فرهاد دلق پوش با حضور در همایش گرامیداشت روز کارگر شهرستان لاهیجان، ضمن تقدیر از کارگران،تولیدکنندگان ومدیران شرکت های صنعتی لاهیجان گفت: شهر لاهیجان ظرفیت‌های بسیار بالایی در امر تولید بویژه مواد غذایی دارد و قطب تولید مواد غذایی کشور محسوب می شود لذا کارخانه جات هدفمندتر و منسجم همچون گذشته به فعالیت ادامه دهند و حمایت خواهند شد.
کد خبر: ۷۴۰۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 01 May 2019

 لاهیجان، قطب تولید موادغذایی کشور است

 

خبرگزاری برنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان مشکلات موجود در تولید را نحوه بانکداری واخذ مالیات بر ارزش افزوده دانست که به درستی اجرا نمی‌شود و گفت: جهت پیشرفت درزمینه تولید؛ عوامل تولید، کارگر، ارگانها به صورت زنجیروار به هم مرتبط  و متصل هستند.

وی افزود: سود ۱۸ درصدی در ارائه تسهیلات با رونق تولید انطباق ندارد و این موضوع را بارها به مسئولین کشوری انتقال داده ایم.

دلق پوش از حمایتهای مالی انجام شده در سال 97 در راستای رونق تولید سخن گفت و ابراز داشت: درسال گذشته ۹۸۰میلیارد تومان جذب بودجه برای تسهیلات رونق تولید داشتیم که برای سال جاری در تلاشیم  این مبلغ با همگرایی بیشتر بانکهای و نهادهای مرتبط به ۱۲۰۰میلیاردتومان برسد.

در ادامه این همایش، پس از تجلیل از کارگران نمونه شهرستان لاهیجان ، نشستی با حضور اسماعیل میرغضنفری فرماندار لاهیجان، ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات گیلان، مدیرکل گمرک بندر انزلی و فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، پیرامون ارتقای صادرات و رفع موانع تولید در شهرستان لاهیجان در جمعی از کارفرمایان بخش تولید ومدیران واحدهای صنعتی لاهیجان درمحل فرمانداری این شهرستان تشکیل گردید که رئیس سازمان صمت خواستار تسهیل و تسریع در امور گمرکی شد و اظهار داشت: تامین بهنگام مواد اولیه واحدهای صنعتی و روان سازی ترخیص کالا و قطعات منجر به سرعت بخشی چرخ تولید داخلی خواهد شد.

دکتر فرهاد دلق پوش مشاوره و حضور کارشناسان  گمرکی در محل واحدهای منتخب آماده صادرات را بعنوان راهکاری عملیاتی پیشنهاد کرد و افزود: عزم و اراده دستگاه های مرتبط با بخش تولید می تواند توانمندی صادراتی محصولات با کیفیت استان را ارتقاء دهد.

گفتنی است پس از نشست با فرماندار، همایش روز کارگر و رونمایی از کتاب راهنمای گردشگری لاهیجان، جلسه با صنعتگران شهرستان و بازدید از کارخانه کلوچه سازی نادی از جمله برنامه های سفر یک روزه به شهر لاهیجان بود.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار