کد خبر: ۷۱۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 07 February 2019

نشست خبری فیلم سینمایی «سرخپوست» چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه در آخرین سانس سینمای رسانه در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر، با حضور عوامل فیلم و با اجرای احسان کرمی برگزار شد.

 

نیما جاویدی کارگردان فیلم سینمایی «سرخپوست» درباره شباهت این فیلم به «رستگاری در شاوشنگ» گفت: به نوعی قصد داشتم ادای دینی به این فیلم داشته باشم و به همین دلیل در یکی از صحنه ها وقتی که سروان کلید بلندگوها را می زند، آرمی از این فیلم قرار دادم.

وی درباره تحول ناگهانی شخصیت اول نیز توضیح داد: از همان ابتدا ضرب‌های تحول این شخصیت در فیلم را قرار دادم تا خوب شدن این شخصیت را نمایش دهم. شخصیت واقعی و حقیقی نقش اول تا آخرین لحظات فیلم رو نمی‌شود به این دلیل که پیچیدگی رفتارش را پررنگ کنم.

جاویدی افزود: این شخص، پشت ستاره حلبی‌اش قلبی از طلا داشت و من فیلمساز معتقدم باید به تدریج تحول شخصیت شکل می گرفت و بیشتر از این مدل سینمای من نیست که نشانه‌گذاری کنم.

کارگردان «سرخپوست» در پاسخ به اینکه چرا فیلم را در این زمان ساخته است، گفت: از تاریخی به بعد دوربین‌های مداربسته در زندان‌ها کار گذاشته شد و به همین دلیل مجبور بودم تاریخ فیلم را زمانی تعیین کنم که این تکنولوژی به زندان ها نیامده بود.

وی درباره ایده اولیه این فیلم بیان کرد: خبر دعوای بین فرودگاه و زندان یاسوج چندین سال پیش، نظرم را جلب کرد و منجر شد که این فیلم را بسازم.

جاویدی، فیلم «سرخپوست» را مناسب حضور در فستیوال های خارجی ندانست و افزود: زمانی که «ملبورن» را ساختم می گفتم این فیلم را برای فستیوال ها نساختم اما به دلیل موضوع فیلم در خیلی از فستیوال ها حضور پیدا کرد. این بار اما برای فستیوال نساختم و با عملم آن را ثابت کردم.

در ادامه، نوید محمدزاده برای اینکه فیلم لو نرود، تذکر داد!

محمدزاده درباره ایفای نقش در «سرخپوست» و سختی های این نقش گفت: برای این نقش باید ۱۲ کیلو وزن اضافه می‌کردم، البته شخصی به نام تیمسار کورنگی رییس زندان قصر در دهه ۴۰ کنار ما بود که از او خیلی کمک گرفتم و به نوعی شناسنامه نقش من بود.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک بازیگر برایم اهمیت دارد که بتوانم به وقتش متفاوت بازی کنم و وقنی که فیلمسازی از من نقش متفاوت بخواهد من نیز آن را انتخاب می کنم. من «سرخپوست» را انتخاب کردم چون در مسیر بازیگری من است. با این نقش حالم خیلی خوب شد.

محمدزاده گفت: وقتی نقشی مثل قاچاقچی و رییس زندان که متفاوت هستند به من پیشنهاد می شود، قطعا آنها و چالش هایش را می پذیرم و خدا را شاکرم که این فرصت ها به سمتم می آید.

وی همچنین بیان کرد: برای اینکه بتوانم بازیگری ام را بهتر کنم، قطعاً سال آینده فیلمی در جشنواره فیلم فجر نخواهم داشت و اگر داشتم مطمئن باشید برادرم است!

ستاره پسیانی بازیگر نیز بازی خود در نقش همسر زندانی را مدیون ایمان امیدواری چهره‌پرداز و شیدا میرحمیدی طراح لباس دانست.

آتیلا پسیانی در این نشست اعلام کرد که نقش کوتاه را دوست دارد چون نمی‌خواهد مزاحم مردم شود!

در پایان نشست پرسشی مبنی بر تعریف کردن مسعود فراستی از «سرخپوست» مطرح شد که جاویدی در این باره گفت: با شنیدن این مطلب، شوکه شدم. مسعود فراستی برای من همیشه جزو منتقدهایی بود که وقتی وارد نقد می‌شد، انگار یک فیلم آمریکایی جذاب می‌دیدم و تحلیل‌هایش مثل شات‌گان در نظرم بود. واقعیت این است که از تعریف آقای فراستی بدم نیامد و صادقانه بگویم به خودم افتخار کردم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار