تابناک / باشگاه سپیدرود رشت در جلسه‌ای که دو هفته پیش برگزار شده بود با شرایطی مشکوک و عجیب از علی کریمی به کیومرث بیات واگذار شد.
کد خبر: ۷۲۶۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 18 March 2019

 

سند واگذاری مشکوک باشگاه سپیدرود رشت از علی کریمی به بیات

 

تابناک / باشگاه سپیدرود رشت در جلسه‌ای که دو هفته پیش برگزار شده بود با شرایطی مشکوک و عجیب از علی کریمی به کیومرث بیات واگذار شد.

 
اختصاصی| سند واگذاری مشکوک باشگاه سپیدرود رشت از علی کریمی به بیات

 

باشگاه سپیدرود رشت روز 13 اسفند ماه در جلسه‌ای که در دفتر میرشهاب مومنی نایب رییس هیئت فوتبال گیلان برگزار شد، در شرایطی مبهم و نامتعارف به رییس هیئت شطرنج استان گیلان واگذار شد.

این واگذاری در حالی اتفاق افتاد که علی کریمی یک روز پس از شکست برابر پدیده مشهد(4 اسفندماه) از ادامه کار با سپیدرود رشت انصراف داده بود و پس از آنکه اداره کل ورزش و جوانان و هیئت فوتبال گیلان از منصرف کردن کریمی ناامید شدند، اقدام به این انتقال کردند.

در تمام اخبار منتشر شده بیات، مالک موقت اعلام شده اما از متن قرارداد چنین مفهومی استنباط نمی‌شود و اگر از شرایط مبهم و غیرحقوقی مندرج در سند واگذاری نیز بگذریم امضاهای بی‌ربطی مانند امضای یک آنالیزور سابق که در دیل سند زده شده جای شگفتی دارد.

امضای میرشهاب مومنی نایب رئیس هیئت فوتبال در تمامی انتقال‌های چندباره سپیدرود به بیات(بار نخست در سال گذشته)، تن‌زاده، نوین، کریمی و بیات به‌عنوان واگذارکننده مادام العمر قبلی! وجود دارد و اینکه چگونه نایب رئیس هیئت فوتبال می‌تواند مالک یک باشگاه لیگ برتری باشد را ریاست فدراسیون فوتبال ایران باید پاسخ دهد.

انتقال موقت یا دایم باشگاه سپیدرود رشت به رئیس هیئت شطرنج گیلان در شرایطی به‌وقوع پیوست که همین سناریو سال گذشته اتفاق افتاد و الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان روی آنتن زنده یک برنامه تلویزیونی دلیل بازپس‌گیری باشگاه از او و واگذاری سپیدرود به تن‌زاده را عدم توانایی بیات در اداره تیم عنوان کرده بود.

نکته جالب این واگذاری این است که تا دقایقی پیش از این اتفاق قرار بود مدیریت سپیدرود رشت به‌صورت موقت تا انتخاب مالک به مسعود حیدری از اعضای تیم مدیریتی دو سال اخیر سپیدرود که دارای اعتبار قابل قبول و رابطه خوبی با کریمی، بازیکنان و برخی از مسئولان استان است واگذار شود اما ناگهان اداره موقت سپیدرود رشت به بیات سپرده شد.

به گزارش تسنیم، سند منتشر شده واگذاری باشگاه یک هفته پیش به دست خبرگزاری تسنیم رسیده بود که به‌دلیل در پیش بودن مسابقه حساس سپیدرود رشت با پرسپولیس تهران، انتشار آن به بعد از این مسابقه موکول شد.

 

 

علی کریمی چک‌های سپیدرود را پاس نمی‌کند/نظرمحمدی چک اسطوره را برگشت زد

 


در حالی که روز گذشته برخی رسانه‌ها خبر از خوش حسابی کریمی در سپیدرود داده بودند اما واقعیت چیز دیگری است و چک‌های علی کریمی برگشت خورده است.

علی نظرمحمدی سرمربی سابق سپیدرود رشت چکی را که از علی کریمی مالک باشگاه سپیدرود دریافت کرده بود به‌دلیل نداشتن موجودی کافی در روز سر رسید، برگشت زد.

نظرمحمدی که بابت قرارداد سه فصل حضورش در سپیدرود نزدیک به 800 میلیون تومان طلبکار بود با بخشیدن بیش از نیمی از مبلغ قرارداد خود، 300 میلیون تومان در 6 فقره چک مدت‌دار از علی کریمی دریافت کرد که چک تاریخ 20 اسفندماه کریمی با کسر موجودی توسط نظرمحمدی برگشت زده شد.

این چک‌ها که به نام لیلا کریمی پاشاکی خواهر علی کریمی صادر شده و از آنجا که در روز سر رسید برگشت خورده قابلیت پیگیری شکایت کیفری را دارد و شنیده می‌شود که به جز نظرمحمدی چند چک دیگر کریمی از جمله یک وکیل دادگستری نیز برگشت خورده است.

 

علی کریمی که از ابتدای اسفندماه و پس از چند شکست پی در پی سپیدرود رشت را به حال خود رها کرده و از سرمربیگری و مالکیت باشگاه انصراف داده، ظاهراً کسی او را متوجه نکرده است که حق و حقوق مالکانه به‌همین راحتی قابل انصراف نیست.

کریمی احتمالاً به قرارداد واگذاری سپیدرود رشت به بیات دلخوش کرده و این در حالی است که در هیچ بخشی از این قرارداد ضرب الاجلی برای پرداخت دیون کریمی مشخص نشده و وی نمی‌تواند از زیر بار این بدهی‌ها شانه خالی کند.

باشگاه سپیدرود رشت که به‌صورت تقریباً رایگان و فقط در ازای تسویه بخشی از بدهی این باشگاه به مبلغ 4 میلیارد تومان به کریمی واگذار شده بود و ستاره سابق فوتبال ایران با استفاده از محبوبیتش 4 میلیارد تومان را با کمتر از 1.5 میلیارد تومان و آن هم به‌صورت اقساط تسویه کرد.

آنچه در این میان نباید فراموش شود سوءمدیریت هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان گیلان و به‌ویژه میرشهاب مومنی نایب رئیس هیئت فوتبال(که امضایش زیر برگه تمام انتقال‌ها دیده می‌شود) در واگذاری‌های نافرجام به افراد فاقد صلاحیت باشگاه‌داری در سه چهار سال اخیر است.

باشگاه سپیدرود رشت، رکورد غیرقابل دستیابی نزدیک به 20 نوبت انتقال مالکیت را در 4 سال اخیر به دست آورده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار