کد خبر: ۷۱۲۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 06 February 2019
تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود فرار مالیاتی در قشر نخبه پزشکان کشور گفت: خصوصی کارها در جهت رفع سوءظن‌ها و ابهامات در مطب‌های خود کارت‌خوان نصب کنند.

 

نظام شفاف‌سازی مالیات در پزشکان مستلزم نصب کارت‌خوان در مطب‌ها است

 

مهرداد بائوج لاهوتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وجود هزاران میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور اظهار کرد: علیرغم اینکه سازمان امور مالیاتی کشور از تمامی صنوف مالیات دریافت می‌کند اما برخی از ذی‌نفعان در صنوف مختلف هستند که مالیات پرداخت نمی‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه طبق گزارش تهیه‌شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس، پزشکان سالانه باید هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند درحالی‌که تنها ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی پزشکان مالیات پرداخت می‌شود تصریح کرد: اینکه گزارشی تهیه شود مبنی بر اینکه پزشکان باید یک‌میزان مشخص مالیات پرداخت کنند اما میزان دریافت مالیات از طرف پزشکان تنها ۱۵۰ میلیارد تومان طی یک سال باشد را قبول ندارم و رد نیز نمی‌کنم چون محاسبه درآمد پزشکان نامشخص است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به این نکته که میزان درآمد پزشکان عمومی در کشور بسیار پایین است به‌طوری‌که بسیاری از مردم مایل نیستند برای درمان خود به آن‌ها مراجعه کنند گفت: علی‌رغم اینکه بسیاری از مردم برای درمان خود به پزشکان عمومی مراجعه نمی‌کنند تعداد آن‌ها نیز در کشور بسیار زیاد است درحالی‌که درآمدشان نیز قابل‌توجه نیست.

لاهوتی در پاسخ به اینکه چرا بسیاری از پزشکان در مطب‌های خود حاضر نیستند دستگاه کارت‌خوان نصب کنند درحالی‌که با نصب دستگاه کارت‌خوان می‌توان میزان درآمد پزشکان را محاسبه و ارزیابی کرد افزود: نصب کارت‌خوان در مطب‌های خصوصی تمامی ابهامات را از بین می‌برد درنتیجه نظام شفاف‌سازی مالیات در پزشکان مستلزم نصب کارت‌خوان در مطب‌ها است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی پزشکان را قشر نخبه و فرهیخته جامعه برشمرد و بیان کرد: پزشکان باید در جهت رفع سوءظن‌ها و شفاف‌سازی نظام مالیاتی کشور هرچه سریع‌تر دستگاه‌های کارت‌خوان را در مطب‌های خود نصب و راه‌اندازی کنند.

لاهوتی با بیان اینکه متأسفانه همچنان سیستم نظام مالیاتی کشور سیستم سنتی است و هوشمند کامل نشده گفت: متأسفانه همچنان در کشور نظام پرداخت مالیات مبتنی بر خوداظهاری است و این ساختار سنتی موجب می‌شود فرار مالیاتی در هر صنف و قشری ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه قشر عظیمی از جامعه پزشکی برحسب درآمد خود به‌صورت منظم مالیات پرداخت می‌کنند گفت: تنها قشر در کشور که به‌صورت ۱۰۰ درصدی مالیات بر حقوق دستمزد آن‌ها وضع می‌شود کارمندان هستند درحالی‌که بسیاری از پزشکان کشور نیز برحسب درآمد خود مالیات منظم پرداخت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار