کد خبر: ۷۲۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳ 17 March 2019
 

قیمت بلیط هواپیما و قطار برای ایام نوروز افزایش نیافت/  ایران ایر تمام چارترهای خود را لغو کرده است/ مردم از مراکز مجاز بلیط خریداری کنندبرنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع تمهیدات نوروزی برای سفرهای ریلی و زمینی هوایی برگزار شد.


به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری ۲۵ اسفند ماه به تشریح تمهیدات نوروزی برای سفر‌های ریلی، هوایی و زمینی پرداخت.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی در ابتدا با اشاره به اینکه قیمت بلیط هواپیما برای ایام نوروز افزایش نیافته به طوری که قیمت آذرماه ملاک عمل است گفت: همه شرکت‌های مسافری ملزم شدند تا سامانه فروش داشته باشند، لذا ایران ایر تمام چارتر‌های خود را لغو کرده است.

وی با بیان اینکه باید طبق قواعد فروش اقدام کرد لذا با متخلفین برخورد می‌کنیم ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنیم تا از مراکز مجاز بلیط خریداری کنند، سقف مجاز حداکثری برای بلیط تهران مشهد ۶۰۰ هزار تومان و سقف مینیموم ۲۰۰ هزار تومان است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته تعداد هواپیما‌ها کاهش پیدا نکرده است افزود: صندلی و مجوز پرواز توسط سازمان هواپیمایی کشور افزایش پیدا کرده است لذا سیستم فروشی را به صورت سخت افزاری و نرم افزاری تهیه کرده‌ایم تا از طریق این سیستم بلیط عرضه شود.

اسلامی با اشاره به اینکه در بحث تامین نقدینگی شرکت‌های هواپیمایی به سمت چارتری هدایت شده بودند گفت: بانک‌های عامل برای پرواز‌هایی که مسافر چارتری ندارند این نقیصه را از طریق سیستم بانکی برطرف کرده است؛ ۳ شرکت هستند که نتوانسته اند سیستم فروش خود را ایجاد کنند لذا مابقی تبعیت کرده اند بنابر این جریان رو به اصلاح است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه باید طبق قواعد فروش شرکت‌های هواپیمایی عمل کنند ادامه داد: قیمت‌ها نباید بالاتر از قیمت مجاز باشد؛ فروشنده بلیط باید دارای مرکز مجاز باشد و مردم باید در این رابطه دقت کنند.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با قیمت بلیط هواپیما وقتی عرضه پایین باشد قیمت هم پایین است وقتی تقاضا بالا می‌رود قیمت هم نیز افزایش پیدا می‌کند اظهار کرد: اگر کسی بلیط خود را بیشتر از قیمت مجاز خریداری کرده باشد باید مبلغ اضافی را از فروشنده دریافت کند.

اسلامی با اشاره به اینکه همه ایرلاین‌ها در کارگاه‌های آموزشی توجیه شده اند خاطرنشان کرد: اگر شکایتی وجود ندارد به معنای این است که کسی شاکی نیست.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار ستاد نوروزی را در وزارتخانه تشکیل داده ایم تا نظارت بر کل حوزه حمل و نقل داشته باشیم افزود: همه مسائل را در ایام نوروز کنترل می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳هزار و سیصد نقطه پرخطر در جاده‌ها شناسایی شده که در ۵۰ درصد آن‌ها تلفات رخ داده است و در ۵۰ درصد باقیمانده احتمال خطر وجود دارد تصریح کرد: ۸۰۰ کیلومتر باند دوم در نقطه‌های پرخطر جاده‌ها ایجاد شده که ۵۰۰ کیلومتر آن در دست آماده سازی است. امروز برای اولین بار در تاریخ کمیسیون عالی ایمنی راه‌ها و شورای عالی ترافیک برگزار شد لذا برای ایام نوروز باید سفری ایمن داشته باشیم.

اسلامی با اشاره به اینکه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها می‌توان کار‌ها را انجام داد گفت: امسال در راستای برطرف کردن نقطه‌های پرخطر اقدام به ایجاد ۸۰۰ کیلومتر باند دوم کرده ایم به طوری که از این میزان ۵۰۰ کیلومتر در دست آماده سازی و ۳۰۰ کیلومتر نیز افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه نهضتی در اتوبان‌ها به پاشده است افزود: ما در سال جاری برای ایام نوروز حدود ۲۰ هزار تابلو و علائم آشکار سازی را برای نقاط پرحادثه در دستور کار قرار داده ایم تا این نقاط مورد نظارت و مراقبت بیشتر قرار بگیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه رشد تعداد خودرو‌ها را شاهد هستیم عنوان کرد: متاسفانه همزمان با رشد تعداد خودرو‌ها فوتی‌ها افزایش پیدا کرده است، اما تصادفات نسبت به تعداد سفر و خودرو افزایش نیافته است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر مرا کز فنی را تشدید کرده‌ایم افزود: در ترمینال‌ها هیئت‌های نظارت معاینه‌های فنی را انجام می‌دهند، امیدوارم مردم بخصوص کسانی که رانندگی می‌کنند از شتابزدگی در مواقع خستگی و خواب آلودگی خودداری کند؛ در اتوبان‌ها دیگر انتظار ایمنی را داریم لذا حوادث ناگوار عمدتاً ناشی از خطای انسانی بوده است.

اسلامی تصریح کرد: ۱۴ هزار و پانصد دستگاه اتوبوس در حال فعالیت هستند لذا همه ساله در ایام عید ۲۰ درصد افزایش قیمت بلیط اتوبوس را داریم و پس از پایان تعطیلات به روند قبل بازمی‌گردد، در سال ۹۷ کرمانشاه ارومیه و رشت به شبکه ریلی کشور ملحق شدند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه برای ایام نوروز افزایش در قیمت بلیط‌های راه آهن نداشته‌ایم ادامه داد: فردا در بندرعباس و جزیره قشم یک سامانه جدید برای مسافرت‌های تفریحی و گردشگری را افتتاح خواهیم کرد، بیشترین حجم مسافرت‌های دریایی در پایانه شهید حقانی بندرعباس است.

اسلامی گفت: برای بهبود خدمات ریلی به مردم نیاز به ۱۰۰ رام قطار جدید داریم؛ قیمت بلیت قطار در نوروز ۹۸ افزایش نیافته است و شرکت‌های حمل و نقل ریلی اقدام به افزایش ۱۵ درصدی عرضه صندلی در سفر‌های نوروزی کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق ادامه داد: امضای سند احداث راه آهن شلمچه ــ بصره از جمله دستاورد‌های این سفر است، برای اجرای این طرح نیاز به ساخت پل بر روی اروندرود و احداث ۳۲ کیلومتر راه آهن در عراق است که امیدواریم در ۲ سال و نیم آینده خط آهن شلمچه به بصره به بهره برداری برسد.

اسلامی با بیان اینکه پایانه جدید مسافری قشم برای سفر‌های دریایی یکشنبه افتتاح می‌شود گفت: ۸۰ فروند شناور مسافران نوروزی را از بندر عباس جا به جا می‌کنند و در روز امسال از شناور‌های جدید استفاده خواهد شد.

اسلامی با بیان اینکه از روز یکشنبه پیش بینی‌های سه روزه سازمان هواشناسی از وضعیت هوای استان‌ها به صورت پیامکی به اطلاع مردم خواهد رسید اظهار کرد: سیاست دولت افزایش تولید مسکن با ارائه مشوق‌های مختلف از جمله عرضه زمین، اعطای تسهیلات به سازندگان با قابلیت واگذاری به خریداران، تسهیل مجوز‌ها برای ساخت و ساز و دادن کارت اعتباری مصالح به سازندگان است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا ساخت و عرضه مسکن را متناسب با توان خریداران افزایش دهیم افزود: در چند ماه اخیر ۷۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرک‌های اطراف تهران تکمیل و به مردم تحویل شد و تا شب عید ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر در قالب این طرح به مردم تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های استارت آپ را باید برای ورود به سیستم حمل و نقل ایجاد کنیم گفت: سیاست ما گسترش اپلیکیشن‌ها است، اما هنوز هماهنگی و انطباقی در این راستا انجام نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار