تابناک / این مراسم شامگاه چهارشنبه با یک ساعت تاخیر آغاز شد و پس از سخنرانی مصطفی سالاری استاندار گیلان، دو تن از برگزیدگان سخنرانی کردند.
کد خبر: ۷۲۲۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 07 March 2019
مخالفت رئیس جمهوری با فیلترینگ و شوخی مجری با وزیر جوان کابینه
تابناک / این مراسم شامگاه چهارشنبه با یک ساعت تاخیر آغاز شد و پس از سخنرانی مصطفی سالاری استاندار گیلان، دو تن از برگزیدگان سخنرانی کردند.

طرح های جهاد کشاورزی، پروژه های مخابراتی، پروژه های عمرانی راهسازی، پست های اسکله، پروژه های بیمارستانی، پایگاه هوایی و پروژه های عمرانی در منطقه آزاد انزلی از جمله پروژه هایی بود که به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
رئیس جمهوری در سخنان کوتاهی افزایش محصولات کشاورزی و حرکت به سمت خودکفایی را ارزشمند خواند و نوسازی و تسطیح اراضی، ایجاد سامانه های نوین آبیاری و طرح صنایع تبدیلی و آبخیزداری را موضوعات قابل توجه و مهم عنوان کرد.
وی همچنین قبل از دستور افتتاح رسمی تالار مرکزی رشت، به وجود جوانان با استعداد در عرصه هنر در گیلان اشاره و ابراز امیدواری کرد که شاهد بهبود شرایط در سایه همکاری بین مردم و دولت باشیم.
حجت الاسلام روحانی پس از ارائه گزارش پروژه های مخابراتی قابل افتتاح از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تصریح اینکه دولت با فیلترینگ و محدودیت مخالف است، گفت: معتقدیم دنیای امروز، دنیای تحول و پیشرفت است و روز به روز به سمت توسعه گام بر می دارد و فیلترینگ فضای مجازی، موجب عقب ماندن ما از دنیای امروز می شود.
پس از گزارش طرح های ورزشی گیلان از سوی وزیر ورزش و جوانان، رئیس جمهوری به سابقه حضور مسعود سلطانی فر به عنوان استاندار در گیلان اشاره و اظهار کرد: با توجه به سابقه کاری شما، علاقه خاصی به گیلان دارید و می دانم که به جد پیگیر امور این استان هستید.
حجت الاسلام روحانی همچنین تأکید کرد که باید مراکز بیشتری برای ورزش بانوان ساخته شود چراکه بیشتر فضاهای ورزشی در اختیار مردان است.
افتتاح پروژه های بیمارستانی و درمانی در گیلان، با یادی از خدمات قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سوی رئیس جمهوری همراه بود و دکتر روحانی، از دکتر سعید نمکی به عنوان وزیر تازه نفس بهداشت که با مهارت، تخصص و لیاقت کارها را دنبال می کند، یاد کرد.
هنگامی که نوبت به ارائه گزارش طرح های قابل افتتاح بخش مخابرات از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید، مجری مراسم در مزاحی با آذری جهرمی، از او خواست زمان پنج دقیقه درنظر گرفته شده را رعایت کند ولی شهرستان حضور وزیر ارتباطات را به اشتباه اعلام کرد که با تذکر آذری جهرمی، مجبور به اصلاح گفته خود شد.
۱۴ تفاهم نامه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به گیلان منعقد شد که در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان با حضور رئیس جمهوری پنج تفاهم نامه با عناوین تصویب و اجرای زیرساخت های پنج ناحیه صنعتی در شهرستان های سیاهکل، لاهیجان، تالش، ماسال و رودسر، تصویب و اجرای یک شهرک صنعتی مرزی در آستارا، تامین منابع مالی طرح های نیازمند سرمایه ثابت و سرمایه در گردش و تعیین تکلیف واحدهای تملیکی تحت اختیار بانک های ملی، سپه و کشاورزی و توسعه همکاری ها در قالب پروژه های تحقیقاتی، آموزشی، امور تولید، امور بازاریابی و تبلیغات در حوزه های مختلف فرش دستباف بین استانداری گیلان و بانک‌های عامل و شرکت‌های خصوصی و دولتی در راستای توسعه متوازن و پایدار در سطح استان به امضاء رسید.
حضور در نشست شورای اداری گیلان و نیز نشست خبری با اصحاب رسانه استان، پایان بخش برنامه سفر دو روزه رئیس جمهوری است که فردا (پنجشنبه) برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار