کد خبر: ۷۳۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶ 04 April 2019

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس بودجه خسارت سیل را پیگیری و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری آن را تامین می کند تا مردم و سیل زدگان نگران نباشند.

علی لاریجانی شب گذشته (۱۴ فروردین) با حضور در نشست ستاد مدیریت بحران استان لرستان ضروری ترین نیاز استان را دسترسی به راهها دانست و افزود: برخی نهادها مانند ارتش، سپاه و نیروهای امدادی در مناطق سیل زده حضور می یابند اما نمی دانند چگونه باید کمبودها را اطلاع رسانی کنند، بنابراین باید مشکل ارتباطات هرچه سریعتر رفع شود، البته مسؤولان بیان کرده اند تا حدودی مشکلات رفع شده اما در برخی مناطق مشکل حل نشده که در این راستا وزیر ارتباطات باید در منطقه حضور داشته باشد تا این مشکل کامل حل شود، چراکه اگر مسئله ارتباطات شهرها و روستاها رفع شود بخشداری ها، ارتش و سپاه نیازها را از طریق تلفن اعلام و امدادرسانی انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارش های دریافتی مشکلات قطع گاز استان تقریباً رفع شده، افزود: مشکل مابقی بخش ها باید ظرف چند روز آینده رفع شود، با رفع مشکلات گاز، آب و برق زندگی مردم به جریان می افتد.

رییس مجلس شورای اسلامی شرایط مردم لرستان را ویژه ارزیابی کرد و افزود: ارزش دارد مسؤولان به ویژه معاونان وزرا برنامه‌های ملی خود را چند روز لغو کنند و در استان حضور داشته باشند. بعید است مدیرکل ها به تنهایی بتوانند مشکلات را حل کنند.

لاریجانی خواستار شناسایی راه های روستایی و فرعی سیلاب‌زده استان جهت افزایش سرعت خدمت رسانی به هموطنان لر شد و افزود: برقراری ارتباط جادههای اصلی به سادگی امکانپذیر نیست. اولویت برقراری اتصالات راه ها و جاده ها باید با نقاطی باشد که وزارت نیرو برای وصل آب و برق به آن نیاز دارد و این وزارتخانه نیز در مناطقی که می تواند از طریق تلفن مشکل آب و برق را رفع کند از همین راه اقدام کند. بسیاری از مشکلات پشت صحنه با بازگشایی راه ها برطرف می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس از مدیران وزارت راه و شهرسازی خواست تا نیازشان به ماشین آلات و تجهیزات بازگشایی راه ها را به ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کنند تا تجهیزات و ماشین‌آلات راهسازی مورد نیاز در اسرع وقت در اختیار این وزارتخانه قرار گیرد.

وی متذکر شد: از دولت خواسته شد منابعی در اختیار استاندارها قرار دهد تا برای هزینه‌های فوری صرف شود و با سازمان برنامه و بودجه، برنامه‌ریزی شود تا این منابع در اختیار آنان قرار گیرد در این صورت نیاز دستگاهها به منابع نقدی تامین می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی لایروبی رودخانه‌ها به خصوص رودخانه‌های شهرستانهای خرم‎آباد و پلدختر را نیازی ضروری دانست و افزود: هواشناسی اعلام کرد بارش های جدیدی در راه است بنابراین با توجه به بارش‌های ۲۰ فروردین و اردیبهشت ماه باید لایروبی رودخانه ها در اولویت کاری دستگاه های مسؤول قرار بگیرد تا رسوبات سیل در بستر رودخانه مجدداً مشکل‌زا نباشد به این منظور باید یک متولی برای لایروبی رودخانه‌ها تعیین شود، اگر نیاز است، از شهرداری‌های دیگر شهرهای کشور مانند تهران و اصفهان نیرو اعزام شود تا لایروبی رودخانه‌ها سریعتر در دستورکار قرار گیرد. باید در این بخش تقسیم کار و هماهنگی به وجود آید تا خدمات هر نهاد و دستگاه مشخص شود و لایروبی رودخانه‌ها به درستی انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار