کد خبر: ۷۱۶۷۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 19 February 2019

تابناک / رمضانپور نرگسی گفت: آرزومندم ۱۱ عضو شورا بار دیگر همانند اوایل آغاز به کار شورا در کنار هم بوده و وحدت داشته باشند.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد رمضانپور نرگسی» امروز(دوشنبه، ۲۹ بهمن) در نطق پیش از دستور هفتاد و هشتمین جلسه شورای شهر با بیان اینکه امروز ۷۰ درصد جمعیت کشور متولدین بعد از انقلاب هستند گفت: این جوانان حق دارند عملکرد دولت و حاکمیت را رصد کرده و منتقد باشند.


این عضو شورا با بیان اینکه جوانان دهه ۶۰ به بعد از جنایت‌های پهلوی اول و دوم خبر ندارند افزود: انقلاب دستاوردهای بسیاری برای کشور داشته و در بسیاری علوم پیشرفت داشتیم.


وی پیشرفت امروز کشور را مرهون خون شهدا و همت جوانان کشور دانست و تاکید کرد: فتنه‌انگیزی نظام سلطه علیه ایران اسلامی به دلیل پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف است.


رمضانپور تصریح کرد: مردم در هر شرایطی حامی انقلاب هستند و ما موظف به خدمتگزاری به مردم هستیم.

 

وی با اشاره به بودجه ۶۸۵ میلیاردی شهرداری رشت برای سال ۹۸  گفت: بودجه شهرداری رشت نسبت به عملکرد امسال، ۳۷ درصد افزایش داشته در حالی که افزایش قانونی آن باید تا ۲۰ درصد باشد.


این عضو شورا افزود: مخالف بودجه نیستم اما باید نسبت به عملکرد شهرداری و بر مبنای بودجه واقعی باشد تا بدهکاری ایجاد نشود.

 

وی در ادامه با اشاره به ساخت و ساز در زمین‌های نسقی افزود: این ساخت و سازها بدون نظارت انجام و فاقد استاندارد لازم است که با کوچکترین زلزله موجب ایجاد بحران در شهر می شود.


رمضانپور خواستار همت مجمع نمایندگان استان و نماینده عالی دولت در استان در خصوص تعیین تکلیف زمین‌های نسقی شد و گفت: از استاندار درخواست دارم از طریق دولت لایحه‌ایی به مجلس برای تعیین تکلیف این زمین‌ها ارائه دهد.

 

وی تاکید کرد: دولت موظف به تامین منزل اقشار ضعیف است و اگر نمی‌تواند باید خانه های مستحکم برای این افراد ایجاد کند.


این عضو شورا با بیان اینکه زمین‌های نسقی و ساخت و سازهای بی‌رویه معضل شهر رشت است گفت: از استاندار، شورای تامین و مقامات امنیتی تقاضا دارم با تشکیل کمیته‌ایی، وضعیت نابسامان زمین‌های نسقی شهر را سامان‌دهی کنند.


وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت کنونی شهر رشت مانند شهر جنگ زده هاست اظهار داشت: خیابان های شهر دچار چاله های بسیار شده که مردم را آزار می‌دهد.

 

رمضانپور در ادامه با تاکید بر وحدت و انسجام اعضای شورا گفت: آرزومندم ۱۱ عضو شورا بار دیگر همانند اوایل آغاز به کار شورا در کنار هم بوده و وحدت داشته باشند.


وی با اشاره به عدم احراز صلاحیت حجت جذب به عنوان شهردار رشت اظهار داشت: در یک فرایند قانونی ۲ انتخاب انجام دادیم که اولی عبدالهی فرزند شهید بوده اما متاسفانه با کتابچه‌سازی و پرونده‌سازی صلاحیتش تائید نشد و در مرحله دوم حجت جذب که انسان سالمی بود، را انتخاب کردیم.


رمضانپور با بیان اینکه از لیست امید به شورا آمده اما از یک اصولگرا حمایت کردم افزود: با انتخاب جذب به یک آیین نامه برخوردیم، وزارت کشور اعلام کرد اگر منتخب شورا را تا قبل از چاپ آئین‌نامه در روزنانه سراسری معرفی کنید، تایید خواهد شد که ما هم این کار را انجام دادیم.


رمضانپور تاکید کرد: در شرایط کنونی باید بازهم کنار هم باشیم و فارغ از جناح‌گرایی و فشارهای سیاسی خارج از شورا، فردی را برای شهرداری انتخاب که موجب رضایت مردم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار