کد خبر: ۷۲۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۸ 26 March 2019

تابناک / استاندار گیلان گفت: در راستای اعلام آمادگی استان گیلان به استان‌های سیل‌زده شمالی، دو مرحله از کمک‌های این استان به استان‌ گلستان ارسال شده و سومین مرحله کمکی نیز امروز ارسال می‌شود.

 
سومین مرحله کمک مردم گیلان به استان‌های سیل‌زده شمالی ارسال می‌شود

 

مصطفی سالاری امروز در مراسم اعزام کمک‌های مردمی، دستگاه‌های امدادی و اجرایی به مناطق سیل‌زده استان گلستان اظهار داشت: هم‌زمان با وقوع سیل در استان‌های همجوار گلستان و مازندران به مدیران دستگاه‌های اجرایی در گیلان اعلام کردیم که از 3 نظر آمادگی کامل خود را جهت کمک‌رسانی به این دو استان اعلام کنند.

استاندار گیلان گفت: بنده نیز با مدیران و مسئولان ارشد اجرایی 2 استان همجوار سیل‌زده تماس گرفتم و آمادگی کامل گیلان را جهت کمک‌رسانی اعلام کردم و از مدیران استانی نیز خواستم که با همتاهای خود در استان‌های سیل‌زده ارتباط برقرار کرده و آمادگی گیلان را در کمک‌رسانی‌ها اعلام کنند.

سالاری افزود: همواره اعلام کردیم که میزان کمک‌رسانی‌ها از حیث مواد غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات، قایق‌‌ها، هلی‌کوپتر و ماشین آلات سنگین و حتی نیروهای انسانی و امدادی بررسی شود و اینکه آن استان‌ها در چه وضعیتی قرار دارند و چه کمکی از ما می‌خواهند تا همکاری لازم را انجام دهیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در راستای اعلام آمادگی گیلان به استان‌های همجوار سیل‌زده، آن استان‌ها هم موارد مورد نیازشان را به ما اعلام کردند گفت: در این راستا دو مرحله از کمک‌های استان گیلان به استان‌ گلستان ارسال شده است که حدود 20 تن بود.

وی با اشاره به اینکه امروز سومین مرحله کمکی نیز به استان‌های همجوار و سیل‌زده ارسال می‌شود افزود: 3 اکیپ امدادی و پزشکی نیز از ما درخواست شد که امروز از گیلان اعزام شدند و از حیث ماشین آلات و تجهیزات هم آمادگی کامل خود را جهت کمک به دو استان سیل‌زده اعلام کردیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در حال حاضر مقدار بارندگی در استان گیلان در حد تهدید آمیز نیست تصریح کرد: پیرامون این مساله هم مسائل مختلف را لحاظ کردیم که اگر برخلاف پیش‌بینی‌ها در استان گیلان هم بحرانی از لحاظ سیل اتفاق افتاد، آمادگی کامل را داشته باشیم.

سالاری ضمن تشکر از مردم گیلان جهت کمک‌ها و مشارکت‌ها ابراز داشت: امیدواریم که وضعیت دو استان‌های شمالی هم سریع‌تر به وضعیت عادی برگردد البته به محض اینکه به وضعیت عادی برگشتند باید به خانواده‌هایی که آسیب دیدند و لوازم خانگی و اثاثیه منزل‌شان را از دست دادند، کمک‌ شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار