رئیس مجمع نمایندگان گیلان در جلسه شورای اداری استان؛
تابناک / رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم احداث مگاهاسپیتال در گیلان گفت: گیلان یک استان گردشگری در مرز خشکی و دریایی است و با سایر کشورهای همسایه ایران ارتباط دارد و لازم است دولت در گیلان شرایط خدمات‌دهی را فراهم کند.
کد خبر: ۷۲۳۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 07 March 2019

تابناک / رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر لزوم احداث مگاهاسپیتال در گیلان گفت: گیلان یک استان گردشگری در مرز خشکی و دریایی است و با سایر کشورهای همسایه ایران ارتباط دارد و لازم است دولت در گیلان شرایط خدمات‌دهی را فراهم کند.

 

لزوم احداث مگاهاسپیتال در گیلان

 

ولی داداشی صبح امروز در شورای اداری گیلان با تأکید بر اینکه باید نگاه شاخص جمعیتی در گیلان تغییر کند اظهار کرد: اگر امروز در گیلان مشکل پسماند، بهداشت و یا سایر موارد دیده می‌شود بیانگر این است که نگاه شاخص جمعیتی در گیلان بر مبنای جمعیت دو میلیون و 500 هزار نفر است درحالی‌که گیلان استان گردشگری است و باید نگاه‌ها در این زمینه تغییر کند و بر مبنای جمعیت پنج‌میلیون‌نفری دیده شود.

وی با اشاره به معضل پسماند و ورود شیرابه‌های عفونی به سفره‌های زیرزمینی و دریا افزود: انباشت زباله در گیلان و ورود فاضلاب به دریا و‌ زمین معضلات زیست‌محیطی و جانوری را به وجود آورده و علیرغم آن شبکه فاضلاب و منسجم نیز در گیلان وجود ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به وجود رودخانه‌های خروشان فراوان در گیلان گفت: در گیلان رودخانه‌هایی وجود دارد که در زمان سیل و طغیان آسیب‌های جدی به مردم وارد می‌کند و لازم است این  رودخانه‌ها ساماندهی شوند تا در شرایط بحرانی مردم ایران آسیب می‌بینند.

داداشی بر لزوم احداث مگاهاسپیتال در گیلان تأکید کرد و گفت: گیلان یک استان گردشگر در مرز خشکی و دریایی است و با سایر کشورهای همسایه ایران ارتباط دارد و لازم است دولت در گیلان شرایط خدمات‌دهی را فراهم کند.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت خواهشمندیم به ایجاد منطقه آزاد دیگر در گیلان توجه داشته باشد اظهار کرد: شهرستان آستارا باتوجه به مرزی بودن دارای ظرفیت‌های زیادی است و اگر دولت برای ایجاد منطقه آزاد در این شهرستان کمک کند می‌تواند باعث رشد اقتصادی منطقه شود

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به مشکل موجود در جاده رشت به آستارا افزود: این مسیر و محدوده منطقه راه‌آهن از رشت تا آستارا هنوز تملک اراضی و نقشه‌های احداث آن نیز آماده نشده و لازم است در این جلسه تصمیم درباره آن گرفته شود.

داداشی بر لزوم جدی گرفتن قفسه سازی در گیلان تأکید کرد و افزود: گیلان مشکل آب شرب دارد و دولت باید روند احداث سدسازی‌ها را تسریع ببخشد تا این مشکل در استان حل شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از استان‌ها فکر می‌کنند گیلان مشکل ندارد تصریح کرد: مشکل کم‌آبی گیلان زیرپوشش سبز این استان پنهان‌شده و لازم است دولت با احداث سدهای لاستیکی مخزنی میزان تأمین آب کشاورزی و شرب گیلان را تأمین کنند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تأکید بر مشکل معیشتی مردم گفت: مردم مشکل معیشت دارند و از دولت و گروه اقتصادی آن انتظار اقدام سریع در خصوص رفع مشکلات معیشتی رادارند.

داداشی با اشاره به حمایت مجلس از دولت برای حل مشکلات مردمی گفت: ما دولت را در برابر فشارهای بیگانگان هیچ‌گاه تنها نمی‌گذاریم و آرزوی موفقیت برای دولت در همه ابعاد داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار