جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مذاکره و تعامل بازی در میدان دشمن است، مقاومت عزت بخش و مذاکره سست کننده اراده ملت است و ما در مقاومت هرگز به دشمن امتیاز نمی‌دهیم.
کد خبر: ۷۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹ 23 February 2019

مذاکره و تعامل بازی در میدان دشمن است/ مقامت رمز ماندگاری جمهوری اسلامی ایران استبه گزارش تابناک کرمان، صبح امروز گردهمایی رزمندگان و آزادگان با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مصلی بزرگ امام علی (ع) برگزار گردید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و همچنین تسلیت شهادت 28 لاله گلگون حادثه استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خدای متعال را سپاسگذارم که این افتخار را به بنده داد تا در جمع شما خواهران و برادران گرامی که بیرق دار پرچم اسلام در جبهه های حق علیه باطل بودید و سینه های خود را سپر امت اسلام قرار دادیدو جوانمردانه دفاع کردید و رنج هجرت، اسارت و جانبازی را برای سرافرازی امت به جان خریده اید باشم.

سلامی با اشاره به تعبیر امام علی (ع)  افزود: شما زینت بخش امت اسلامی شدید و خداوند شما را شایسته جهاد در راه خود قرار داد.

وی تصریح کرد: مردان بزرگ لشکر 41 ثارالله همان لشکرآسمانی با مردانی بزرگ که به هر خطی می‌زدند آن خط را می‌شکستند با فرماندهی دلاور و نام‌آور به نام سردار حاج قاسم سلیمانی که همانند ستاره‌ای بر آسمان ایران و جهان می‌درخشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: هر ملتی برای یافتن هویت و شخصیت خود نیازمند منبع تولید هویت است، ریشه، شخصیت و منزلت خود را از منبعی دریافت می‌کند، همان گونه که عاشورا منبع دریافت عزت مسلمانان به ویژه شیعیان است.

سلامی تصریح کرد: دفاع مقدس مولد فرهنگ شهادت و مقاومت است و شهدا مظهر قدرت اسلام و ایران بودند زمانی که آن ها شهید می‌شدند نه تنها قدرت آنها کم نمی شد بلکه روح جدیدی بر پیکره آنها افزوده می‌شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا نقش زیبای عزت را بر سیمای ملت به تصویر می کشند افزود: فرهنگ شهادت تصویرگر قدرت است چرا که در فضای نابرابر جنگ چیزی که می تواند دشمنان را از پا درآورد نهراسیدن از مرگ است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: ملتی که مرگ در راه خدا را عزت می‌داند هرگز تسلیم دشمن نخواهد شد پس شهادت فرهنگ پیروزی است و نسخه تسلیم ناپذیری اسلام است.

سلامی با اشاره به سخنان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی عنوان کرد: زمانی که یک ملت بر این پشتوانه ها تکیه می‌کند هرگز شکست نمی‌خورد .

وی گفت: ایران به عنوان مظهر قدرت جهان اسلام می‌درخشد که حاصل جانبازی ها و فداکاری های شماست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشریح کرد: روح سلحشوی، فرهنگ جهاد و شهادت برای ملت ما یک هویت ساخت که جهان آن را به رسمیت شناخته است. ایستادگی، سربلند بودن و مقاوم بودن برای حفظ آرمان ها و ارزش ها و شرافت این ملت است.

وی ادامه داد: امروز جمع شده‌ایم تا از مولدان فرهنگ شهادت یاد کنیم اگر شما نبودید که از رودخانه ها ، صخره ها و دریاها عبور کنید چه کسی می‌توانست این عملیاتهای پیچیده را طراحی کند.

سلامی گفت: ما با شهادت زنده‌ایم و رمز بقای ماست، راز شکست های پی در پی دشمنان شهادت است و بهترین ابزار ما است که اگر بیش از نسل فداکار دوران جنگ در روح و جان جوانان ما جای نگرفته باشد کمتر از آن نیست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این هنرنمایی باعث شد که ما بمانیم و ما این تجربه را داریم که فقط با مقاومت و ایستادگی می توان دشمنان را از پای درآورد.

وی اذعان کرد: اگر در میانه جنگ میدان را رها می کردیم و به مذاکره روی می آوردیم نتیجه آن شکست در مذاکره بود و در نهایت از قدرت تهی می‌شدیم و جنگ ادامه پیدا می کرد اما نه با آن باوری که جوانان در جبهه ها به آن ایمان داشتند.

سلامی یادآور شد: دشمن هر گاه در ما اراده ببیند سست می شود، خانه دشمنان ما عنکبوتی است به ظاهر پیچیده و در باطن سست است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما در سختی ها رشد کردیم و این حقیقتی الهام یافته از قرآن است که آسایش از سختی ها ایجاد می شود.

وی تأکید کرد: ما ملتی جنگ دیده هستیم زمانی از مقاومت صحبت می کنیم بر اساس برآورد ها صحبت می کنیم و با همین قضاوت امروز و تا آینده که به پیروزی نهایی برسیم خواهیم ایستاد.

سلامی توضیح داد: مذاکره و تعامل بازی در میدان دشمن است، مقاومت عزت بخش و مذاکره سست کننده اراده ملت است و ما در مقاومت هرگز به دشمن امتیاز نمی دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما جنگیده‌ایم تا فرهنگ، روح و ادبیات را بیاموزیم و وعده های الهی برایمان تفسیر شود تا به اطمینان قلبی برسیم، مذاکره و سازش جز تحقیر و کوچک شدن در برابر دشمنان چیزی برای ما ندارد.

وی افزود: زمانی از شهادت صحبت می کنیم بدین معنی نیست که ما می ایستم تا دشمن ما را بکشد بلکه  منظور هجوم به سرزمین دشمن و مبارزه است.

سلامی عنوان کرد:جنگ برای حل مشکلات ماگزینه نیست اما اگر برای دشمن گزینه باشد آن وقت سرتاسر تهاجم می شویم و دشمن بداندما تا ده نفر از آن ها را نکشیم یک نفر از ما شهید نخواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما با هیچ کشوری سر جنگ نداریم و ابتدا به جنگ نخواهیم کرد و دشمن بداندشهیدان ما در تهاجم به شهادت می رسند.

وی ادامه داد: دفاعی بودن ما فقط در سطح عالی جنگ است در ابتدا به هیچ کس تهاجم نمی کنیم اما اگر کسی بخواهد تهاجم کند به سادگی رها نمی‌کنیم آغاز جنگ با دشمن است اما پایان با ماست.

سلامی ابراز داشت: ما این جنگ اقتصادی را هم با تدابیر رهبر فرزانه انقلاب به فضل الهی با تکیه بر ظرفیت درونیمان و اقتصاد مقاومتی پیروز خواهیم شد و به دشمن نشان خواهیم داد از هر سو که حمله کند پیروز نخواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مادامی که ملت ایران در پرتو هدایت های نور ولایت مسیر خود را طی می کنند سعادتمند می‌شوند.

وی در خاتمه یادآور شد: مقاومت ما در عرصه اقتصادی به معنی سکون نیست بلکه پیش رفتن در عرصه اقتصاد با تکیه بر قدرت های درونی است، چهل سال اول با همه سختی ها، جنگ ها، محاصره ها و تحریم ها با شکوه و حضور ملت ایران در 22 بهمن خاتمه یافت و این مسیر همچنان با عزت به فضل الهی ادامه پیدا می کند.

تهیه و تنظیم: ایلاقی

انتهای پیام/*
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار