کد خبر: ۷۲۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 24 March 2019


تابناک / امیرانتخابی با اشاره به تعداد بازديدكنندگان از موزه‌ها و بناهای تاريخی و مراکزتفریحی سرگرمی استان گفت: تعداد ۵۹ هزار و ۹۲۲ نفر از این مراکز بازدید کردند.

 

 

 

«شهرود امیرانتخابی» با اشاره به ورود ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۷۵ مسافر و گردشگر نوروزی به گیلان به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: ورود این تعداد مسافر از ۲۷ اسفند تا ۳ فروردین امسال با کاهش هشت و ۱۳ صدم درصدی همراه بوده که وقوع بارش‌های شدید باران و سیل در استان گلستان و مازندران دلیل بر این کاهش است.

 

دبیر ستاد خدمات اجرایی سفر گیلان ادامه داد: همچنین در این ایام ۵۰۱ هزار و ۳۷۲ خودرو وارد استان شده که نسبت به مدت مشابه نوروز ۹۷ چهار و ۶۹ صدم درصد کاهش داشته است.

 

وی به ماندگاری مسافر در استان اشاره و بیان کرد: ۹۳۷ هزار و ۳۶۹ نفر شب اقامت در مراكز اقامتی ثابت و موقت استان صورت گرفت که با توجه به کاهش مسافران اتستان این اقامت نیز کاهش ۵۷ و ۲۱ صدم درصدی را شاهد بوده است.

 

امیرانتخابی با اشاره به بازديدكنندگان از موزه‌ها و بناهای تاريخی و مراکزتفریحی سرگرمی گفت: تعداد ۵۹ هزار و ۹۲۲ نفر از این مراکز بازدید کردند.
 

 

وی اضافه کرد: ورود این تعداد مسافر به استان موجب اشغال۶۰ و ۷۸ صدم درصدی تأسيسات اقامتي ثابت تحت پوشش اداره کل شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه همه تاسیسات و مراکز گردشگری گیلان آماده پذیرش مسافران نوروزی استان هستند تصریح کرد: ستاد سفرهای استان تا پایان تعطیلات نوروزی آماده ارائه هدمات به گردشگران نوروزی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار