کد خبر: ۷۳۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 11 April 2019

 

وزیر امور خارجه آمریکا با طرح ادعای ارتباط ایران با القاعده گفت که دولت ترامپ فشار بر ایران را افزایش خواهد داد.


به نقل از اعتدال به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا روز چهارشنبه در جلسه‌ای با کمیته امور خارجی مجلس سنا گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فشار بر ایران را افزایش خواهد داد.

وی با این حال به سوالات پیرامون برنامه دولت درباره احتمال تمدید معافیت از تحریم‌های نفتی ایران پاسخی نداد.

پمپئو گفت که هیچ اخباری درباره اینکه واشنگتن قصد دارد معافیت از تحریم‌های ایران را تمدید کند یا نه، ندارد.

وی افزود: من تنها می‌توانم به جهان اطمینان دهم که رئیس جمهور ترامپ به افزایش فشار بر ایران ادامه خواهد داد تا رفتار آنها تغییر کند.

سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی، رَند پال از وزیر امور خارجه آمریکا پرسید آیا به نظر شما اجازه‌ کنگره در سال ۲۰۰۱، به دولت، جهت مقابله با کسانی که در حملات تروریستی یازدهم سپتامبر دست داشتند، اجازه حمله به ایران را می‌دهد؟

 

پمپئو در پاسخ به این پرسش مدعی شد: «من ترجیح می‌دهم این سوال را به کارشناسان حقوقی بسپارم. اما در مورد بخش مبتنی بر واقعیت و این که جمهوری اسلامی، با القاعده ارتباط  دارد، بله. این ارتباط واقعی است. جمهوری اسلامی میزبان القاعده بوده‌، اجازه داده‌اند از کشورشان عبور کنند و هیچ تردیدی در ارتباط میان ایران با القاعده وجود ندارد.»

چند سناتور جمهوری‌خواه در این کمیته، ازجمله سناتور تد کروز از پمپئو خواستند تا این معافیت‌ها را پس از پایان دوره فعلی در ماه آینده (میلادی) ادامه ندهند، چراکه فروش نفت ایران حتی به صورت محدود درآمدهای میلیارد دلاری برای آن به همراه دارد.

وزیر امورخارجه آمریکا در پاسخ به این درخواست گفت: ما درباره هدفمان برای به صفر رساندن فروش نفت ایران در سریع‌ترین زمان ممکن شفاف بوده‌ایم و به این روند ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار