کد خبر: ۷۳۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 04 April 2019
تابناک / معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از ادامه تلاش‌ها برای یافتن پیکر بی‌جان جان‌باخته حادثه ۱۳ فروردین در طول رودخانه محل حادثه صومعه‌سرا خبر داد.

 

ادامه تلاش‌ها برای یافتن پیکر جان‌باخته حادثه ۱۳ فروردین صومعه‌سرا

سیاوش غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای یافتن پیکر مفقودشده یکی از جان‌باختگان در حادثه فرورفتن یک خودروی پیکان وانت به رودخانه‌ای در شهرستان صومعه‌سرا اظهار کرد: علاوه بر حضور نیروهای امدادی و مسئولان ارشد شهرستان، دادستانی نیز برای یافتن پیکر مفقودشده حادثه روز سیزدهم فروردین شهرستان صومعه‌سرا را وارد کارشده‌ است.

وی با بیان اینکه از ابتدای مفقود شدن یکی از جان‌باختگان در رودخانه‌ای از شهرستان صومعه‌سرا عملیات امدادونجات آغازشده و تا روز گذشته نیز ادامه داشت افزود: پیکر مفقودشده همچنان از دید نیروهای امدادی و مردمی پنهان است و تلاش برای کاوش پیکر ادامه دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گیلان با بیان اینکه پیکر مفقودشده یکی از جان‌باختگان حادثه روز ۱۳ در رودخانه صومعه‌سرا هم چون مفقود شدن یک سوزن در انبار کاه است گفت: حجم و عبور با شدت‌جریان آب در رودخانه در کنار حفره‌های بسیار زیاد عملاً کاوش و یافتن پیکر جان‌باخته حادثه روز ۱۳ را با سختی روبرو کرده است.

غلامی با بیان این‌که تجربه ثابت کرده پیکره مفقودشده زمان‌بر خواهد بود خاطرنشان کرد: سوابق و تجربه سیل سال گذشته در شهرستان فومن به ما نشان داد که ممکن است یک پیکر پس از دو روز از حادثه و پیکر بعدی پس از یک هفته تا ۱۰ روز در شهرستان دیگری پیدا شود و این بعید نیست که آب پیکر جان‌باخته را با خود برده باشد.

وی با بیان اینکه عملیات غواصی تنها در روز نخست ممکن است منجر به نتیجه شود و پیکر جان‌باخته را در پی کاهش بیابد تصریح کرد: در حال حاضر یافتن پیکر مفقودشده با عملیات خاصی ممکن نیست و باید منتظر ماند تا آب به‌اندازه قابل‌توجه فروکش کرده و در راستای عملیات امداد و نجات پیکر بی‌جان پیدا شود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در پاسخ به اینکه آیا ممکن است با مانع‌شدن از جریان آب در رودخانه شدت عبور آب را فروکش و پیکر جان‌باخته حادثه روز ۱۳ را یافت گفت: تغییر جریان عبور و یا کاستن شدت‌جریان آب در رودخانه از تصمیماتی است که مربوط به مسئولان ارشد شهرستان می‌شود و از دست ما خارج است و با توجه به سیلابی که اکنون در همه‌جا شاهد هستیم بعید است چنین تصمیمی گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار