کد خبر: ۷۳۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 18 April 2019

 

به گزارش ایسنا، علی دایی سرمربی سایپا در نشست خبری قبل بازی تیمش برابر سپاهان در هفته بیست و ششم لیگ برتر گفت: فردا یک بازی حساس برابر سپاهان داریم. این تیم یکی از بهترین تیم‌های شهرستانی بوده و کادر فنی خیلی خوبی که دارد و با بازیکنانی که دارد یکی از مدعیان قهرمانی است. بازی با این تیم سخت خواهد بود. ما بازی رفت را در اصفهان بسیار بد باختیم و تمام تلاش ما این است که فردا با ارائه یک بازی خوب، نتیجه بازی رفت را جبران کنیم.

او ادامه داد: ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم یک بازی خوب انجام دهیم و به دنبال سه امتیاز این مسابقه هستیم. در این راه هر کاری از دستمان بربیاید انجام می‌دهیم.

دایی افزود: ما همیشه هیچ وقت نشده به آقای برانکو توهینی انجام بدهیم و ایشان را زیر سوال ببریم. او کار بزرگی انجام داد و در دو سال پرسپولیس را به قهرمانی رساند. امسال هم از مدعیان قهرمانی است اما بعد از بازی تیم ما برابر پرسپولیس از مصاحبه گرفته می‌شود و موجب می‌شود تا چنین حواشی به وجود آید. محمد دایی مگر دروغ گفته که یک بازیکن پرسپولیس اندازه کل تیم من هزینه‌اش است؟ می‌توانیم این را ثابت کنیم. این هم ایرادی ندارد هر تیمی پول داشته باشد هزینه می‌کند. خیلی وقت است که بازی تیم‌هایی که طرفدار ندارند و پول ندارند، جلوی تیم‌هایی که طرفدار و پول دارند نابرابری به حساب می‌آید اما من به بازیکنان و کادر فنی‌ام افتخار می‌کنم که چنین بازی‌هایی را انجام می‌دهیم. من تقاضا دارم که کمیته اخلاق و قوه قضائیه، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه به ورزش ما ورود کند و از من هم شروع کنند که پول‌هایی که به حساب من و نزدیکان من ریخته می‌شود از کجا ریخته می‌شود.

سرمربی سایپا در ادامه اظهار کرد: ما از چیزی نمی‌ترسیم. بیایند از من شروع کنند و بعد سراغ مسائل دیگر بروند. برگردند به سال ۸۹ و ماجرای میلیاردی شرکت پیشکسوتان و بحث روغن نباتی را رسیدگی کنند که چه اتفاقاتی در آن دوره افتاده است. مبحث بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی را بررسی کنند. متأسفانه بعد بازی‌ها در موقعش که نیست سوالاتی را می‌کنید که فوتبال ما را به حاشیه می‌برید. این ما را از اصل فوتبال دور می‌کند. من از خدایم است که این ارگان‌ها وارد شوند و کثیف‌کاری‌ها را از فوتبال دور کنند.

او افزود: من با تمام احترامی که برای پیشکسوتان پرسپولیس قائلم باید بگویم که ببینید چه چیزهایی گفتند که در شأن یک پرسپولیسی نیست. اول باید به خودمان نگاه کنیم که چرا ما ۲۰ سال بیکاریم. نمی‌شود همه بد باشند و ما خوب باشیم. توانستیم زندگی خانوادگی خودمان را اداره کنیم؟ توانستیم یک نفر را تربیت کنیم؟ توانستیم یک مسئولیت اجتماعی را به درستی انجام دهیم؟ شعار دادن خیلی خوب است. من می‌خواهم بگویم حرفی را که می‌زنید، پایش بایستید. اگر حرفی دارید بزنید و روی آن بایستید. این طور نشود که فردا حرف‌تان را عوض کنید. مرد اگر حرف می‌زند پایش ایستاد. به خاطر پول نباید یکسری مسائل را فراموش کرد. ما که در پرسپولیس بازی و مربی‌گری کردیم پرسپولیسی نمی‌شویم و بعضی‌ها که نمی‌دانم چه‌کاره هستند پرسپولیسی می‌شوند و هزاران حرف پشتش می‌آید.

سرمربی سایپا گفت: یکی از سایت‌های منتسب به باشگاه پرسپولیس گفت که این تیم ۳۵۰ میلیون تومان به من داده است. از همان اول قبل بازی برابر پرسپولیس چنین کارهایی را انجام می‌دهند و چنین انگ‌هایی را می‌زنند. بعد باید بگویم ما از پرسپولیس طلبی نداریم. ما با پرسپولیس توافق کردیم که تسویه حساب مالی دو سالی که در پرسپولیس بودم انجام شود. از آنجا بحث تبانی را مطرح کردند و همه کار کردند ولی ما عادت نداریم ساکت بمانیم. اگر ساکت می‌ماندم الان نصف تهران برای من بود. از بچگی سالم زندگی کردیم و می‌خواهیم در آینده هم سالم بمانیم.

علی دایی ادامه داد: همه ما اشتباه داریم و آدم باید اشتباهش را قبول کند نه اینکه حرفش را پس بگیرد. این مسائل را کسانی دیگر دارند دامن می‌زنند. اگر شماها دامن نزنید، این کثافت‌کاری‌ها راحت‌تر رو می‌آید. ما مردم را می‌خواهیم با چیزهای دیگر فریب دهیم. زمانی که من در پرسپولیس بودم اگر به یاد آورید در نیم‌فصل دوم کسی بالای سر ما نبود و پولی در کار نبود. این همه بچه‌های ما اعتصاب کردند. تیمی که سال قبل رتبه خوبی نداشت در آن فصل نایب قهرمان شد، آن هم با اتفاقات تلخی که در اهواز افتاد.

سرمربی سایپا گفت: اتفاقات اهواز غیر فوتبالی بود. با دست به ما گل زدند و به راحتی گل گرفته شد و یک امتیاز هم از ما کم شد و فولاد با دو امتیاز اختلاف قهرمان شد. در آن سال و در نیم‌فصل دوم وضعیت خوبی نداشتیم و آقای رویانیان در آن دوره پول کمی واریز کرد که از فروش خانه‌اش حاصل شده بود. به غیر از آن با بی پولی و اعتصاب فصل را پایان بردیم. خجالت بکشید و بیاید همه مسائل را دربیاورید. در وهله بعد هم اگر هر کسی درباره پرسپولیس صحبت کرد، ما مخلصش هستیم و جوابش را می‌دهیم اما من نمی‌فهم این آدم‌هایی که مصاحبه می‌کنند مگر می‌توانند بدون اجازه باشگاه صحبت کنند؟ حتماً باشگاه اگر اجازه داده، دستش درد نکند. ما بیدی نیستیم که با این بادها بلرزیم. همه چیز ما و زندگی‌مان مشخص است. من متأسفم برای کسانی که به برادر من توهین می‌کنند که یک آدم تحصیل کرده است و حداقل هزاران دانشجو به سطح اول این مملکت داده و الان هم با توانایی خودش دارد مربی‌گری می‌کند و زندگی سالمی دارد.

علی دایی در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما باید ببینیم چرا ۳۰ سال بیرونیم و باید به خودمان برگردیم که چه کار داریم انجام می‌دهیم و دارای چه شخصیت اجتماعی هستیم و بعد صحبت کنیم. متأسفانه بعضی‌ها دنبال مصاحبه هستند. من از برادرم خواستم که مصاحبه انجام ندهد چون بعضی‌ها به دنبال این هستند که با این مصاحبه‌ها خودشان را مطرح کنند. در خانه‌شان خوابیده‌اند و کسی سراغشان را نمی‌گیرد و فرصت را مغتنم می‌شمارند که شروع کنند به صحبت کردن. من خواهش می‌کنم که به اصل مسائل بپردازید.

او افزود: ما هم از پرسپولیسی‌ها فحش می‌شنویم و هم استقلالی‌ها به ما انگ تبانی می‌چسبانند. حداقل باید یک طرف باشد دیگر!

علی دایی درباره اظهارات ایرج عرب مبنی بر این که دایی دیگر هیچ طلبی ندارد: درست است. این مساله به حال حاضر برنمی‌گردد. نباید مغلطه کنیم. فقط تسویه حساب مالیاتی باقی مانده که قبل عید می‌خواستند ما را ممنوع‌الخروج کنند که ما رفتیم کارهای خود را انجام دادیم و این اتفاق‌ها نیفتاد. به غیر از این، مساله دیگری وجود ندارد. از کاه، کوه نسازید. ما در مملکتمان اینقدر مشکل داریم که به هم‌فکری نیاز داریم نه اینکه چیزهای کوچک را بزرگ کنیم. ما باید در همه چیز به یکدیگر کمک کنیم.

او ادامه داد: حالا بیایند فحش بدهند. عذر می‌خواهم مگر مردم عادی می‌آیند جلو یکدیگر فحش می‌دهند؟ مردمی که در استادیوم هستند و کمبود دارند، تحت تأثیر جو قرار می‌گیرند که چنین حرف‌هایی را می‌زنند. من از تماشاگر ناراحت نیستم. آن‌ها آزاد هستند اما نمی‌توانند به کسی ناسزا بگویند. کسی خودش خواهر و مادر داشته باشد به کسی دیگری فحش نمی‌دهد و یکی از وظایف کمیته اخلاق و کمیته انضباطی این است که جو ورزشگاه را کنترل کند. ما پوستمان خیلی از این‌ها کلفت‌تر است. ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

علی دایی در پایان درباره قرارداد کی‌روش که هنوز مقداری از این پول او هنوز پرداخت نشده است گفت: من در فضای مجازی نیستم. یک گوشی دارم که سال به سال به آن نگاه نمی‌کنم. من این مسائل را پیگیری نمی‌کنم که چه اتفاقی افتاده است. ما متعهد شدیم که قراردادش را پرداخت کنیم. ما الان در تحریم هستیم و شرایطمان بدین شکل است، آقای کی‌روش هم باید تحمل کند که ما بتوانیم پول ایشان را بدهیم. خوب است ایشان خارجی هستند و می‌توانند به حق و حقوقشان برسند. ما که ایرانی هستیم کی توانستیم حقمان را بگیریم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار