کد خبر: ۷۳۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ 31 March 2019

 

عصرایران: نظر سنجی‌ها حاکی است شانس” ولادیمیر زیلنسکی” کمدین ۴۱ ساله و “شومن” برنامه‌های سرگرم کننده تلویزونی اوکراین بیش از سایر رقبای سیاسی اوست و بیشترین میزان آرا را در میان رای دهندگان اوکراینی به سمت خود جلب کرده است.

این چهره تلویزیونی و سینمایی اوکراین، فاقد پیشینه سیاسی بوده و رسانه‌ها به او لقب” ترامپ اوکراین” را داده‌اند. جالب اینکه او در پیشینه بازیگری خود، سابقه بازی در نقش یک رییس جمهوری “گیج و کودن” در یک سریال تلویزیونی در اوکراین را نیز دارد.

“ولادیمیر زیلنسکی” ملقب به “ترامپ اوکراین” نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری اوکراین/عکس: خبرگزاری فرانسه

«ترامپ اوکراین» در یک قدمی پیروزی در انتخابات

انتخابات ریاست جمهوری اوکراین قرار است فردا- یکشنبه- برگزار شود. این انتخابات با دقت از سوی روسیه و کشورهای غربی دنبال می‌شود و هر دو طرف رقابت سنگینی برای راه‌یابی نامزدهای مورد علاقه خود به مسند ریاست جمهوری اوکراین، دارند.

اوکراین از سال ۲۰۱۴ درگیر یک بحران جدی و تنش سیاسی- نظامی با روسیه است و در سال ۲۰۱۴ حاکمیت خود بر کریمه را از دست داد. جدایی طلبان در شرق اوکراین که مورد حمایت روسیه هستند خواستار پیوستن به روسیه هستند.

دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری اوکراین “پترو پروشنکو” رییس جمهوری کنونی و خانم “یولیا تیموشنکو” رقیب اصلی او هستند، اما به دلیل اینکه بخش بزرگی از افکار عمومی اوکراین اعتماد خود را به سیاستمداران و احزاب کشور از دست داده‌اند، ولادیمیر زیلنسکی توانسته از این فرصت و خلاء به نفع خود بهره برده و آرای خود را از دو نامزد اصلی بیشتر کند.

بسیاری از ناظران معتقدند فقدان پیشینه سیاسی “زیلنسکی” در شرایطی که هر دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری متهم به فساد اقتصادی و سوء مدیریت هستند، به کمک او آمده تا بتواند طی هفته‌های گذشته کارزار انتخاباتی خود را پیش ببرد و با حمله به هر دو نامزد اصلی اوکراین، خود را گزینه‌ای بهتر و برتر معرفی کند.

بر اساس نظر سنجی اخیری که موسسه آمریکایی “گالوپ” انجام داده، ۹۱ درصد از مردم اوکراین معتقدند فساد گسترده‌ای در بدنه حکومت آنها رخنه کرده است و بسیاری از اوکراینی‌ها امید خود به بهبود اوضاع با سازوکارهایی همچون انتخابات و تغییر حکومت را از دست داده‌اند.

«ترامپ اوکراین» در یک قدمی پیروزی در انتخابات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار