش شهریاران استان گیلان در شهر لنگرود؛
در این همایش که نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی ،سرپرست فرمانداری،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ،جمعی ازمسئولین ،شهروندان ،دانش اموزان و شهر یاران حضور داشتند،برنامه های متنوع و شادی توسط هنرمندان صدا وسیمای مرکز گیلان به اجرا درآمد.
کد خبر: ۷۴۰۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ 02 May 2019

تابناک / صبح روز گذشته اولین همایش شهریاران استان گیلان در شهر لنگرود برگزار شد.

 

به مناسبت گرامی داشت روز زمین پاک و روز کارگر, شهرداری لنگرود صبح روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت همایش شهریاران را در سالن کنفرانس دانشکده پرستاری،مامایی لنگرود برگزار کرد.

در این همایش که نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی ،سرپرست فرمانداری،شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر،جمعی ازمسئولین ،شهروندان،دانش اموزان و شهر یاران حضور داشتند،برنامه های متنوع و شادی توسط هنرمندان صدا و سیمای مرکز گیلان به اجرا درآمد.

 

رنجبر: امروز کار بزرگ و ارزشمندی شهرداری لنگرود انجام داد؛ محیط زیست میراث بزرگان ما نیست بلکه امانتی برای بچه های ما است / رجایی: با اجرای طرح شهریاران در لنگرود تلاش میکنیم فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند شهری را نهادینه کنیم

 

محمد رنجبر فرماندار لنگرود با حضور در این برنامه که با حضور 350 دانش آموز منتخب آموزش دیده برگزار شد اظهار کرد: امروز در این مراسم دانش آموزان دوست دارند از فضای شاد برنامه شما استفاده کنند اما دلیل حضور ما اهمیت این کار بزرگ و ارزشمند از سوی شهرداری لنگرود و شورای شهر است و موضوع دوم نیز بحث آموزشی و انتقال فعالیت های فرهنگی زیست محیطی از طریق هنر است که از سن پایین دارد صورت می گیرد و بسیار زیبا و تاثیرگذار خواهد بود.

 

رنجبر تصریح کرد: محیط زیست میراث بزرگان ما نیست بلکه امانتی برای بچه های ما است که باید برای حفظ آن برای آیندگان کوشا باشیم و امروز کار بزرگ و ارزشمندی شهرداری لنگرود انجام داد.

 

فرماندار لنگرود خاطرنشان کرد: تقدیر و تشکر می کنم از شهرداری و شورای شهر لنگرود و تمام دست اندرکاران این طرح که کار ارزشمندی را انجام دادند و اگر این کارهای فرهنگی از سوی آموزش و پرورش نیز اتفاق بیافتد مطمئنا ما نتیجه خوبی خواهیم گرفت.

 

 

رنجبر: امروز کار بزرگ و ارزشمندی شهرداری لنگرود انجام داد؛ محیط زیست میراث بزرگان ما نیست بلکه امانتی برای بچه های ما است / رجایی: با اجرای طرح شهریاران در لنگرود تلاش میکنیم فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند شهری را نهادینه کنیم

 

 

با اجرای طرح شهریاران در لنگرود تلاش میکنیم فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند شهری را نهادینه کنیم

 

سید مهدی رجائی،شهردار لنگرود نیز در این همایش ضمن گرامی داشتن روز شوراها،روز کارگر و روز معلم به بحث ضرورت مدیریت پسماند شهری در دنیای امروز پرداخت و گفت:مدیریت پسماند شهری و طرح تفکیک زباله خشک و تر از مبدأ از مسائلی است که بدون مشارکت شهروندان و همکاری همه ادارات،نهادها،سازمانها و سازمان های مردم نهاد امکانپذیر نیست.



وی با ابراز امیدواری درخصوص همکاری صمیمانه مسئولین شهرستان در تمام موارد با شهرداری افزود:خوشبختانه امروز وفاق وهمدلی وهمراهی مسئولین شهرستان لنگرود سبب شده تا در زمینه های مختلف پیشرفت شهرستان گام های بزرگی برداشته شود وشهرداری لنگرود نیز از این موهبت برخوردار بوده بطوریکه اگر همدلی وهمکاری صمیمانه شورای محترم شهر نبود ما نمی‌توانستیم بسیاری ازکارهای شهرداری را پیش ببریم.

رجائی خاطرنشان کرد: عوامل مدیریت پسماند شهری لنگرود درطول یک سال گذشته بمنظور فرهنگ سازی برای دانش آموزان و آموزش بنیادی ساماندهی پسماند شهری به همه مدارس سطح شهر لنگرود رفتند و به آموزش تفکیک زباله تر ازخشک پرداخته اند.

وی این کار را نوعی الگو برداری از کار پلیس راهنمایی و رانندگی (همیار پلیس )اعلام کرد و افزود:همانطوریکه پلیس موفق شد با اجرای طرح همیار پلیس، بستن کمربند ایمنی را فرهنگسازی نماید ما نیز با اجرای طرح شهریاران درلنگرود سعی میکنیم فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند شهری را نهادینه نماییم.

شهردار لنگرود یادآور شد: در طرح مذکور دریک سال اخیر بیش از 1000دانش اموز لنگرودی آموزش دیده اند که امروز ازاین تعداد 350 دانش آموز فعال دراین همایش حضور یافته اند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
سلام . اینجانب ساکن تهران در لنگرود منزل دارم . عید که آنجا بودم . شهر از نظر نظافت و جمع آوری زیاله و وجود سطل زباله و ....در وضعیت اسفباری بود و متاسفم برای مسئولین شهری . ورودی کمر بندی که در عید افتتاخ شده بود خیلی چاله چوله داشت یعنی در حد تحویل گرفتن کمر بندی از پیمانکار عرضه کاری ندارند و فکر کنم فاجعه بعدی سیل در لنگرود با شد چون تمام ارتفاعات ساخت وساز شده است معلوم نیست نوک کوه چطوری مجوز گرفته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار