کد خبر: ۷۳۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 16 April 2019

 

 

تابناک / باید از این اعضای همیشه طلبکار و خودصحیح پندار پرسید که کجای رشت ۹۰۰ هزار نفری شبیه به شهر درجه چندم شاهرود و رامسر است که حالا به دنبال شهردار معزول دهه پیش آن رفته اید که اتفاقا سالها از عرصه مدیریت شهری دور بوده است؟!

جلسه‌ شورای شهر رشت شامگاه دوشنبه برای بررسی گزینه های شهرداری درحالی به صورت غیرعلنی برگزار شد که آخرین خبرها حاکی از این است که اکثریت اعضا بر روی انتخاب یک نفر به توافق رسیده اند.

شورای پنجم رشت پس از اینکه سه منتخب پیشین آنها با سد وزارت کشور رو به رو شده‌است هم اکنون در خان چهارم انتخاب شهردار قرار گرفته است.

در همین راستا پس از اعلام رسمی عدم احراز صلاحیت حسین علیقلی زاده، مذاکرات فشرده ای بین اعضا با برخی گزینه ها برگزار شد که در نهایت به ۱۵ اسم ختم شده است اما سه نفر یعنی ناصر حاج محمدی، سیروس شفقی و بهزاد افشار بیشترین شانس را داشته اند که پس از رایزنی‌ها چند روز اخیر و جلسه شامگاه گذشته، از راهروهای شورای رشت به گوش می‌رسد که اعضای شورا نسبت به تایید صلاحیت سیروس شفقی و بهزاد افشار توسط وزارت کشور نگرانی زیادی دارند و کمی دست به عصا حرکت می‌کنند.

براساس این گزارش به نظر می‌رسد که حداقل ۸ عضو شورا بر روی ناصر حاج محمدی شهردار پیشین شاهرود به توافق رسیده‌ باشند.

ناصر حاج محمدی کیست؟

حاج محمدی که اصالتی شاهرودی دارد اما همسر او شمالی است، از چند روز پیش در یکی از هتل‌های رشت مستقر شده و مذاکراتی نیز با اعضای شورا داشته است.

او پس از عزل توسط شورای شهر شاهرود بعد از آنکه بار دیگر مورد وثوق شورا قرار گرفته بود، برای پذیرش این مسوولیت شروط ۴ گانه ای مطرح کرده بود که در آن زمان حسابی خبرساز شده بود.

نگاهی به سوابق حاج محمدی بیانگر آن است که او در سال ۸۶ و با ۷ رأی موافق شورای شهر شاهرود به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب شد. حاج محمدی، اهل روستای ده ملا از توابع بخش مرکزی شهرستان شاهرود و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مهندسی عمران – عمران و کارشناسی ارشد شهرسازی گرایش برنامه ریزی شهری و منطقه‌ای از دانشگاه شهید بهشتی و دکترای محیط زیست است.
او پیش از حضور در شهرداری محل تولدش سابقه شهرداری رامسر و اسلامشهر را نیز در کارنامه داشته و در دوره‌ای نیز معاون عمران و توسعه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات بوده است.

همچنین حاج محمدی اگرچه سالها از عرصه مدیریت دور بوده اما یکی از گزینه های شهرداری گرگان در سال ۹۶ نیز بوده است که در نهایت برای این سمت انتخاب نشد.

عدم توجه به نیروهای داخلی، رویکرد شورای پنجم و همیشه طلبکار رشت

اعضای شورای شهر رشت درحالی مدعی این هستند که وظایف خود را به درست انجام داده اند و هیچ تقصیری متوجه آنها نیست و همه مشکلات از وزارت کشور آب می خورد که چرا گزینه های آنها را ردصلاحیت کرده اما به این نکته نمی پردازند که دو گزینه ابتدایی آنها برای شهرداری صرفا از روی لج و لجبازی و ناشی از یک اختلاف درون گروهی بین اعضای شورا بوده است وگرنه پیش بینی اینکه حامد عبدالهی و حجت جذب توسط وزارت کشور به دلیل اینکه فاقد معیارهای لازم جهت تصدی شهر بزگی مثل رشت نیستند کار سختی نبوده است!

از سوی دیگر در گام چهارم نیز اعضای شورا بازهم بدون توجه به معیارها و ضوابط به دنبال افرادی رفته اند که در سوابق کاری آنها شهردای شهرهای بزرگی دیده نمی شود!

باید از این اعضای همیشه طلبکار و خودصحیح پندار پرسید که کجای رشت ۹۰۰ هزار نفری شبیه به شهر درجه چندم شاهرود و رامسر است که حالا به دنبال شهردار معزول دهه پیش آن رفته اید که اتفاقا سالها از عرصه مدیریت شهری دور بوده است؟!

باید از اعضای شورای شهر رشت پرسید که آیا در استان گیلان حقیقتا فردی نبوده که شما آن را به عنوان شهردار انتخاب کنید یا اینکه افرادی بوده اند اما توقعات شما را برآورده نکرده و حاضر به امتیازدهی نشده اند؟!

امثال رحیم شوقی که علاوه برتحصیلات عالیه سالها در دفتر فنی استانداری و حالا در کسوت معاونت عمرانی منطقه آزاد انزلی مشغول کار است یا هوشنگ عباسقلیزاده که در شهرهای مختلف استان شهردار بوده و حالا مدیرکل  دفتر شهری و امور شوراهای استانداری گیلان است یک سر و گردن از گزینه های شما بالاتر نیستند؟! آیا بهتر نبود در بن بست فعلی ایجاد شده حتی به دنبال فرد باتجربه ای چون علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استانداری گیلان می رفتید و از او درخواست می کردید که باتوجه به سابقا سالها حضور در عرصه مدیریت شهری و ستادی این مسئولیت را بپذیرد تا بدین ترتیب آبروی شورای پنجم حفظ شود؟

طبیعی است تا وقتی که ملاک اصلی انتخاب رانت و امتیاز به اعضای شورا باشد و شهر و شهروندان اولویت دسته چندم محسوب شوند باید برای انتخاب شهردار به هر کوی و برزنی رفت، به خارج از استان سفر کرد تا افرادی انتخاب شوند که بیشتر اهل امتیازدهی باشند!

 

دیارمیرزا/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار