کد خبر: ۷۱۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶ 07 February 2019

در پی استعفای سریالی وزرا، این‌بار خبر رسیده وزیر ارشاد استفا کرده است. دیروز الیاس حضرتی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در جمع خبرنگاران خبر از استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داد، اما به همین بسنده کرد و تمایلی برای توضیحات بیشتر در این باره نشان نداد. کواکبیان دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس ضمن تایید تلویحی این خبر گفت؛ “در این مورد اخبار غیررسمی زیادی وجود دارد که البته خبر به طور رسمی اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌هایی، خبر استعفای ایشان به صورت غیررسمی قابل تایید است.”

اخبار غیررسمی: وزیر فرهنگ و ارشاد استعفا کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در بیان علل استعفای صالحی، ادامه داد: ” ایشان گلایه‌ای در مورد انتخاب رییس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشورداشت، چرا که آقای رحمانی‌فضلی برای این سمت انتخاب شده است، و این در حالی است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که خود مسئولیت ارشاد و اطلاع‌رسانی کشور را برعهده دارد.”

***

پرونده‌ «سلمان خدادادی» به کجا رسید؟

محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره آخرین وضعیت پرونده‌هایی که در هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد با اشاره به پرونده سلمان خدادادی، گفت: بنده در جلسه‌ای که برای ایشان تشکیل شده بود حضور نداشتم ولی با توجه به خبری که گرفتم ایشان سه‌شنبه هفته گذشته به هیات عالی نظارت آمدند.

آخرین وضعیت پرونده‌ سلمان خدادادی و محمدباسط درازهی

وی با تاکید بر اینکه صحبت‌های این نماینده شنیده شده است، عنوان کرد: آنطور که آقای سلیمی از اعضای هیات بر رفتار نمایندگان هم گفته‌اند، آن مطالبی که منتشر شده زیاد شفافیت نداشته و ابهاماتی داشته است. این بحث به مباحث قضایی هم مربوط می‌شود و باید جاهای مختلفی نظر بدهند، ولی به این دلیل که این مساله حساسیت دارد و بحث حقوق شهروندی، شرافت و بحث طرف مقابل وجود دارد، باید سعی کنیم کاری کنیم که حقی از کسی ضایع نشود، بنابراین ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

***

دستور رهبری برای اصلاح ساختار کشور در مدت ۴ ماه آینده

علی لاریجانی ظهر امروز در هشتمین جلسه شورای اداری استان قم گفت: رهبر انقلاب با تدبیر دستور اصلاح ساختار کشور در مدت چهار ماه آینده دادند. در این جهت وفاق داخلی و وحدت درونی یکی از الزامات مهم سیاست داخلی است.

دستور رهبری برای اصلاح ساختار کشور در مدت ۴ ماه آینده

در اینکه بخشی از ساختارهای اداره کشور نیاز مند اصلاح است هیچ شکی نیست. اما مشخص نیست این اصلاح ساختاری شامل کدام بخش‌های کشور می‌شود و بیم آن می‌رود ساختارهای دارای مشکل از این اصلاحات جان سالم به در برند.

از سویی دیگر سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس درباره دستور رهبر انقلاب برای اصلاح ساختار کشور ظرف ۴ ماه آینده به خبرآنلاین گفت: این دستور مربوط به اصلاح ساختار کشور نیست بلکه درباره اصلاح ساختار بودجه کشور است بنابراین خبر یادشده ناقص است.

وی افزود: بعد از آنکه پیش نویس لایحه بودجه ۹۸ درآمد، رهبر معظم انقلاب نامه ای به شورای هماهنگی اقتصادی و دولت نوشتند و ۶ بند ایراد و توصیه داشتند. بعد مسئولان گفتند «اصلاح لایحه بودجه بر این اساس زمان می برد چون اصلاح برخی از بخش ها مقدمات و کار مطالعاتی می خواهد»، رهبر معظم انقلاب فرمودند «۴ ماه به شما فرصت می دهم، تاجایی که می توانید برای ارائه لایحه بودجه ۹۸ انجام دهید، مواردی هم که فرصت نمی شود، به صورت لایحه اصلاحیه در اردیبهشت ماه انجام دهید».

***

منزل حسین شریعتمداری کجای تهران است؟

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ به سوال مجری برنامه جهان آرا در شبکه افق مبنی بر اینکه «منزل شما کجاست؟» با مکث گفت: سمت خیابان جمهوری. مجری پرسید: کجای جمهوری؟ که حسین شریعتمداری گفت: سمت استانبول نیست، آن پایین‌هاست!

مجری ادامه داد: فقط خواستم بدانم پایین شهر زندگی می‌کنید یا بالای شهر، چون از اتاق فرمان گفتند این را بپرس!

حسین شریعتمداری که خواست توضیح دهد، گفت: البته این منزل برای ما نیست؛ من و همسرم آپارتمانی داشتیم فروختیم تا با پول آن…

مجری حرف‌های شریعتمداری را قطع کرد و گفت: نیاز به توضیح نیست و وقت برنامه هم تمام شده است که حسین شریعتمداری گفت البته ارزش آن پول هم یک سوم شده است!

***

آیت‌الله مصباح و احمدی‌نژاد هیچ ربطی به حجتیه ندارند

عمادالدین باقی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با ایرنا درباره انجمن حجتیه گفت: «جای جریان شناسی فکری و مذهبی در ایران خالی است. شاهدش هم همین صحبت شماست. خود من به کرات شنیده ام که به اشتباه می گویند شیخ حسین لنکرانی حجتیه ای است، مصباح یزدی حجتیه ای است یا حتی احمدی نژاد حجتیه ای است.

همان زمان که احمدی نژاد آمده بود تلویزیونی به نام هما بود که داریوش سجادی آن را اداره می کرد.برنامه ای پخش کرد تا نشان دهد حجتیه ای ها باعث روی کار آمدن احمدی نژاد شده اند.

در همان سال اول روی کار آمدن احمدی نژاد این تلویزیون با من مصاحبه کرد. به آنها توضیح دادم که احمدی نژاد هیچ ربطی به انجمن حجتیه ندارد. مگر هر فردی دم از امام زمان و ظهور زد انجمن حجتیه ای است. یکی از اشتباهات رایج همین است که هر فرد صحبت از امام زمان می کند انجمن حجتیه ای خوانده می شود. در حالی که همان زمان من اطلاع داشتم که انجمن حجتیه در جلسات داخلی خود و همین طور جلسه ای که با آنها داشتم نسبت به احمدی نژاد موضع داشت و از او اعلام برائت می کرد. انجمن حجتیه معتقد بود احمدی نژاد و گروه اش به جایگاه امام زمان در جامعه ضربه می زند.»

***

قرار نبود سخنرانی لاریجانی لغو شود

نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های مراسم چهلمین سالگرد پیروزی اسلامی برگزار شد، گفت: هر فردی در هر جایگاه با هر تفکر و جناحی، باید فقط مصلحت نظام و رهنمودهای رهبری را مد نظر قرار دهد. آنچه درباره کرج روی داد، در اطلاعیه دفتر رئیس مجلس ۲ شائبه ایجاد کرده است. درباره اصرار اینجانب بر سخنرانی آقای لاریجانی در شهر کرج و نیز هماهنگی با امام‌ جمعه کرج.

وی ادامه داد: اگر قرار بود در هر استانی رضایت آقایان را در نظر بگیریم، بسیاری از دعوت‌ها اصلا امکانپذیر نبود. الان استاندارانی با ما تماس گرفتند که سخنرانان دولتی باید جایگزین سخنرانان غیردولتی شوند اما نگاه ما پرهیز از تفکر تنگ‌نظرانه و جناحی است.

لطفی گفت: سخنرانی همه استانداران و ائمه جمعه در مراسم ۲۲ بهمن طبعا امکان‌پذیر نخواهد بود. درباره حواشی ایجاد شده برای سخنران ویژه مراسم شهر کرج بنده اصرار داشتم که رئیس‌ قوه مقننه حتما سخنران مراسم یکی از شهرها باشند ولی اصراری برای سخنرانی ایشان در شهر کرج نداشتم و تنها به لحاظ سوابق اجرایی و مسئولیتها و خدماتشان به ستاد چهلمین سالگرد، اصرار داشتم که سخنران یکی از شهرها باشند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: اگر خود آقای لاریجانی، سخنرانی‌شان را در کرج لغو نمی‌کرد، ما هیچ برنامه‌ای برای لغو سخنرانی ایشان نداشتیم و امیدواریم این گونه اتفاقات تکرار نشود.

***

انتقاد آیت‌الله یزدی از رئیس جمهور

آیت‌الله یزدی با انتقاد از سخنان رئیس‌جمهور درباره حجاب گفت: حجاب از ضروریات اسلام است. کسی که علیه حجاب حرف می زند، هر کسی می خواهد باشد، باید مواظب باشد در مورد حجاب چه می گوید، باید بلد باشد وقتی از اسلام حرف می زند، چه می گوید. ما انقلاب کردیم، تا کسی بی حجاب نباشد، زیر گلویش را باز نکند و هرچه دلش خواست علیه اسلام و انقلاب حرف نزند.

وی افزود: اگر رئیس جمهور می باشید، باید به مردم خدمت کنید. مشکل مردم را حل کنید. اگر اسلام را بیان می کنید، به اندازه علمتان و فهمتان بگوید. نباید بیش از این گفت. حجاب از ضروریات دین است و منکرش کافر است.

انتقاد آیت‌الله یزدی از سخنان رئیس جمهور در خصوص حجاب

وی عنوان کرد: به این وزیر ارشاد هم می گویم، برای چه هر روز بزرگداشت برگزار می کنید، در یکی از این سالن ها هر روز خواننده ای می آورید، اسم آن را وزارت ارشاد اسلامی می گذارید، باید از این خانواده شهداء خجالت کشید. می گویند ما قرآن و جلسه قرآن هم داریم. واقعا می خواهید قرآن هم نداشته باشید، مگر جرات دارید علیه قرآن حرف بزنید. مردم انقلاب کرده اند که قوانین با اسلام تنظیم شود و اسلام حاکم باشد و قضات آن با احکام اسلامی قضاوت کنند و مجلس شورای اسلامی با قوانین اسلام تطبیق شود.

***

ایرانیان می‌پذیرند ایران یکی از ایالات آمریکا شود؟

سعید لیلاز، فعال سیاسی چند روز پیش گفت‌وگویی با جماران داشت که واکنش‌های مختلفی برانگیخت.

سعید لیلاز: بزرگترین مساله ایران را فساد می دانم

سایت جماران مصاحبه دیگری با لیلاز ترتیب داده و انتقادات مطرح‌شده به سخنانش را با او در میان گذاشته است. لیلاز در بخشی از این مصاحبه درباره مقایسه ایران و اندونزی و کره جنوبی گفته است: «اولا اندونزی از ایران عقب تر است. هرکس نمی داند من دوبار به اندونزی رفته ام و می دانم. اندونزی بسیار از ایران عقب تر است. ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد که بسیاری از آنها از کوچک ترین امکانات بهداشتی بی بهره اند. درباره ترکیه جلسه قبل هم خدمت شما عرض کردم که همیشه از ایران جلوتر بوده است و الان هم همانقدر جلوست. رشد اقتصاد ایران در ۲۰-۲۵ سال گذشته از ترکیه کمتر نبود. علاوه بر این، ترکیه و کره جنوبی در نظام سرمایه داری غرب ادغام شده اند. یعنی به لحاظ امنیتی ترکیه بزرگترین ارتش ناتو را دارد. آیا ایرانی ای هست که چنین چیزی را تحمل کند؟

ما چیزی در حوزه اقتصادی نداریم ولی در امنیت داریم/ جامعه ما خفقان ندارد

کره جنوبی یکی از ایالت های ایالات متحده آمریکاست و تولیدات این کشور اساسا برای آمریکایی ها انجام می شود. خودش هم چیزی ندارد. یعنی محل و مرکز مناقشه شرق و غرب است. ما اگر می خواستیم این وضعیت را تحمل کنیم قاعدتا باید با شاه کنار می آمدیم. اما من یک نکته کلی را از این انتقاد قبول دارم. به طور کلی هر تجربه توسعه ای یک تجربه بی همتاست. ما هیچ مقایسه ای را نباید انجام دهیم. اما وقتی شما می گویید ایران از کره جنوبی یا آمریکا عقب است، من هم مجبورم خودم را مقایسه کنم. در حالی که اگر به کره جنوبی نگاه کنی این کشور بسیار فاسد است. کره جنوبی مشکلات خودش را دارد. مردم عادی به محصولات سامسونگ و … آن نگاه می کنند. کشوری که خودش را دربست در اختیار ایالات متحده آمریکا گذاشته است. من سعید لیلاز به عنوان یک ایرانی امیدوارم روزی که هژمونی آمریکا بر ایران برقرار شود من مرده باشم. امیدوارم هرگز آن روز را نبینم.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار