کد خبر: ۷۲۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲ 14 March 2019
 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به اسپانیا؛ امروز پنجشنبه ۲۳ اسفند با حضور سفیر ایران در اسپانیا به همراه هیئت دیپلمات همراه همچنین مدیرکل موزه ملی ایران و مسؤلان فرهنگی کشور اسپانیا، نمایشگاه «ایران مهد تمدن» در موزه آلیکانته این کشور افتتاح شد.

قشقاوی؛ سفیر ایران در اسپانیا در دیدار با مسؤل مجمع استانی آلیکانته گفت: افتتاح نمایشگاه «ایران مهد تمدن» بزرگترین رویداد ۴۰۰ ساله ایران و اسپانیا است.

وی با اشاره به تقدیم استوارنامه خود به پادشاه اسپانیا و تشریح برپایی نمایشگاه «ایران مهد تمدن» در موزه آلیکانته از خرسندی پادشاه اسپانیا از برگزاری این رویدادهای مشترک بین دو کشور در حوزه فرهنگی و برپایی نمایشگاه موزه‌ای خبر داد.

وی همچنین از رونمایی از ۴۰ جلد لغتنامه زبان ایران و اسپانیا خبر داد و تصریح کرد: معتقدیم روابط فرهنگی بهترین رابطه دلهاست و برپایی این نمایشگاه نشان می‌دهد دلهای مردم اسپانیا و ایران چقدر به یکدیگر نزدیک است.

همچنین در این دیدار، سیسار سانچیز؛ رییس مجمع استان آلیکانته با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه «ایران مهد تمدن» در موزه آلیکانته اظهار کرد: برای ما بسیار هیجان‌انگیز بود که پس از برپایی نمایشگاه‌های متعددی از واتیکان، مایاها و … بتوانیم میزبان آثار باارزش تمدنی ایران در موزه آلیکانته باشیم.

وی ادامه داد: موزه آلیکانته به عنوان بهترین موزه باستان‌شناسی اروپا سالانه میزبان ۱۷ میلیون گردشگر است.

نمایشگاه «ایران مهد تمدن» با ۱۹۶ اثر تاریخی از ۶۰ محوطه باستان‌شناسی ایران, با افتتاح در موزه الیکانته واقع در والنسیای اسپانیا تا شهریور ماه برای بازدید علاقمندان برپا است؛ گفتنی است آثار «ایران مهد تمدن» با قدمت بیش از ۲۰۰ هزار سال قبل (اثری از غاری در گیلان) تا دوران صفویه به نمایش گذاشته می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار