کد خبر: ۷۱۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 19 February 2019
مسئول مسابقات سازمان لیگ گفت: ما به این مسائل عادت کرده‌ایم هر تیمی می‌بازد اول به داور اعتراض می‌کند و بعد به سازمان لیگ.

 

فتاحی:  پیشنهاد باشگاه استقلال خنده‌دار بود/ برگزاری دربی به قوت خودش باقی است

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سعید فتاحی مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگو با برنامه زنده تهران ورزشی و در خصوص مخالفت شورای تامین با برگزاری دربی تهران در عید نوروز، گفت:  نمی‌دانم دوستان این مطلب را از کجا آ‌وردند که تیتر به این بزرگی زدند. مسائل امنیتی نباید در رسانه‌ها مطرح شود و اینکه چگونه آ‌مده ما قطعا پیگیری می‌کنیم. دربی شرایط خاص خودش را دارد ما جلسه‌ای درمورد بلیت‌فروشی داشتیم، بحث دربی شد دوستان نظراتشان را دادند،‌هیچ نامه‌ای از شورای تامین درخصوص اینکه دربی برگزار نشود ندادند آنهایی که این خبر را اعلام کردند باید خودشان پاسخگو باشند. این موضوع صحت ندارد و دربی به قوت خودش باقی است دوستان پیشنهادات مختلفی دادند حتی باشگاه استقلال پیشنهاد خنده‌داری را اعلام کرد. آنها گفتند به جای هفته بیست و سوم اول هفته بیست و پنجم را برگزار کنیم بعد بیاییم هفته بیست و سوم را برگزار کنیم. اگر این اتفاق در لیگ بیفتد واقعا خنده‌دار است. این پیشنهاد را آقای مباشری معاون باشگاه استقلال داده است که دربی در عید نباشد. 

فتاحی در ادامه گفت: ما 30 هفته لیگ را 3-2 ماه قبل از شروع لیگ اعلام کردیم و قرعه کشی نکرده بودیم طبق قرعه استقلال و پرسپولیس هفته بیست و سوم باهم بازی دارند نمی‌توانیم هفته‌ها را جابجا کنیم. امسال تقویم بسیار فشرده است استقلال و پرسپولیس در آسیا بازی دارند و هر دو برنامه فشرده‌ای دارند اگر بخواهیم یک بازی آنها را لغو کنیم آن را کی برگزار کنیم. 

وی درمورد اعتراض یحیی گل‌محمدی به برنامه فشرده سازمان لیگ گفت: ما به این مسائل عادت کرده‌ایم هر تیمی می‌بازد اول به داور اعتراض می‌کند و بعد به سازمان لیگ. ما همیشه فکر می‌کردیم دیواری کوتاه‌تر از دیوار داوران نیست اما حالا می‌بینیم که دیوار فتاحی و سازمان لیگ کوتاهتر است.  این برنامه‌‌ریزی برای زمان حال نیست. برای سال گذشته است. ما برنامه پیشنهادی را به باشگاه‌ها اعلام کردیم از آنها نظر خواستیم و آن را 3-2  بار عوض کردیم ، با باشگاه‌ها جلسه هم‌اندیشی گذاشتیم آن را تصویب کردیم و بعد اعلام کردیم. حالا هر تیمی می‌بازد دیواری کوتاهتر به نام سازمان لیگ پیدا کرده است. 

فتاحی در ادامه افزود: ما سعی می‌کنیم بازی‌ها را پنج‌شنبه و جمعه برگزار کنیم همین باشگاه پدیده خودش به ما اعلام کرد بازی‌ها را جمعه برگزار کنیم تا تماشاگران بیشتری به ورزشگاه بیایند یکی از نقاط قوت ما حضور تماشاگران بود به غیر از 4-3  تیم بقیه ورزشگاه‌ها بالای 80-70 درصد پر می‌شوند. 

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص پیشنهاد نامگذاری یک هفته این مسابقات به نام داوران گفت: ما این پیشنهاد را صددرصد بررسی می‌کنیم درمورد آن هم فکر می‌‌کنیم و آن را اعلام می‌کنیم. بیش از حد معمول به داوری اعتراض می‌شود اولین ضربه‌ای که ما از این اعتراضات خوردیم در جام ملت‌های آسیا بود که بازیکنان ما توپ را رها کردند و همه به سمت داور رفتند. در لیگ ما هم خیلی بدتر از این اتفاق می‌افتد تیم‌ها بیانیه‌ می‌دهند در جلسه‌ای که با آقای تاج داشتیم و ارکان انضباطی فدراسیون یعنی کمیته اخلاق و کمیته انضباطی حضور داشتند به جد قرار شد با این مسائل برخورد شود. 

وی درخصوص اینکه آیا این موضوع باعث می‌شود که باشگاه‌ها بترسند گفت: وقتی اولین باشگاه بیانیه داد هیچ واکنشی نبود. بنابراین باشگاه‌های دوم و سوم هم بیانیه دادند تا به جایی رسیدیم و دیدیم که 8 بازی داریم و بیانیه‌های زیادی صادر شده است که موضوع خنده‌داری بود. بازیکنان بعد از بازی می‌گویند می‌خواستند ما را بازنده کنند و از دست‌های پشت پرده صحبت کنند ما از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی می‌خواهیم به این مساله ورود کنند و بازیکنان باید بیایند صحبت کنند و ثابت کنند چه کسانی می‌خواستند آنها را بازنده کنند و این دست‌های پشت پرده چه کسانی هستند. این اشتباهات بچگانه فوتبال ما را به عقب می‌برد. 

فتاحی درخصوص استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران گفت: ما اگر بخواهیم از VAR خارجی استفاده کنیم برای هر ورزشگاه 300 هزار دلار هزینه خواهد داشت و اصلا باید ببینیم آنها به ما می‌فروشند یا خیر؟ به خاطر همین فدراسیون فوتبال فراخوان زد از اینجا رسماً اعلام می‌کنم هر شرکتی می‌بیند می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند ما استقبال می‌کنیم می‌خواهیم فدراسیون و سازمان لیگ می‌خواهند در این مساله بومی بشود،‌ چند شرکت تا به حال اعلام آمادگی کردند ما چند بازی را به صورت آفلاین از این سیستم استفاده کردیم خرید تجهیزات این سیستم زمان‌بر است و برنامه‌ریزی می‌خواهد. خود فیفا دو سال طول کشید تا سیستم VAR را جا بیندازد سعی‌مان این است که بتوانیم در مسابقات حساس و مسابقات آخر فصل از این سیستم استفاده کنیم. 

وی در ادامه گفت: شرکت‌هایی که تاکنون اقدام کرده‌اند از روز اول حدود 60-50 درصد پیشرفت داشتند و ان‌شاءالله هر چه زودتر به پیشرفت کافی برسند. ما با آنها جلساتی برگزار کردیم و بعضی شرکت‌ها در خط دروازه و آفساید و بعضی دیگر در 18 قدم عملکرد خوبی داشتند و ما آنها را به هم معرفی کردیم تا با یکدیگر همکاری کنیم. 

مسئول برگزار مسابقات سازمان لیگ درخصوص بازی نیمه نهایی جام حذفی، گفت: بازی نیمه نهایی دقیقا بعد از لیگ برگزار می‌شود به خاطر حضور پرسپولیس در آسیا مجبور شدیم این کار را انجام دهیم اولویت با بازی‌های آسیایی است دیروز هم دیدید که بازی معوقه مرحله یک چهارم نهایی برگزار شد اگر بازی سایپا را زودتر برگزار کردیم به خاطر حضور این تیم در مرحله پلی‌آف بود به خاطر اینکه به باشگاه سایپا کمک کنیم این کار را کردیم. چون لیگ 2 ما زودتر تمام شد می‌خواستیم تکلیف تیم داماش زودتر معلوم شود به آنها تبریک می‌گویم برای آنها هم سخت است و باید حدود یک ماه صبر کنند تا تکلیف دیگر فینالیست هم مشخص شود. دیگر زمانی برای برگزاری بازی پرسپولیس مقابل سپاهان نداریم. بیست و ششم لیگ ما تمام می‌شود پرسپولیس سی‌ام بازی آ‌سیایی دارد ان‌شاءالله سوم خرداد بازی نیمه نهایی را برگزار می‌‌کنیم و 9-8 خرداد نیز فینال را برگزار خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار