کد خبر: ۷۱۷۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ 04 August 2015
رشت - ایرنا - رییس سازمان سینمایی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم کودک و نوجوان از سال آینده مجزا برگزار می شود، گفت: امسال همچون سال های گذشته اصفهان میزبان جشنواره فیلم کودک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الله ایوبی در آیین افتتاحیه سینما زیتون رودبار که صبح امروز (سه شنبه) در شهر رودبار برگزار شد ، اظهار داشت: با توجه به آخرین تصمیمی که درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان گرفته ایم قرار شد جشنواره کودک را امسال در اصفهان و جشنواره نوجوانان را سال آینده در همدان برگزار کنیم.
وی با تاکید بر اینکه از این به بعد نیز جشنواره با همین تفکیک کودکان از نوجوانان در دو شهر اصفهان و همدان برگزار خواهد شد گفت: امیدواریم این تقسیم بندی موجب شکوفایی بیشتر این دو جشنواره شود.
وی در ادامه با انتقاد از اینکه متاسفانه ما در ایران هزار شهر بدون سینما داریم اضافه کرد: البته خوشحالیم که امروز با افتتاح سینما زیتون شهر رودبار، از این لیست هزار تایی خارج شدیم.
رییس سازمان سینمایی گفت: ما نمی توانیم فرزندانمان را از دیدن منع کنیم بنابراین با سینمایی که با فیلم هایی که در سینما خلق می کنیم می توانیم در کنار آن ها بنشینیم و با هم بودن را بهتر تجربه کنیم.
ایوبی با بیان اینکه امروز سینما مدرسه است، اظهار داشت: اگر دیروز بزرگان شهر ما و ائمه جمعه با افتخار کلنگ مدرسه را می زدند امروز هم با همان احساس کلنگ ساخت سینما را به زمین می زنند چرا که سینما نیز مدرسه است.
معاون وزیر ارشاد همچنین به جلسه خود پیش از حضور در شهر رودبار اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با مسئولان بخش هنر و تجربه سینما داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که باید برای این بخش نیز جشنواره ای مستقل برنامه ریزی کنیم بنابراین شما مطمئن باشید اگر این اتفاق بیافتد اولین اولویت ما برای میزبانی جشنواره، استان زیبای گیلان خواهد بود.
ایوبی در ادامه به افتتاح سینما زیتون رودبار اشاره کرد و گفت: مردم رودبار می خواستند که این سینما دوباره افتتاح شود و باید قدردان مسئولان شهر باشیم که این خواسته مردم را اجابت کردند.
همچنین پیش از سخنان رییس سازمان سینمایی، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران طی سخنانی کوتاه گفت: خرسندیم که امروز سینما به شهرستان رودبار آمد و این اتفاق مهم دغدغه مسئولان این شهرستان بود.
در این مراسم عبدالحسین برزیده، کارگردان و مهتاب کرامتی بازیگر فیلم مزارشریف به همراه برخی دیگر از عوامل این فیلم حضور داشتند.
همچنین مسوولان سینمایی کشور چون حسین مسافرآستانه رییس موسسه رسانه های تصویری، سید مهدی طباطبایی نژاد رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به همراه برخی از مسئولین شهر رودبار از جمله حکیمی نماینده رودبار در مجلس شورای اسلامی، احمدی فرماندار رودبار و فاضلی مدیرکل ارشاد استان گیلان حضور داشتند.
به گزارش ایرنا در پایان این مراسم با اکران فیلم سینمایی مزار شریف سینمای رودبار به طور رسمی افتتاح شد.
این سینما با ظرفیت 350 نفر و یک سالن با اکران فیلم های روز سینما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار