مصطفی سالاری استاندار گیلان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به سفر رئیس جمهوری طی هفته جاری به استان گیلان، گفت: در این سفر تعدادی از پروژه‌ها در بخش‌های مختلف مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۲۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳ 04 March 2019

تابناک گیلان / مصطفی سالاری استاندار گیلان در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به سفر رئیس جمهوری طی هفته جاری به استان گیلان، گفت: در این سفر تعدادی از پروژه‌ها در بخش‌های مختلف مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

برنامه‌های سفر ریاست جمهوری به استان گیلان

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از خط آهن قزوین – رشت مهم‌ترین پروژه قابل افتتاح در سفر ریاست جمهوری است، افزود: این پروژه با حضور رئیس جمهور و با اعزام ۱۲۰ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران به مشهد مقدس به صورت رسمی افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان در ادامه به سایر برنامه‌های رئیس جمهور اشاره و نشست با نخبگان، شرکت در جلسه توسعه گیلان به منظور تبادل توافقنامه میان بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را بخشی از برنامه‌های سفر رئیس جمهور به این استان عنوان کرد و گفت: پروژه‌ها با حضور وزرا و به صورت ویدئو کنفرانس از سوی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت در جلسه شورای اداری استان بخش دیگری از برنامه‌های ریاست جمهوری در استان گیلان است، افزود: تصمیمات نهایی برای استان گیلان در این جلسه و بعد از دریافت گزارشات وزرا از شهرستان‌ها و همچنین جلسه فردا با رئیس جمهور اتخاذ و اعلام می‌شود. نشست مطبوعاتی آخرین برنامه سفر ایشان در گیلان است.
خط ریلی قزوین – رشت پروژه‌ای منحصر به فرد با مزایای ملی و بین المللی

استاندار گیلان با اشاره به بهره برداری از پروژه خط ریلی قزوین – رشت با حضور ریاست جمهوری، تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه تحقق انتظار تاریخی و مطالبه به حق مردم گیلان در طول سال‌های گذشته بوده که می‌خواستند از ظرفیت ملی و استانی آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای اجرا، تکمیل و بهره برداری از این پروژه در دوره‌ها و دولت‌های مختلف پیگیری‌های لازم انجام شده است، بیان کرد: خط ریلی قزوین – رشت هم در حوزه طراحی و هم اجرا منحصر به فرد بوده و از رشته کوه‌های البرز نیز گذر کرده است.

سالاری با بیان اینکه در دو سه هفته اول بعد از بهره برداری از این پروژه هر دو روز یک بار به یک قطار سمت تهران و هر هفته به سمت مشهد حرکت می‌کند، افزود: با بهره برداری از این خط ریلی تردد مسافر تسهیل و بخشی از بار ترافیکی استان نیز کاهش می‌یابد.

وی همچنین به اتصال این خط ریلی به بندرانزلی و کاسپین و آستارا نیز اشاره و تأکید کرد: با انجام این پروژه درآمد ترانزیتی خوبی شامل استان گیلان می‌کند. ظرفیت مسافربری این خط ریلی حدود ۴ میلیون نفر بوده و ظرفیت بار آن نیز به تدریج افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه در حوزه استانی حمل و نقل مسافری برای مردم و مسئولان گیلان حائز اهمیت است در حالی که از دید بین المللی حمل و نقل باری در اولویت قرار دارد. امیدواریم با توجه به افزایش مبادلات با کشور‌ها حاشیه خزر نقش جدی برای سنوات برای کشور و استان ایجاد کند.
اهمیت اتصال خط ریلی رشت به آستارا برای رئیس جمهور

وی درباره اتصال این پروژه به بندر آستارا و اهمیت آن برای خود رئیس جمهور اشاره و تأکید کرد: رئیس جمهور شخصاً خود پیگیر این موضوع بوده و در سفر به آذربایجان نیز با همتای آذری خود مذاکراتی نیز در این باره انجام داده است. زمان شروع عملیات اجرایی این پروژه نیز توسط خود رئیس جمهور اعلام می‌شود.

سالاری یادآور شد: اتصال خط ریلی قزوین – رشت به بندرانزلی و کاسپین نیز در سه قطعه پیش بینی شده و پیمانکار در حال کار است انشعاب به بند کاسپین باید با حمایت رئیس جمهور و وزیر راه شاهد انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌ها توسط وزرا و معاونین رئیس جمهور در شهرستان‌های استان گیلان بهره برداری می‌شود و تعداد دقیق آن تا قبل از جلسه فردا مشخص نیست، افزود: حدود ۳ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می‌رسد.

استاندار گیلان ادامه داد: درباره توسعه استان گیلان نیز که جز دستاورد‌های سفر ریاست جمهوری است خود ایشان باید اعلام کنند که آن نیز در جلسه شورای اداری مطرح می‌شود.

سالاری با بیان اینکه خوشبختانه در میان مسئولان استان گیلان شاهد اتحاد خوبی هستیم، افزود: باید با یک برنامه ریزی خوب آنچه که شایسته نام گیلان است رقم زده و میزبان خوبی باشیم و در کنار همه این‌ها خواسته‌های برای استان در حوزه زیرساختی، کمک به اشتغال و عمران و خدمات وجود دارد که از ریاست جمهوری مطالبه خواهد شد.

وی با اشاره به حضور حدود دو سوم هیئت دولت در سفر ریاست جمهوری به استان گیلان، ادامه داد: این نشان دهنده اهمیت این استان برای رئیس جمهور و هیئت دولت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار