کد خبر: ۷۳۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 28 April 2019

 

تابناک / رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد کشاورزی گیلان امسال تنها ۱۲درصد از بذر مورد نیاز کشاورزان را تأمین کرده است گفت: این میزان اندک نشان‌دهنده آن است که این سازمان در انجام وظایف خود کوتاهی کرده است.

 
جهاد کشاورزی گیلان تنها 12 درصد از بذر مورد نیاز کشاورزان را تامین کرده است

 

محمدصادق حسنی جوریابی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدم خشک‌شدن برنج در طبیعت همانند گذشته، باعث به‌وجود آمدن برخی بیماری‌ها می‌شود و باید دید که جهاد کشاورزی در این رابطه چه اقداماتی انجام داده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه بذر خوب می‌تواند تا 10 درصد کیفیت محصولات را افزایش دهد گفت: متأسفانه امسال جهاد کشاورزی گیلان تنها 12 درصد از بذر مورد نیاز کشاورزان را تأمین کرده است که این نشان‌دهنده کوتاهی این سازمان در انجام وظایف محوله است.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی استان گیلان می‌تواند با توزیع بذر مرغوب در رونق تولید ملی نقش داشته باشد تصریح کرد: اگر کشاورز توجیه شود و در زمین خود محصول باکیفیت با نظارت کارشناسان و تهیه بذر مرغوب تولید کند، کشاورزی در استان گیلان رونق می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تبدیل شالیزار به گلخانه خاطرنشان کرد: این کار هیچ توجیه عقلی و اقتصادی ندارد و به‌نظر می‌رسد عده‌ای سودجو قصد دارند با رانت‌خواری و سوء استفاده از موقعیت خود مشکلاتی به‌وجود آورند و ما وظیفه داریم که جلوی این افراد بایستیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه باید گزارشی در رابطه با کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی اعلام شود گفت: اگر تحقیقات درست، دقیق و جامع در بخش کشاورزی صورت نگیرد علت ضرر و زیان‌ها مشخص نمی‌شود و در نتیجه هیچ پیشرفتی در این زمینه نمی‌کنیم.

اسدالله عباسی با تأکید بر اینکه باید وظیفه هر شخص و سازمان در رابطه با چگونگی توسعه استان گیلان به‌طور دقیق مشخص شود تصریح کرد: به‌طور مثال اگر در بخش اشتغال مشکل داریم باید میزان کمبود نیروها در هر سازمان مشخص شود و طی یک فراخوانی نسبت به جذب افراد جدید اقدام کنیم.

وی با ابراز اینکه ضروری است میزان مصرف سموم دفع آفات نباتی و نوع سموم وارداتی مشخص شود افزود: نباید اجازه دهیم کشاورزان به‌صورت فله‌ای سم بخرند و استفاده کنند زیرا ممکن است مردم دچار عوارض مختلفی شوند و ضروری است که میزان مصرف کود شیمیایی توسط کشاورزان مشخص شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه شورای اقتصاد با نگاه غلط و ظالمانه خود نرخ هزار و 800 تومانی برای خرید چای تعیین می‌کند خاطرنشان کرد: نرخ مذکور بسیار ظالمانه است و ما وظیفه داریم که نارضایتی خود را در رابطه با وضعیت تأسف‌آور چای به گوش مسئولان برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار