کد خبر: ۷۳۱۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵ 06 April 2019

آخرین روزهای تیرماه ۱۳۹۷ بود که با توجه به پیشنهاد وزارت کشور به مسعود نصرتی قزوینی نژاد برای تصدی بر قائم‌مقامی ریاست سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وی از سمت خود به‌عنوان شهردار رشت استعفا داد تا از نخستین روز مرداد ۹۷ تا به امروز صندلی شهردار رشت خالی بماند!

 

این بُر زدن شهردار رشت توسط وزیر کشور اولین گام رحمانی فضلی برای بلاتکلیف کردن این کلان‌شهر بود، زیرا بلاتکلیفی ۸ ماه و نیمه شهرداری رشت گره عجیبی با آقای وزیر خورده بود.

 

پس از عدم تائید حامد عبدالهی به‌عنوان شهردار رشت، از سوی اعضای شورا حجت جذب به‌عنوان شهردار انتخاب شد، اما طی اتفاقاتی عجیب‌وغریب و با کارشکنی قابل‌تأمل و وقت‌کشی‌های صورت گرفته در وزارت کشور بنا بر فشار برخی دلالان و پیمانکاران خاص، حجت جذب نیز در وزارت کشور تائید نشد تا تکلیف رشت همچنان نامشخص باشد.

 

وزارت کشور در موضوع عدم احراز صلاحیت جذب در آنجا مقصر است که حکم آماده به امضای جذب را ابلاغ نکرد و تسلیم فشارها و تهدیدهای عده‌ای از افرادی شد که منافع شخصی‌شان به‌شدت به خطر افتاده بود.

 

در ادامه وزارت کشور اسیر ماجرای عدم احراز صلاحیت حسین علیقلی زاده نیز شد. جایی که برخی مدعی بودند علیقلی زاده از سوی افراد نزدیک به وزارت کشور به شورانشینان تعرفه شده بود. اما او نیز بنا به اظهارات محمدحسن علیپور عضو هیئت‌رئیسه شورا تائید صلاحیت نشد تا گره کور انتخاب شهردار همچنان ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار