کد خبر: ۷۳۰۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 31 March 2019
سرنوشت نامشخص عروس‎های داعش؛ دختران غربی که فریب داعش را خوردند

زنان و دختران فریب خورده هم اکنون برای بازگشت به سرزمین و خانه خود نا امید شده و به معضلی برای کشورهای اروپایی و آمریکایی بدل شدند.

به گزارش مشرق، طی سالیان اخیر زن‌ها و دختران زیادی در کشورهای اروپایی یا آمریکایی از طریق «مبلغان سایبری داعش» با مردان جوانی آشنا شده و به بهانه ازدواج با آن‌ها کشور خود را ترک کرده و راهی مقر فرماندهی داعش شده‌اند، بدون اینکه بدانند دقیقاً چه سرنوشتی در انتظار آن‌هاست؛ هرچند برخی از آن‌ها آگاهانه و به شوق «جهاد نکاح» به داعش پیوسته‌اند.

تروریست‌های داعش بسیاری از دختران نوجوان را با وعده‌های رویایی فریب می‎دهند، وعده‌هایی مانند خانه بزرگ، خودروی زیبا، مراقبت پزشکی، خدمتکار و یک شوهر فداکار. اما با کمال تأسف واقعیت چیزی بسیار متقاوت است، مشاهده صحنه‌های کشتار و جنگ، تجاوز و آزار و اذیت تنها بخشی از این زندگی وعده داده شده است.
 
سرنوشت نامشخص عروس‎های داعش؛ دختران غربی که فریب داعش را خوردند

سی‎ان‎ان می‌نویسد: سرنوشت «شمیمه بیگم» نوجوان انگلیسی که برای ملحق شدن به گروه تروریستی داعش کشور خود را ترک کرده بود همچنان نامشخص باقی مانده است.

زنان و دختران فریب خورده هم اکنون برای بازگشت به سرزمین و خانه خود ناامید و دلسرد شده‎اند. بسیاری از این زنان با آینده‌ای نامعین رو به رو هستند.
 
 
سرنوشت نامشخص عروس‎های داعش؛ دختران غربی که فریب داعش را خوردند

به گزارش سی‎ان‎ان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و ساجد جاوید، وزیر کشور انگلیس اقداماتی را برای جلوگیری از بازگشت این زنان به آمریکا و انگلیس انجام داده‎اند.
 
موج اعتراضات پس از مصاحبه کردن با این زنان بر این امر تمرکز دارد که آیا با آن‌ها باید همانند یک قربانی و فریب خورده رفتار کرد و یا همانند کسانی که به کشور خود خیانت کرده‎اند. آیا این زنان نیازمند حمایت و کمک رسانی هستند و یا باید مجازات شوند؟
 
 
زنان و دختران فریب خورده تنها زنانی خانه دار برای اعضای تروریستی داعش نبودند بلکه نقش زنان مبارز و مبلغ را در پیش بردن پروژه تروریستی داعش بازی می‌کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار