کد خبر: ۷۳۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 11 April 2019

تابناک / مردم صومعه‌سرا به افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی و سکوتی که مسئولان در این راستا کردند، معترض هستند.

 

 

 

خبرگزاری شبستان، صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: در شرایطی که شاهد افزایش تدریجی انواع و اقسام محصولات و کالاهای تولیدی و وارداتی هستیم، این‌بار افزایش خودسرانه کرایه تاکسی صدای مردم را در آورده است.

 

به جرات می‌توان گفت در کنار مشکلات فراوانی که در جامعه امروزی به چشم می‌خورد و مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، بحث افزایش سالانه نرخ تاکسی‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین چالش حوزه شهری مطرح بوده است، چالشی که هر ساله قبل از اعلام نرخ جدید با روند افزایش خودسرانه گره می‌خورد.

 

شايد اگر بتوانيم آمار مستندي از دليل مشاجرات خيابانی به دست بياوریم آنگاه خواهيم ديد رقم تأمل‌برانگيزی از مشاجرات بر سر نرخ نامعقول كرايه‌ها است، مشاجراتی که بین راننده تاکسی و مسافر پیش می‌آید و هیچ مسئولی هم پاسخگوی این آشفته بازار نیست.

 

عده‌ای از مردم شهرستان صومعه‌سرا نسبت به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی اعتراض داشته و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.

 

 

*لزوم وجود نرخ قانونی برای کرایه تاکسی

یکی از شهروندان صومعه‌سرا با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی، اظهار کرد: همه ما به عنوان یک شهروند واقف هستیم که شرایط اقتصادی و وضعیت دشوار زندگی به همه فشار آورده است اما از مسئولان شهرستان انتظار داریم جلوی بی‌قانونی و سواستفاده گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه اکثر تاکسی‌های داخل شهر کرایه را هزار و 500 تومان می‌گیرند و تاکسی‌های خطی برون‌شهری هم به همین میزان افزایش کرایه داشته‌اند، افزود: ما هم معتقدیم که با تورم موجود باید طبعا کرایه هم افزایش یابد چون راننده‌ها هم مشکلات زیادی دارند اما باید یک نرخ قانونی وجود داشته باشد نه اینکه هر ایستگاهی هرچقدر دلش خواست افزایش دهد.

 

این شهروند صومعه‌سرا گفت: مردم دانش‌آموز یا مریض دارند که در روز یک مسیر را باید چندبار رفت و آمد کنند و افزایش دو برابری کرایه با این شرایط اقتصادی آن هم به صورت خودسرانه قابل قبول نیست.

 

وی تصریح کرد: فرماندار، رئیس تعزیرات، مسئول تاکسیرانی، شهردار و همه کسانی که در این حوزه صاحب اختیار هستند و تصمیم گیرنده لطفا اجازه ندهند افزایش کرایه بصورت سرخود و بدون طی کردن روند قانونی رفته رفته به شکل یک فرهنگ درآید.

 

این شهروند صومعه‌سرایی با بیان اینکه در یکسال اخیر شاهد بوده‌ایم در بسیاری از مسیرها بدلیل نبود پول خُرد کرایه را از 750 تومان به 1000تومان رند کرده‌اند و افزایش داده‌اند، خاطرنشان کرد: منتظر پیگیری مسئولان مربوطه و تعیین تکلیف قانونی هستیم.

 

 

*مسئولان مربوطه نسبت به نرخ کرایه تاکسی پیگیر باشند

یکی از جوانان صومعه‌سرا اظهار کرد: تمامی خط‌های مسافربری داخل‌شهری و برون شهری که در حال سرویس‌دهی هستند، هر یک هرطوری که دلش بخواهد از مسافر کرایه دریافت می‌کند.

 

وی با بیان اینکه چرا هیچ یک از مسئولان پیگیر این موضوع نمی‌شوند، افزود: یعنی ایستگاه داخل‌شهری و خط برون شهری زیر نظرهیچ اداره‌ای نیست؟، پس تاکسیرانی و شهرداری چه کارهایی را به عهده دارند.

 

این جوان گفت: از مسئولان مربوطه انتظار رسیدگی داریم زیرا امروز در یکی از ایستگاه‌ها نزدیک بود به خاطر نرخ کرایه زد و خورد پیش بیاید، لااقل مسئولان مربوطه یک برچسب به رانندگان دهند تا بر ماشین‌هایشان نصب کنند و مردم قانع شوند.

 

 

*راننده تاکسی هم نیاز به هزینه زندگی دارد

یکی از رانندگان تاکسی داخل شهری صومعه‌سرا تصریح کرد: وقتی مردم نسبت به افزایش نرخ کرایه از مسئولان پاسخ می‌خواهند، چرا از همان‌ها تقاضا نمی‌کنند حداقل یک امکاناتی به این رانندگان بدهند تا ما هم مجبور به اضافه کردن میزان کرایه نباشیم.

 

وی با بیان اینکه راننده‌های تاکسی هم برای همین شهر و روستا هستند و از جای دیگر نیامدند، خاطرنشان کرد: لنت جلوی پژه قبلا 50 هزار تومان بود الان شده 180 هزار تومان، بیمه اجتماعی 160هزار تومان بود اکنون به 230 هزار تومان افزایش پیدا کرده، یک راننده چگونه باید این هزینه‌ها را تهیه کند.

 

این راننده تاکسی با بیان اینکه مردم فقط زورشان به راننده تاکسی و نانوایی‌ها می‌رسد و به دیگر اقلام کاری ندارند، اظهار کرد: شاید باورش برای همه سخت باشد اما چندین ماه است که در خانه‌مان رنگ یک کیلو گوشت را ندیده‌ایم، ما هم زن و بچه و دانشجو، سرباز و مریض داریم.

 

وی با بیان اینکه نه زمین زراعی داریم و نه شغل دومی، افزود: وقتی چندین سال است که هیچ مسئولی برایمان نرخی مشخص نمی‌کند تکلیفمان چیست، هیچ ارگانی خدماتی به ما ارائه نمی‌دهد، پس هزینه‌های زندگی را از کجا تامین کنیم.

 

این راننده تاکسی با بیان اینکه قبلا روغن لاستیک یا چند تا جنس دیگر به ما می‌دادند خوب بود، ولی همان هم قطع کردند، گفت:  فقط مسئولان این راننده‌ها و مردم را رو در روی هم قرار می‌دهند و کار دیگری نمی‌کنند.

 

 

* نرخی تعیین شود که راننده و مردم ضرر نکنند

یکی از شهروندان صومعه‌سرایی تصریح کرد: وقتی رانندگان هرطور که بخواهند کرایه را افزایش دهند، آن روستایی که ماست و دوغ و تخم‌مرغ و... را از روستا به شهر می‌آورد، با دیدن افزایش کرایه، جنس خود را هم گرانتر می‌فروشد.

 

وی با بیان اینکه باید فرماندار و نماینده این موضوع را رسیدگی کنند زیرا شهردار مثل اینکه سرش خیلی شلوغ است و نمی‌تواند به این مسائل رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: فرماندار و نماینده هر چه زودتر ورود کنند و نگذارند مردم به جان هم بیفتند و یک نرخی تعیین شود که هم راننده و هم مردم ضرر نکنند.

 

گفتنی است، برای پیگیری این موضوع چندین بار با شهردار محترم شهرستان صومعه‌سرا تماس گرفته شد اما متاسفانه پاسخ ندادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار