کد خبر: ۷۳۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 31 March 2019
 

به گزارش جهان نیوز، اکبر ترکان، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، در خصوص زمزمه ائتلاف اصلاح‌طلبان با برخی چهره‌های شاخص اصولگرا گفت: الگو‌ها در کشور ما ثابت نمی‌مانند، وضعیت در کشور ما به شکلی است که در فصل انتخابات هیجان همه را فرا می‌گیرد و به طور ضربتی چند کمپین انتخاباتی بزرگ شکل می‌گیرد.

 

وی افرود: این کمپین‌ها آن‌چنان اوج می‌گیرند که در ظرف چند ماه به گفتمان قالب تبدیل می‌شود، اما زمانی که انتخابات تمام می‌شود، کار آن‌ها هم به پایان می‌رسد، لذا دوران شکل گیری این گفتمان‌ها محدود به فصل انتخابات و کوتاه مدت است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: ما باید احتمال بدهیم که در زمان انتخابات جریان‌های مختلف انتخاباتی شکل بگیرد و هرکدام حرکت‌های خودشان را داشته باشند و در حال حاضر هیچ مسئله‌ای را قطعی شده ندانید.

ترکان با اشاره به اینکه ما در ایران مفهومی به نام ائتلاف نداریم، خاطرنشان کرد: ائتلاف برای احزاب است، آن‌ها باهم توافق می‌کنند که به هم نزدیک شوند و روی کاندیدا‌های مشترک کار کنند، آیا این کار در ایران انجام می‎شود یا احزاب می‌توانند به صورت مشترک با هم کار کنند؟ در نتیجه احتمال این کار بسیار کم است.

وی افزود: اگر سال ۸۴ خاطرتان باشد رقبای مختلفی از جبهه اصلاحات وجود داشت و آن چنان سخت با هم رقابت می‌کردند که کس دیگری رئیس‌جمهور شد، بنابراین آن مفهومی که در غرب از ائتلاف وجود دارد، دارای قواعد است، اما این مسائل در ایران متداول نیست، ممکن است مسئله ایی به نام ائتلاف صورت گیرد، اما معنی آن با تعریفی که دیگران از آن سراغ دارند، متفاوت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار