کد خبر: ۷۲۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 12 March 2019

تابناک / معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در حال حاضر بالغ بر 20درصد قیمت مرغ به دلیل فعالیت دلالان در این عرصه است.

حجت علی اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا، گفت: باید با همکاری یکدیگر نهاده‌های مرغ توسط خود مرغداران تهیه تا صنعت مرغداری پایدار شود و راهی جز این نیست.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی فقط در مزرعه نیست و باید در حوزه تولید کشاورزی زنجیره‌وار کار کنیم ،افزود: امکانات و توانمندی‌های زیادی در حوزه کشاورزی داریم و باید مرغداران، خود فروشگاه مرغ داشته باشند و وارد عرصه توزیع شوند.

علی اکبرنژاد ادامه داد: تشکیل زنجیره‌ها موجب کاهش قیمت تمام شده مرغ و در نتیجه کاهش قیمت این کالا در بازار می‌شود.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: تجمع زنجیره‌ها منجر به برندسازی و تقویت صادرات مرغ استان می شود و برای تحقق این امر اقدامات مختلفی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان گیلان یکی از قطب‌های تولید کننده مرغ است خاطرنشان کرد: 65 درصد مرغ گیلان تحت پوشش زنجیره‌ها هستند. باید 35درصد باقیمانده نیز به زنجیره‌ها متصل شوند.

علی اکبرنژاد گفت: به طور میانگین سالیانه 160هزار تن مرغ در گیلان تولید می‌شود و تشکیل زنجیره‌های تولید و توزیع در بین خود مرغداران منجر به حذف دلالان مرغ می شود.

وی افزود: در حال حاضر بالغ بر 20درصد قیمت مرغ به دلیل وجود دلالان در این عرصه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار