تابناک / عضو فراکسیون گردشگری مجلس: از قیمت‌گذاری سلیقه‌ای در خدمات گردشگری پرهیز شود
کد خبر: ۷۲۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰ 12 March 2019

تابناک / عضو فراکسیون گردشگری مجلس: از قیمت‌گذاری سلیقه‌ای در خدمات گردشگری پرهیز شود

 
 
گردشگری
 

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ممانعت از افزایش قیمت‌‌ها در حوزه گردشگری بر افزایش نظارت بر قیمت‌ خدمات رفاهی و سفر در ایام نوروز تأکید کرد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌وگو با پانا درباره استفاده از خدمات مراکز گردشگری و تفریحی برای اقشار کم‌درآمد اظهار کرد: ضرورت دارد برای اقشار کم‌درآمد کشور نیز تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شود تا نیازهای این قشر هم برآورده شود.

نماینده لنگرود در مجلس با اشاره به ضرورت توجه به حوزه گردشگری در اوضاع فعلی کشور ادامه داد: صنعت گردشگرى ظرفیت‌های زیادی دارد، به ویژه اینکه کشور ما از پتانسیل بسیاری بالایی در جذب گردشگر برخوردار است و می‌تواند با جذب گردشگر داخلی و خارجی رونق فراوانی را نصیب کشور کند اما دستگاه متولی امر باید بسترهای لازم برای رونق صنعت گردشگری را ایجاد کند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، گرانی سفر و کمبود امکانات را سد راه صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: قرار بود سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه گشایشی ایجاد کند و تسهیلات ارزان‌قیمت سفر را برای مردم به ویژه در ایام نوروز ارائه دهند. البته اخیرا هم تفاهم‌نامه‌ای برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری کشور و افزایش سفر ارزان بین بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی امضا شد که امیدواریم نتیجه‌بخش باشد.

آژانس‌های مسافرتی داخلی باید با برنامه‌ریزی منسجم شرایط سفرهای ارزان را برای مردم فراهم کنند

وی با اشاره به گرانی سفرهای داخلی اظهار کرد: پیشتر قیمت ارز به گونه‌ای بود که سفرهای خارجی ارزان‌تر بود اما با تغییراتی که در روند ارز مسافرتی ایجاد شد، این وضع تغییر کرد. در این حال، معتقدیم که نباید قیمت سفرهای داخلی نیز گران باشد و آژانس‌های مسافرتی داخلی باید با برنامه‌ریزی منسجم زمینه سفرهای ارزان را برای مردم فراهم کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت نظارت سازمان گردشگری بر فعالیت آژانس‌های مسافرتی گفت: نظارت بر قیمت‌ تورهای مسافرتی، حمل‌و‌نقل، اماکن تفریحی، هتل‌ها و رستوران‌ها باید از سوی دستگاه‌های متولی به طور کامل انجام شود به ویژه در ایام نوروز که میزان سفرها بیشتر می‌شود، باید نظارت‌ها نیز افزایش یابد. نباید اوضاع به گونه‌ای باشد که هر کس هر قدر دلش خواست خدمات را قیمت‌گذاری کند چون این اوضاع فقط به ضرر مردم خواهد بود.

گردشگری می‌تواند موتور مولد اقتصاد و بستری برای ایجاد اشتغال کشور باشد

لاهوتی خاطرنشان کرد: گردشگری می‌تواند موتور مولد اقتصاد و البته بستری برای ایجاد اشتغال کشور باشد از این رو با توجه به این حوزه و رفع موانع می‌توان گردشگران را به مناطق مختلف کشور جذب کرد، اگر تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران تعلق بگیرد و در مقابل تسهیلات قانونی مناسب نیز شامل فعالان این صنعت شود، بدون شک می‌توان علاوه بر اشتغالزایی به سمت رونق حوزه گردشگری نیز حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخش خصوصی مورد حمایت بیشتر قرار بگیرد حتما شاهد افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی برای رفع کمبود امکانات خواهیم بود. همچنین با استفاده از ابزارهای موجود و ظرفیت سازمان میراث فرهنگی می‌توان گام جدی برای رفع مشکلات حوزه گردشگری و بهبود وضع آن برداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار