عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزایش حقوق و معافیت از مالیات را دو فاکتور بهبود حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ عنوان کرد.
کد خبر: ۷۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ 03 April 2019

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، افزایش حقوق و معافیت از مالیات را دو فاکتور بهبود حقوق فرهنگیان در سال ۹۸ عنوان کرد.

فرهاد فلاحتی درباره وضعیت حقوق معلمان گفت: افزایش حقوق معلمان همچون دیگر حقوق‌بگیران

جامعه باعث رفع دغدغه اقتصادی آنها خواهد شد ولی باید دید آیا با بالارفتن رضایتمندی آنها فضای آموزش و پرورش کشور دارای کیفیت عالی‌تری خواهد شد.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر حقوق فرهنگیان را نسبت به دیگر کارمندان دولت در نظر گرفت، تفاوت معناداری احساس

نمی‌شود ولی در سطحی منطقی است ولی اگر آن را به تناسب حقوق اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی مد نظر قرار داد، تفاوتی معنادار دیده می‌شود.

نظر دولت افزایش۲۰ درصدی حقوق‌ها بود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر لزوم همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه، توضیح داد:

این موضوع در مجلس به شدت پیگیری و در کمیسیون تلفیق ساعت‌ها روی آن کار شد و پس از اخذ نظرات دولت منجر به این تصمیم شد که در سال آتی شاهد افزایش حقوق ویژه‌ای خواهیم بود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حقوق فرهنگیان معمولا زیر ۳ میلیون تومان است، بیشترین افزایش حقوق برای این قشر در نظر گرفته شد

؛ یعنی ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق برای هرکارمند مانند فرهنگیان به علاوه ۱۰ درصد مازاد.

فلاحتی افزود: لایحه دولت مقرر کرده بود که حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد ولی با مصوبه مجلس

، افزایش حقوق بیش از ۴۰ درصدی برای قشر حقوق‌بگیر پایین مد نظر قرار گرفت.

خانه ملت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار