کد خبر: ۷۱۲۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 06 February 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، بدنبال اظهارات تند بیژن زنگنه علیه مدیرمسئول کیهان، این روزنامه واکنش تندی به وزیرنفت و خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی وی نشان داد.

روزنامه کیهان نوشت: موضوع دیگری که خبرنگار کیهان مطرح کرد و زنگنه را برآشفته کرد، به موضوع کهولت سن او و برخی مدیران منصوبش باز می‌گردد که برخورد غیرطبیعی او را در پی داشت.

خبرنگار ما از زنگنه سؤال کرد که شما حدود 30 سال از 40 سال انقلاب را وزیر بوده‌اید و هم‌اکنون با 67 سال سن، نه تنها مدیریت اجرایی در سطح وزارت را رها نمی‌کنید، که مدیرعامل شرکت ملی نفت را هم یک بازنشسته منصوب کرده‌اید. با وجود عطش شما برای خدمت، آیا زمان آن فرا نرسیده همانطور که انقلاب در 31 سالگی به شما اعتماد کرد و شما وزیر شدید، شما هم به جوانان دهه شصتی میدان بدهید؟

روزنامه کیهان در حالی این پرسش را مطرح می کند که حسین شریعتمداری متولد 1326 و 71ساله است.

کیهان در ادامه نوشت: زنگنه که با به میان آمدن موضوع میز ریاست برآشفته شده بود، به جای پاسخگویی به عملکرد خود در اظهاراتی غیرمنطقی عنوان کرد که عطش من از مدیرمسئول کیهان برای خدمت بیشتر نیست.
او در اظهاراتی خلاف واقع، مدعی شد که کیهان هم دولتی است و مدیرمسئول آن مدیر دولتی محسوب می‌شود، اما از قواعد دولتی پیروی نمی‌کند!

حتی با وجود آنکه خبرنگار کیهان تأکید کرد کیهان دولتی نیست و ردیفی در بودجه سالیانه دولت ندارد ، اما او باز هم اصرار داشت که کیهان دولتی است! خوب است آقای زنگنه از همکاران خود در دولت بپرسد که طی 6 سال گذشته‌، آیا ریالی از یارانه مطبوعاتی که حق رسانه‌هاست به روزنامه کیهان تعلق گرفته است‌؟

از سوی دیگر درحالی که دولتمردان به مجیزگویی و سؤالات آبکی برخی اصطلاحا خبرنگار عادت کرده‌اند، عجیب نیست که در مقابل سؤالات جدی و چالشی اینگونه خشمگین شده و از کوره دربروند.اما نکته قابل تامل واکنش همان اصطلاحا خبرنگارها به رفتار زنگنه بود. حاضرین به جای اعتراض به وزیر نفت که چرا جواب سؤال خبرنگار را نمی‌دهید برای او کف زدند تا زنگنه در اقدام خلاف ادب و اخلاق خود جری‌تر شود.

زنگنه تحت فشار پاسخگویی به حدود سه دهه وزارت خود، حتی کوشید از اجازه مشروط رهبر انقلاب برای به کارگیری موقت برخی افراد بازنشسته تا زمان تعیین جانشین آنها، به نفع خود استفاده نماید و با اشاره به اینکه ‌مجوز انتصاب برخی مدیران از رهبر انقلاب دریافت شده، خطاب به خبرنگار کیهان مدعی شد که «مواظب باشید از رهبری جلو نزنید»!
او همچنین در اظهاراتی توهین‌آمیز خطاب به منتقدان، گفت که مواظب باشیم «در دسته مارقین قرار نگیریم، وگرنه خوارج می‌شویم و خدای نکرده فرقان».

زنگنه در حالی برای تأیید کار خود از رهبر انقلاب خرج می‌کند و با انگ مارقین به منتقدان حمله می‌کند که رهبر انقلاب 13 آذر در جلسه درس خارج خود با تأیید قانون منع به کارگیری بازنشستگان، به کارگیری برخی از این افراد را جزو موارد خاص دانستند و درباره مسئولانی که به این افراد در مجموعه خود نیاز دارند، فرمودند: «خب حالا [آن] مسئول، آن مدیر چه کار کند برخلاف قانون؟ اینجا به فکر ولایت فقیه می‌افتند که بالاخره ولی‌ّفقیه اجازه بدهد. می‌آیند از ما سؤال می‌کنند، ما هم مواردی را، بنده اینهایی را که [نسبت به آنها] می‌آیند سؤال می‌کنند که نمی‌شناسم، مگر بعضی معدودشان را؛ ممکن است دو نفر، سه نفرشان را بشناسیم؛ معدودی از آنها را می‌شناسیم، آنهایی را هم که نمی‌شناسیم، اگر به آن مدیر اعتماد داشته باشیم قبول می‌کنیم. مسئله این است وَالّا اصل این قانون، قانون خوبی است، باید هم اجرا بشود».

البته مدیریت زنگنه در وزارت نفت چندان قابل دفاع نیست که نتوان برای او جانشینی متصور بود، چه آنکه نامه اخیر 72 نماینده مجلس به سران قوا، درباره همین ناکارآمدی او و درخواست برای اصلاح مدیریت وزارت نفت بوده است!
از سوی دیگر زنگنه در حالی برای مدیریت فعلی شرکت ملی نفت از رهبر انقلاب اجازه گرفته‌اند که کرباسیان، چند ماه قبل به دلیل ناکارآمدی، از سوی نمایندگان مجلس استیضاح و از وزارت اقتصاد برکنار شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار