کد خبر: ۷۲۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 05 March 2019

 

تابناک / مدیرکل کمیته امداد گیلان از شناسایی یک هزار و ۷۹۲ کودک زیر ۵ سال در مناطق محروم گیلان که دچار سوء تغذیه هستند خبر داد.

 

 
1792 کودک زیر 5 سال دچار سوءتغذیه در گیلان شناسایی شدند

 

عباس اهرابی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هزار و 792 کودک در مناطق محروم گیلان شناسایی شده‌اند که با مشکل سوءتغذیه مواجه هستند و کمیته امداد با همکاری معاونت بهداشتی علوم پزشکی به 452 نفر از این کودکان ماهانه 92 هزار تومان پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تعداد خانوارهای تحت پوشش این نهاد را 116 هزار خانوار اعلام کرد و ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات و تمهیدات کمیته امداد بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در حوزه اعتیاد است که این موضوع در دستور کار حوزه بهداشت و درمامان این نهاد قرار دارد.

اهرابی میزان گردش مالی کمیته امداد را امسال بالغ بر 600 میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر اعطای وام‌های قرض‌الحسنه توسط صندوق امداد ولایت در یازده ماهه نخست امسال 263 میلیارد تومان مستمری توسط کمیته امداد گیلان به خانواده‌های تحت پوشش پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید
  • مطالبات گیلانی‌ها از رئیس جمهور|‌ دولت فکری برای ‌بحران آلودگی دریای‌خزر کند؛ انتقال آب از خزر بماند برای بعد

  • مطالبات گیلانی‌ها از رئیس جمهور|‌ تسریع در روند تکمیل پروژه‌های در دست احداث

  • مطالبات گیلانی‌ها از رئیس جمهور|‌ قیمت برنج ‌بازنگری جدی شود؛ الحاق فرودگاه رشت به ‌منطقه آزاد

وی یکی از ماندگارترین اقدامات کمیته امداد گیلان را تأمین،‌ تجهیز و ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش دانست و عنوان کرد: در یازده ماهه نخست امسال تاکنون چیزی بالغ بر 92 میلیارد تومان در بخش مسکن مددجویان تحت پوشش توسط کمیته امداد گیلان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان از 6 هزار و 200 پروژه عمرانی این نهاد سخن گفت و تصریح کرد: کمیته امداد گیلان استان را به یک کارگاه بزرگ سازندگی برای مددجویان تحت پوشش خود تبدیل کرده است و بخشی از تأمین مالی اجرای این پروژه‌ها توسط دولت و مابقی از منابع داخلی هزینه می‌شود.

اهرابی از ساخت 2 هزار واحد مسکونی که به کمک دولت و سپاه در گیلان در حال ساخت است اشاره کرد و ابراز داشت: بخش اعظمی از این پروژه‌های مسکن در اردیبهشت 98 و بخشی دیگر هم که توسط سپاه در حال ساخت است مرداد سال آینده تکمیل و به صاحبانشان تحویل داده می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 700 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان در مسکن استیجاری زندگی می‌کنند اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر 300 میلیارد تومان در قالب ودیعه مسکن و اجاره‌ بها توسط کمیته امداد استان گیلان به این افراد پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار