کد خبر: ۷۲۵۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷ 14 March 2019
تابناک / مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش در آئین اختتامیه جشنواره رسانه و مدیریت شهری که در تالار گفتمان شهرداری رشت برگزار شد با بیان اینکه رسانه سرگرم‌کننده را با تریبون وعظ و خطابه اشتباه گرفتیم تصریح کرد: امروز مطبوعات کشور در کما هستند و با تزریق مسکن‌هایی چون یارانه های دولتی سرپا هستند.

«حمید ضیایی‌پرور» با اشاره به چهار کارکرد کلاسیک رسانه، اطلاع‌رسانی و آگاهی را نخستین نقش رسانه اعلام و بیان کرد: رسانه باید عملکردی مانند آینه داشته باشد که متاسفانه این کارکرد در ایران به دلایل مختلف مخدوش شده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های متعدد رسانه‌ها در حوزه سیاست تصریح کرد: رسانه‌ها جای احزاب را گرفته و رسانه‌نگار به فعال سیاسی تبدیل شده که ناشی از ضعف نهادهای سیاسی است.

ضیایی‌پرور آموزش در همه سطوح را کارکرد دوم رسانه دانست و افزود: رسانه آموزش‌دهنده است و می‌تواند رفتار شهروندی را آموزش دهد.

وی با اشاره به کارکرد نقد و نظارت رسانه‌ها اظهارداشت: ضعف این کارکرد موجب ضریب نفوذ پائین مطبوعات کشور شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با بیان اینکه رسانه سرگرم‌کننده را با تریبون وعظ و خطابه اشتباه گرفتیم تصریح کرد: امروز مطبوعات کشور در کما هستند و با تزریق مسکن‌هایی چون یارانه های دولتی سرپا هستند.

وی ادامه داد: در هیچ کشوری تکثر رسانه و مطبوعات به مانند ایران وجود ندارد کل اتحادیه اروپا ۳۰ خبرگزاری رسمی مانند ایران ندارد.

ضیایی‌پرور با بیان اینکه حجم زیادی از تیراژ مطبوعات داخلی قابل مقایسه با استانداردهای جهانی نیست تصریح کرد: همین امر موجب شده مرجعیت رسانه‌ایی از داخل کشور به خارج کشور انتقال داده شود.

وی با تصریح اینکه قشر جوان مخاطب فصای مجازی هستند، جایگزینی رسانه‌های جعلی با رسانه‌های دارای هویت و شناسنامه‌ را از معضلات امروز دانست.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ازدیاد اخبار جعلی در فضای رسانه‌ایی بدون رعایت اخلاق رسانه‌ایی گفت:  نباید ترویج دهنده اخبار جعلی باشیم بلکه باید علیه این جریان عمل کنیم.

وی آموزش رسانه‌ها را از اولویت‌های دفتر مطالعات اعلام و بیان کرد: در سال جاری ۷۰۰ نفر از ۱۷ استان در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت شرکت کردند.

ضیایی‌پرور با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه و خزر که پنج سال پیاپی در آستاراخان روسیه برگزار می‌شود خواستار تشکیل اتحادیه خزر و رسانه در سه استان شمالی شد و ابراز امیدواری کرد با ارسال آثار به جشنواره بین المللی میزبانی این جشنواره را در سال‌های آینده داشته باشیم.

به گزارش رشت پرس در این جشنواره پایگاه خبری رشت پرس حسین متقی طلب مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی رشت پرس  در بخش مقالات  " جشنواره رسانه و مدیریت شهری" حائز رتبه دوم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار